Komunikaty PR

Ruszyły zapisy na Warszawski Maraton Fotograficzny Green Caffè Nero

2023-08-22  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Justyna Wrzosek
Questia

ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl

Fotograficzne wyzwanie dla amatorów, pasjonatów i profesjonalistów odbędzie się w Warszawie w sobotę 16 września 2023 r. już po raz czwarty. Na starcie maratonu staną uczestnicy, których zadaniem będzie wykonanie ośmiu zdjęć w ciągu ośmiu godzin. Będą one ilustrować osiem nieznanych wcześniej fotografom tematów, a dodatkową trudność będzie stanowić brak możliwości edycji zdjęć po ich wykonaniu. Na zwycięzców czeka 11 atrakcyjnych nagród. Minimalna wartość każdej z nich to 1000 złotych. Do wygrania są m.in. nagroda pieniężna, vouchery na sprzęt fotograficzny, sprzęt elektroniczny, smartfony, bilety do teatru, czy pobyt w hotelu. Organizatorem fotomaratonu jest sieć kawiarni Green Caffè Nero. Patronat honorowy objął Prezydent m. st. Warszawy. Gala finałowa odbędzie się w Pałacu Kultury i Nauki.

Idea fotomaratonu jest znana na całym świecie – podobne imprezy odbywają się m.in. w Berlinie, Sztokholmie, Mediolanie, ale także w bardziej odległych zakątkach globu: w Szanghaju, Sri Lance czy Filipinach. Pierwszy maraton fotograficzny w Polsce został zainicjowany przez kawiarnie Green Caffè Nero. Co roku przyciąga dziesiątki zapalonych twórców. Od zeszłej edycji zdjęcia można zrobić również telefonem, więc nie jest to konkurs ukierunkowany wyłącznie na profesjonalistów z bogatym doświadczeniem w branży i drogim sprzętem. Wśród zwycięzców poprzednich edycji znaleźli się także zupełni nowicjusze.

W Green Caffè Nero od lat angażujemy się w wiele inicjatyw kulturalnych, staramy się aktywnie tworzyć tkankę miejską, a Warszawski Maraton Fotograficzny jest naszym sztandarowym projektem miastotwórczym. W poprzedniej edycji wzięło udział ponad 400 uczestników. Liczymy, że w tym roku pobijemy ubiegłoroczny rekord. Co roku otrzymujemy mnóstwo pozytywnych komentarzy od uczestników, którzy przeżywają wielkie emocje i dają z siebie 100% kreatywności tworząc serię 8 zdjęć. powiedziała Ewelina Karpińska, szefowa marki i marketingu w Green Caffè Nero.

Zawodnicy biorący udział w konkurencji będą działać na czas. Początkowo otrzymują 4 tematy, a po 3 godzinach mogą odebrać w środkowym punkcie maratonu kolejne 4. Zdjęcia powinny tworzyć spójną całość. Chociaż dozwolone są pomoce fotograficzne (lampy, statywy, filtry itp.), to po naciśnięciu migawki nie będzie możliwości ingerencji w zdjęcie. Wszystkie osiem zdjęć musi powstać przed upływem ośmiu godzin, a gotowa seria zostanie zgrana na mecie maratonu − jej lokalizacja nie będzie znana uczestnikom z wyprzedzeniem.

Wszystkie zdjęcia zostaną zweryfikowane w dedykowanym oprogramowaniu w celu sprawdzenia, czy nie zostały poddane obróbce. Następnie zostaną ocenione przez 8-osobowe jury. Jury konkursu składa się z wielu znanych fotografów i ludzi kultury − wśród nich są m.in.: Marek Grygiel, Filip Siemaszko, Beata Łyżwa-Sokół. Jurorzy wybiorą 8 zwycięzców w każdej z kategorii oraz laureatów 1, 2 i 3 nagrody za serię ośmiu zdjęć.

W tegorocznej edycji, jury wyłoni zwycięzcę dodatkowej nagrody za najlepszy portret wykonany podczas maratonu.

