Przyszłość projekcji immersyjnych
Autor: Thomas Vertommen, Business Development Manager for Immersive Experiences and Themed Entertainment – Panasonic Connect Europe
Immersyjne doświadczenia zyskują coraz większą popularność, co potwierdza ekspert Panasonic – Thomas Vertommen – który dokładnie przyjrzał się wpływowi mapowania projekcyjnego na świat sztuki oraz codzienne życie. Brzmi abstrakcyjnie, ale wystarczy wyobrazić sobie zastosowanie tego typu technologii w najnudniejszych aspektach naszego życia. Przykładowo, czy nie byłoby wspaniale widzieć na żywo mapy 3D, które pokazywałyby jeżdżące po mieście autobusy i ich aktualne postępy na trasie, kiedy czekamy na przystanku? Może rzutowanie ubrań na naszą sylwetkę w lustrze w celu sprawdzenia czy do nas pasują, zamiast przymierzać je?
Kilka lat temu projektory Panasonic stworzyły niezwykły pokaz, w trakcie którego restauracja stawała się miejscem nietuzinkowego widowiska. W Polsce tego typu doświadczenie oferuje restauracja Le Petit Chef w warszawskim Hiltonie przy Grzybowskiej. Najmniejszy kucharz świata ma tylko 6 centymetrów wzrostu, ale potrafi połączyć zabawny teatr 3D z wyśmienitymi potrawami. Każdy gość może spodziewać się niezwykłego spektaklu kulinarnego, podczas którego między posiłkami stół niepostrzeżenie zmienia się w ekran, na którym wirtualny szef kuchni bawi i umila czas oczekiwania swoimi popisami i śmiesznymi scenkami. Dziś branża immersyjnych restauracji rozwija się błyskawicznie. Nie jest to już tylko projekcja na talerzu, ale przeniesienie gości w wirtualny świat lokalu o określonej tematyce, kiedy oni delektują się pysznymi potrawami.
Co umożliwia zastosowanie technologii immersyjnej w szerszym zakresie?
Jest kilka czynników, które pozwalają na wzrost liczby zastosowań technologii immersyjnej. Najnowsze projektory są w stanie zapewnić znacznie lepszą jakość wyświetlanych obrazów. Kompaktowa obudowa urządzeń pozwala na ich łatwe umieszczenie w małych przestrzeniach. Innowacje takie jak obiektywy Panasonic Ultra Short Throw, pozwalają również na wyświetlanie obrazu w znacznie mniejszych i niewygodnych pomieszczeniach, w których normalne rzutniki nie dałyby sobie rady. Zastosowanie tego rozwiązania pomogło stworzyć realistyczne oraz pełne głębi i niezwykłych kolorów projekcje, bez zbędnych cieni, które w przeszłości były problemem tego typu pokazów.
W jakich jeszcze obszarach mapowanie projekcyjne może w przyszłości zmienić nasze spojrzenie na świat?
Nie tylko branża restauracyjna korzysta z innowacyjnych możliwości jakie dają projektory Panasonic, rozwiązaniem tym zafascynował się także świat sztuki. Na przestrzeni wieków artyści używali różnych materiałów do eksperymentowania i tworzenia niepowtarzalnych dzieł za pomocą farb, kamienia lub brązu. Dziś porzucają oni klasyczne surowce na rzecz eksperymentowania z projekcjami immersyjnymi i innymi technologiami, w celu stworzenia nowych i unikatowych dzieł sztuki. Przykładem pionierów w tej dziedzinie jest Bart Kresa ze swoją rzeźbą Sviatovid, w której wykorzystał szkło i mapowanie projekcyjne. Ogromną rolę w świecie artystycznym zaczyna odgrywać także sztuczna inteligencja, tworzy ona nowe rodzaje sztuki, które zdobywają coraz większą popularność i trafiają na pierwsze strony gazet! Wyobraźmy sobie połączenie najnowszych technik AI i projekcji immersyjnych z wyobraźnią współczesnego artysty. Efekty będą niesamowite!
Mapowanie immersyjne to zdecydowanie przyszłość nie tylko w branży rozrywkowej, ale też w kulinarnej i w świecie sztuki. Pojawia się coraz więcej ciekawych interaktywnych wystaw, takich jak Frameless w Londynie, gdzie dzięki projektorom Panasonic udało się stworzyć niezwykłe widowisko, które wręcz wciąga odbiorcę do świata sztuki.

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.