Przyszłość projekcji immersyjnych
Autor: Thomas Vertommen, Business Development Manager for Immersive Experiences and Themed Entertainment – Panasonic Connect Europe
Immersyjne doświadczenia zyskują coraz większą popularność, co potwierdza ekspert Panasonic – Thomas Vertommen – który dokładnie przyjrzał się wpływowi mapowania projekcyjnego na świat sztuki oraz codzienne życie. Brzmi abstrakcyjnie, ale wystarczy wyobrazić sobie zastosowanie tego typu technologii w najnudniejszych aspektach naszego życia. Przykładowo, czy nie byłoby wspaniale widzieć na żywo mapy 3D, które pokazywałyby jeżdżące po mieście autobusy i ich aktualne postępy na trasie, kiedy czekamy na przystanku? Może rzutowanie ubrań na naszą sylwetkę w lustrze w celu sprawdzenia czy do nas pasują, zamiast przymierzać je?
Kilka lat temu projektory Panasonic stworzyły niezwykły pokaz, w trakcie którego restauracja stawała się miejscem nietuzinkowego widowiska. W Polsce tego typu doświadczenie oferuje restauracja Le Petit Chef w warszawskim Hiltonie przy Grzybowskiej. Najmniejszy kucharz świata ma tylko 6 centymetrów wzrostu, ale potrafi połączyć zabawny teatr 3D z wyśmienitymi potrawami. Każdy gość może spodziewać się niezwykłego spektaklu kulinarnego, podczas którego między posiłkami stół niepostrzeżenie zmienia się w ekran, na którym wirtualny szef kuchni bawi i umila czas oczekiwania swoimi popisami i śmiesznymi scenkami. Dziś branża immersyjnych restauracji rozwija się błyskawicznie. Nie jest to już tylko projekcja na talerzu, ale przeniesienie gości w wirtualny świat lokalu o określonej tematyce, kiedy oni delektują się pysznymi potrawami.
Co umożliwia zastosowanie technologii immersyjnej w szerszym zakresie?
Jest kilka czynników, które pozwalają na wzrost liczby zastosowań technologii immersyjnej. Najnowsze projektory są w stanie zapewnić znacznie lepszą jakość wyświetlanych obrazów. Kompaktowa obudowa urządzeń pozwala na ich łatwe umieszczenie w małych przestrzeniach. Innowacje takie jak obiektywy Panasonic Ultra Short Throw, pozwalają również na wyświetlanie obrazu w znacznie mniejszych i niewygodnych pomieszczeniach, w których normalne rzutniki nie dałyby sobie rady. Zastosowanie tego rozwiązania pomogło stworzyć realistyczne oraz pełne głębi i niezwykłych kolorów projekcje, bez zbędnych cieni, które w przeszłości były problemem tego typu pokazów.
W jakich jeszcze obszarach mapowanie projekcyjne może w przyszłości zmienić nasze spojrzenie na świat?
Nie tylko branża restauracyjna korzysta z innowacyjnych możliwości jakie dają projektory Panasonic, rozwiązaniem tym zafascynował się także świat sztuki. Na przestrzeni wieków artyści używali różnych materiałów do eksperymentowania i tworzenia niepowtarzalnych dzieł za pomocą farb, kamienia lub brązu. Dziś porzucają oni klasyczne surowce na rzecz eksperymentowania z projekcjami immersyjnymi i innymi technologiami, w celu stworzenia nowych i unikatowych dzieł sztuki. Przykładem pionierów w tej dziedzinie jest Bart Kresa ze swoją rzeźbą Sviatovid, w której wykorzystał szkło i mapowanie projekcyjne. Ogromną rolę w świecie artystycznym zaczyna odgrywać także sztuczna inteligencja, tworzy ona nowe rodzaje sztuki, które zdobywają coraz większą popularność i trafiają na pierwsze strony gazet! Wyobraźmy sobie połączenie najnowszych technik AI i projekcji immersyjnych z wyobraźnią współczesnego artysty. Efekty będą niesamowite!
Mapowanie immersyjne to zdecydowanie przyszłość nie tylko w branży rozrywkowej, ale też w kulinarnej i w świecie sztuki. Pojawia się coraz więcej ciekawych interaktywnych wystaw, takich jak Frameless w Londynie, gdzie dzięki projektorom Panasonic udało się stworzyć niezwykłe widowisko, które wręcz wciąga odbiorcę do świata sztuki.
Jak dbać o prawa autorskie?
Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego 2024
Przyszłość historycznych holenderskich wiatraków jest bezpieczna
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.