– Marka OPPO wyznacza trendy w dziedzinie mobilnej fotografii od czasu premiery jej pierwszego smartfona z serii Reno. Najnowsza odsłona tej serii pozwala wykonywać naturalne oraz wyraźne portrety w różnych sytuacjach i warunkach. Dlatego jako partner Maratonu chcemy zachęcić uczestników, by portretowali warszawiaków i warszawianki, pokazywali ich uczucia – takie zdjęcia są intrygujące i wyjątkowe, bo niosą ładunek emocji i na długo zapadają w pamięć odbiorców.  – powiedział Robert Sierpiński, PR Manager OPPO. – Osoba, która stworzy najlepszy portret ilustrując dowolny z 8 zadanych tematów Maratonu otrzyma nagrodę – wiodący w dziedzinie fotografii mobilnej, najnowszy smartfon z teleobiektywem portretowym OPPO Reno10 Pro 5G.

Partnerami bieżącej edycji są Sony Polska – Partner Główny, Fotoforma – Partner Główny, Intelligent Technologies – Partner Technologiczny, NowaWarszawa.pl – Patron medialny, Radio Kolor – Patron medialny, oraz: Sigma Sklep, Empik Foto, OPPO, Pałac Kultury i Nauki, Galeria Le Guern, Hotel Verte Warsaw, Teatr Muzyczny Roma.

Zapisy do udziału w konkursie odbywają się poprzez stronę www.warszawskimaratonfotograficzny.pl, na której znajduje się szczegółowy regulamin oraz zdjęcia z przebiegu poprzednich edycji, prace konkursowe, czy reportaż z gali finałowej.

 

***

O Green Caffè Nero

Green Caffè Nero pozostaje wierne misji, która przyświecała jej założycielom: oferowaniu najlepszej kawy i tworzeniu kameralnej, domowej atmosfery, w której można się delektować kawą. Green Caffè Nero posiada 76 kawiarni w Polsce, a każda z nich została zaprojektowana w niepowtarzalny sposób, aby odzwierciedlać charakter lokalnej społeczności oraz tradycje miejsca, w którym się znajduje.

www.greencaffenero.pl

https://www.facebook.com/greencoffeepl

https://www.instagram.com/greencaffenero_/

Filozofia marki

Green Caffè Nero oferuje swoim gościom najwyższej jakości kawę parzoną przez doświadczonych baristów oraz świeże jedzenie przygotowywane codziennie z regionalnych produktów. W naszych kawiarniach staramy się stworzyć miłą atmosferę europejskiego salonu, popularne miejsce spotkań towarzyskich – dostępne i przyjazne. Chcemy, aby nasze lokale były wypełnione gwarem kawiarnianym, a jednocześnie dawały poczucie komfortu, relaksu, ciepła i przytulności. Osiągamy to dzięki naszym pracownikom – otwartym i serdecznym – oraz unikalnej aranżacji wnętrz i oryginalnej muzyce. Wystrój kawiarni jest współtworzony przez polskich artystów i rzemieślników, dlatego każda z nich ma swój indywidualny charakter, który idealnie pasuje do otoczenia.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura BRAK ZDJĘCIA
2024-04-24 | 01:00

Jak dbać o prawa autorskie?

Od 1995 roku dzięki inicjatywie UNESCO obchodzimy 23 kwietnia Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Z tej okazji powinniśmy przyjrzeć się dobrym praktykom dbania o prawa autorskie, np. dorobkowi Tove Jansson, autorki Muminków.
Kultura Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego 2024
2024-04-16 | 20:00

Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego 2024

Ośrodek „Instytut Konfucjusza w Krakowie” serdecznie zaprasza wszystkich na obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego ONZ. Wydarzenie odbędzie się w sobotę 20 kwietnia
Kultura Przyszłość historycznych holenderskich wiatraków jest bezpieczna
2024-03-28 | 15:00

Przyszłość historycznych holenderskich wiatraków jest bezpieczna

Partnerstwo – z Fundacją Światowego Dziedzictwa Kinderdijk – będzie polegało na wykorzystaniu wiedzy technicznej AkzoNobel oraz innowacyjnych powłok firmy w celu konserwacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.