Komunikaty PR

Rusza trzecia edycja kampanii WHERE NEXT? Kreatorzy Zmian.

2023-10-30  |  01:00
Biuro prasowe

Jak wpłynąć na otaczający nas świat? Czy sukces zawsze wiąże się z szukaniem własnej drogi? Jak znaleźć swój indywidualny styl i przebić się z innowacyjnymi pomysłami? Odpowiedzi na te i wiele innych nieoczywistych pytań udzielają goście Oliviera Janiaka, czyli artyści zaangażowani w kampanię “WHERE NEXT? Kreatorzy Zmian” - Andrzej Dragan, Agnieszka Bar, Jackob Buczyński, Ada Sokół i Andrea Camastra. Marka Glenfiddich w ramach kampanii po raz kolejny oddała się w ręce artystów. Owoce tych działań można oglądać na stronie www.where-next.pl

Wystartowała trzecia edycja kampanii „WHERE NEXT? Kreatorzy Zmian”, której celem jest podkreślenie wartości, jakimi kieruje się marka Glenfiddich. Kampania koncentruje się wokół artystów, którzy odważnie idą pod prąd i swoją twórczością wyznaczają nowe trendy w branży. Glenfiddich jako marka innowacyjna, działająca nieszablonowo zaprosiła do współpracy osoby, które uosabiają bliskie jej wartości. 

Kampania, na którą oprócz samych rozmów składają się także współprace oraz konkurs w mediach społecznościowych, za cel stawia wsparcie artystów, a także szukanie możliwości, które pozwolą na nowo zdefiniować zarówno proces twórczy, jak i sposób percepcji sztuki. Działania prowadzone w ramach kampanii tworzą przestrzeń do dyskursu – o wartościach i zasadach zgodnych z maverickowskim duchem marki oraz działań – promowania nieznanych szerszej publice artystów. 
 

Duża dawka inspiracji – cykl rozmów Oliviera Janiaka z Kreatorami Zmian

Jak co roku, osią kampanii jest cykl rozmów dostępnych na stronie www.where-next.pl oraz w kanałach społecznościowych marki z udziałem Kreatorów Zmian. Ich cechami charakterystycznymi są nowatorstwo, kierowanie się własnymi zasadami, bezkompromisowość i niezwykła kreatywność.

W rozmowach zostały poruszone tematy, takie jak przyszłość sztuki, stawianie sobie nowych wyzwań, tworzenie w zgodzie z własnymi wartościami i środowiskiem, przebijanie się z innowacyjnymi pomysłami i odnajdywanie motywacji do podążania w nieznane.
 

W tegorocznej edycji, w gronie rozmówców Oliviera Janiaka, będącego gospodarzem odcinków, znaleźli się:

Andrzej Dragan – artysta, kompozytor, twórca filmowy, nagradzany fotograf, wykładowca i fizyk teoretyk, który wytycza nowe drogi i łamie dotychczasowe zasady. 

Agnieszka Bar – utalentowana designerka i artystka pracująca ze szkłem, która stawia sobie za cel ograniczenie zużycia zasobów. Zdobywczyni wielu nagród branżowych. 

Ada Sokół – designerka i przedsiębiorcza artystka 3D, której prace balansują na granicy realizmu i fantastyki. Mimo młodego wieku na swoim koncie ma współprace ze światowymi markami. 

Andrea Camastra – kulinarny wirtuoz i multiinstrumentalista. Mistrz łączenia kuchni nowoczesnej z tradycyjną. Zdobywca prestiżowych nagród kulinarnych, w tym wyróżnienia Gault&Millau oraz gwiazdki Michelin.

Jackob Buczyński – projektant, przedsiębiorca i popularyzator ruchu zero waste. Niepokorny artysta, który w pracy nie inspiruje się innymi. Zwolennik naprawiania, a nie kupowania. 
 

Glenfiddich w rękach artystów, czyli owoce współpracy marki z Kreatorami Zmian

Także w tym roku organizatorzy zaufali doświadczeniu artystów i pozwolili im zreinterpretować markę Glenfiddich. Zaowocowało to stworzeniem 3 wyjątkowych prac artystycznych.

Ada Sokół przedstawiła markę jako Glena, czyli postać wykreowaną przy użyciu sztucznej inteligencji. Głównym założeniem projektu było uosobienie cech i wartości, którymi kieruje się marka. W animacji pojawił się wykreowany również przez artystkę jeleń, a cała animacja została utrzymana w kolorystyce i symbolice zgodnej z DNA Glenfiddich. Adzie w ramach kampanii udało się stworzyć coś unikatowego w skali światowej. Glen przywitał zaproszonych na wernisaż gości i oficjalnie otworzył wystawę prac przygotowaną w ramach kampanii WHERE NEXT? Kreatorzy Zmian. Animację z Glenem obejrzeć można na stronie www kampanii.

Agnieszka Bar przygotowała zupełnie nowy, niepowtarzalny model kieliszka do degustacji whisky Glenfiddich. W swoim projekcie zastosowała eksperymentalne rozwiązanie dla nóżki kieliszka – wykonała ją metodą cicho-dmuchania i odciskania w drewnie, nawiązując tym samym do tradycyjnej metody produkcji whisky w dębowych beczkach. Czarkę o dynamicznym wykończeniu ozdobiła własnoręcznie wygrawerowaną interpretacją logotypu Glenfiddich. Połączenie praktycznego aspektu i sztuki sprawiło, że kieliszek nie tylko cieszy oko, ale także wzmacnia doznania smakowe przy degustacji whisky.

Co założyłby współczesny Maverick? Takie pytanie zadał sobie Jackob Buczyński. Artysta wziął na warsztat nie tylko cechy i styl marki, ale także pochodzące z drugiego obiegu kawałki skór. Połączył je charakterystyczną dla siebie metodą patchworkową i tak powstała wyjątkowa dwurzędowa marynarka. W projekcie nie mogło zabraknąć symbolu marki Glenfiddich, czyli staga, który zostały wyszyty na plecach.

Wszystkie prace są prezentowane i omawiane na stronie  www.where-next.pl.
 

Zostań Kreatorem Zmian - konkurs, który wyłonił zdolnych artystów 

Kampanii po raz kolejny towarzyszył konkurs, którego celem jest wspieranie artystów poprzez promowanie ich działalności. W tym roku w szranki stanęło liczne grono twórców, którzy zreinterpretowali markę i pokazali ją swoimi oczami. Spośród zgłoszonych prac wyłoniono 2 laureatów: Arkadiusza Rataja i Monikę Kallę, który stworzyli odpowiednio „Maszynę smaków” oraz „ręcznie grawerowanego, tytanowego coin’a inkrustowanego 24 karatowym złotem”, a także 3 finalistów: Aleksandrę Prusinowską, Lubosza Karwata i Michała Poziemskiego.  Prace stworzone w ramach kampanii WHERE NEXT? Kreatorzy Zmian można było zobaczyć na wernisażu, który odbył się 9 października w Muzeum im. Bolesława Biegasa. 

Każdy, kto chciałby poznać bliżej artystów, a także naładować się dużą dawką inspiracji i motywacji do zmiany, może zapoznać się z historiami twórców i ich dzieł na stronie www.where-next.pl.

Pierwsze odcinki są już dostępne. Kolejne nagrania rozmów z artystami będą ukazywać się w każdy poniedziałek do 17 listopada. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach Biuro prasowe
2025-06-05 | 06:00

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

9 czerwca na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Archiwów. Archiwa Państwowe w Polsce już po raz osiemnasty aktywnie włączą się w wydarzenie,
Kultura Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.