Praca Invadera po raz pierwszy w Polsce
Jeden z najbardziej rozpoznawalnych artystów street artowych na świecie. Francuski twórca, znany m.in. z filmu Banksy’ego „Wyjście przez sklep z pamiątkami”. Jego mozaiki inspirowane kultową grą komputerową Space Invader można znaleźć w na ulicach 79 światowych miast, m.in. Nowego Jorku, Londynu i Paryża. W marcu w DESA Unicum po raz pierwszy jego twórczość będzie wystawiana w Polsce. Pojawią się również prace innych, najwybitniejszych twórców działających w nurcie street artu, którzy już cieszą się ogromnym uznaniem za granicą. Marcowa „Sztuka Ulicy” to prace wybitnych artystek. Wśród nich m.in. NeSpoon, Mona Tusz i polka mieszkająca w Portugalii, BerriBlue. Zobaczyć i wylicytować można będzie też twórczość Monstfura, czyli duetu który zawiesił swoją działalność w zeszłym roku, a także Adama Jastrzębskiego, Roberta Procha / TONE i Sławka Czajkowskiego / Zbioka.
Charakterystyczne mozaiki Invadera można znaleźć w miastach na pięciu kontynentach. Swoje intrygujące prace umieścił na ulicach metropolii takich jak Los Angeles czy Hong Kong, jak i w mniej konwencjonalnych lokalizacjach m.in. w podwodnych rafach w Meksyku czy na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Artysta przenosi na ulicę motywy z gry. Swój pseudonim zaczerpnął od jednej z pierwszych, jakie powstały. Jego prace są inspirowane zarówno grą Space Invader i innymi wczesnymi grami arkadowymi. Twórca wykorzystuje drobne płytki mozaikowe ze względu na to, że najlepiej oddają one niską rozdzielczość dużych pikseli. Prezentowana w DESA Unicum praca „Invasion Kit #16” to charakterystyczna mozaika z barwnych kostek przedstawiająca bohatera legendarnej gry. Na stronie artysty zobaczyć można jego prace znajdujące się na całym świecie: https://www.space-invaders.com/world/
Światową sławą cieszy się też twórczość jednej z najbardziej charakterystycznych artystek w polskim środowisku street artowym. Subtelne murale NeSpoon inspirowane są tradycją koronczarską. Ukazują one na nowo czym może być sztuka tworzona w przestrzeni miejskiej. Działalność NeSpoon nie ogranicza się do murali czy malarstwa – w sercu jej twórczości leży ceramika. Artystka często tworzy misterne, koronkowe wzory z gliny. Używa ich do wypełniania dziur w murach czy ozdabiania budynków. NeSpoon jest słynna również ze swoich instalacji miejskich, które opierają się na tkanych i dzierganych koronkach. Jej prace można zobaczyć na ulicach miast takich jak Berlin, Korsyka, New Delhi czy Auckland. Są one również wystawiane w prestiżowych galeriach sztuki, m. in. w Muzeum w Louvre-Lens czy w Sharjah Art Museum. Na wystawie i aukcji w DESA Unicum pojawi się jej praca „Calacuccia”. Zobaczyć i wylicytować można będzie też twórczość innych streetartowych artystek takich jak Natalia Rak czy MissDorys.
Duet Monstfur również pokazywał swoją twórczość na całym świecie. Pojawili się na targach sztuki w Monachium, Berlinie, Paryżu i Sztokholmie. To artystyczny kolektyw z Częstochowy, który po 14 latach, w maju 2020 oficjalnie zawiesił swoją działalność, a tworzący go artyści nigdy nie eksponowali swojej własnej tożsamości. Wiadomo, że poznali się w czasie studiów na akademii. Mówili, że Montsfur to „organizm żyjący na polu sztuki, który żywi się pozostałościami poprzedniej epoki oraz produktami popkultury". Grupa tworzyła przede wszystkim w technice szablonu. W twórczości Monstfura często przewija się motyw fabryk i kolei — zaczerpnięty z otoczenia, w którym wychowali się artyści. Mimo, że są z wykształcenia artystami akademickimi, a ich prace były wystawiane były głównie w galeriach, na pierwszym miejscu stawiali zawsze prawdę i bezkompromisowość. Monstfur tworzył sztukę, której założeniem było dojście do szerokiej publiki, przy jednoczesnym zachowaniu siły przekazu. Grupa ma na swoim koncie liczne nagrody, m.in. Grand Prix z 2015 na Stencil Art Prize w Sydney. W DESA Unicum zaprezentowane zostaną ich 4 wyjątkowe, streetartowe dzieła.
Marcowa „Sztuka Ulicy” w DESA Unicum to również twórczość m.in. Beaty Konarskiej, Bartosza Sucharskiego, Doroty Cieślik / Miss Dorys, Bartosza Świąteckiego / Penera, Daniela Kalińskiego / Chazme718 i Grupy Twożywo. Łącznie zobaczyć i wylicytować można będzie aż wyjątkowych 60 obiektów. 16 marca prace zostaną zlicytowane w największym polskim domu aukcyjnym przy ul. Pięknej 1A. Licytować można będzie online, przez aplikację oraz telefonicznie i przez zlecenie stałe. Aukcja transmitowana będzie na żywo w kanałach społecznościowych DESA Unicum.
Wystawa Sztuka Ulicy: 10-16 marca 2021, godz. 11-19 (poniedziałek-piątek) i godz. 11-16 (sobota), Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa, wstęp wolny
Aukcja Sztuka Ulicy: 16 marca 2020, godz. 19.00, Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa
https://desa.pl/pl/aukcje/sztuka-ulicy-l0hb/

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina

Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.