Komunikaty PR

SKENDE strategicznym partnerem Europejskiej Stolicy Młodzieży Lublin 2023

2023-03-22  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Justyna Wrzosek
Questia

ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl

Celem Europejskiej Stolicy Młodzieży jest pełniejsze włączenie młodzieży w życie Lublina, ułatwienie integracji w ich społecznościach oraz wspomaganie ich w rozwoju w obszarach takich jak poczucie wspólnoty, troska o ludzi i planetę oraz nieszablonowe myślenie w działaniu. 16 marca podczas uroczystej inauguracji zaprezentowano program nadchodzących wydarzeń. Osoby w wieku do 30 roku życia stanowią 35% społeczności miasta. 

W SKENDE powstała przestrzeń pod nazwą Miejscówka, w której znajdują się sala warsztatowa, selfie boksy do robienia inspirujących zdjęć, strefa gamingowa, przestrzeń z grami analogowymi oraz galeria, w której można obejrzeć twórczość młodych artystów. Miejscówka, która powstała z myślą o potrzebach młodzieży, ma inspirować i rozwijać, ale przede wszystkim łączyć młodych ludzi z Ukrainy, Polski i innych krajów. Miejscówkę każdego dnia odwiedzają dziesiątki osób, a do tej pory odbyło się w niej ponad 390 godzin warsztatów oraz ciekawych wydarzeń, w których wzięło udział ponad 4000 osób.

− SKENDE od samego początku aktywnie uczestniczy w życiu mieszkańców w Lublinie. Jesteśmy niezmiernie szczęśliwi i zaszczyceni, że możemy być częścią tak ważnego i wyjątkowego projektu wspólnie celebrując tytuł Europejskiej Stolicy Młodzieży 2023. Inicjatywa ta otwiera młodym ludziom przestrzeń do realizacji ich marzeń i pasji. Doskonale współgra z wizją naszej firmy, którą jest tworzenie lepszego życia codziennego dla wielu ludzi. Chcemy poprzez nasze działania ułatwiać młodym ludziom integrację w ich społecznościach oraz wspomagać ich w rozwoju wokół takich tematów jak - poczucie wspólnoty, troska o ludzi i planetę oraz nieszablonowe myślenie w działaniu. - powiedział Jacek Garbaczewski, Dyrektor SKENDE.

SKENDE wraz z Urzędem Miasta zaprasza młodzież na liczne warsztaty i wydarzenia. Spotkania “Urban Club Lublin” uczą młodych entuzjastów planowania przestrzeni, jak projektować tereny miejskie, aby były przyjazne, dostępne i zielone. Kolejną atrakcją są bezpłatne warsztaty “Lublin Skills up!” prowadzone z udziałem specjalistów i przedstawicieli biznesu. W programie “Przedsiębiorcza Młodzież” uczniowie lubelskich szkół ponadgimnazjalnych rozwijają swoją przedsiębiorczość i podnoszą kompetencje poprzez wizyty studyjne w SKENDE i wykonywanie zleconych zadań. W tym roku będzie to przygotowanie kompleksowej koncepcji promocji Miejscówki w  mediach społecznościowych. Prowadzone przez SKENDE warsztaty rozwojowe “What is your superpower?” stanowią przyjazną i bezpieczną przestrzeń do rozmów na tematy dotyczące niepełnosprawności, zrównoważonego rozwoju, czy poczucia własnej wartości. Gratką dla fanów graffiti będzie festiwal “Meeting of Styles”, który odbędzie się w sierpniu br.

– Budując ofertę skierowaną do młodych mieszkańców Lublina, poszukiwaliśmy partnerów nie tylko po stronie organizacji pozarządowych, czy nieformalnych grup młodzieży, ale również podmiotów z sektora biznesowego. Cieszę się, że zarówno IKEA, jak i SKENDE wyszły ze swoją propozycją połączenia sił w działaniu na rzecz młodych. Partnerskie relacje pozwoliły wypracować formułę współpracy, zakres wsparcia ze strony tych podmiotów oraz pakiet działań miasta. Od początku nie mieliśmy wątpliwości, że firmy te będą wiarygodnym partnerem w procesie Europejskiej Stolicy Młodzieży Lublin 2023. Wartości komunikowane przez IKEA oraz SKENDE doskonale wpisały się w główne założenia ideowe, jakie przyjęliśmy w ramach ESM. Otwartość, tolerancja, innowacyjność i dbałość o środowisko to tematy niezwykle ważne dla młodzieży, stanowiące fundamenty naszego programu ESM oraz współpracy z IKEA i SKENDE – powiedziała Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, Pełnomocniczka Prezydenta Miasta Lublin ds. Europejskiej Stolicy Młodzieży, Zastępczyni Prezydenta Miasta Lublin ds. Kultury, Sportu i Partycypacji.

SKENDE z radością angażuje się w ważne projekty poprawiające jakość życia mieszkańców Lublina, zwłaszcza młodych ludzi, aby mogli oni w pełni rozwijać swój potencjał. Szeroka oferta Europejskiej Stolicy Młodzieży Lublin 2023 to okazja dla studentów i młodzieży by poczuć swoją sprawczość, a także przynależność do lokalnej i europejskiej społeczności. Organizatorzy stawiają na inkluzywność i dobre samopoczucie.

Zaplanowane przez miasto na ten rok działania można sprawdzić tutaj: Lublin to MŁODZIEŻ.

SKENDE Shopping

Centrum handlowe SKENDE Shopping ze sklepem IKEA w Lublinie jest jednym z największych obiektów handlowych we wschodniej Polsce. W sumie na powierzchni 57 500 m2. klienci mogą skorzystać z oferty sklepu IKEA o powierzchni 33 500 m2. oraz centrum handlowego o powierzchni 24 000 m2. z blisko 60 różnymi sklepami i punktami usługowymi, w tym jedynym w Lublinie sklepem sportowym brytyjskiej marki Sports Direct. Na terenie centrum znajduje się wiele punktów przyjaznych rodzinom, miejsc wspólnego odpoczynku i zabaw dla dzieci. Klienci mają do dyspozycji parking na 2000 samochodów. Więcej na temat SKENDE Shopping: www.skendeshopping.pl.

Ingka Centres

Spółka Ingka Centres należy do Grupy Ingka (obejmującej również IKEA Retail oraz Ingka Investments). Ingka Centers ma ponad 40 lat doświadczenia w budowaniu i zarządzaniu centrami handlowymi. Aktualnie współpracuje z 3000 marek, obecnymi w 45 obiektach handlowych firmy na 15 światowych rynkach, które rocznie odwiedza 370 milionów osób. Ingka Centres tworzy miejsca spotkań we współpracy z lokalnymi społecznościami, a także w porozumieniu z najemcami i partnerami, dbając o zachowanie emocjonalnego charakteru miejsc, który wnosi wartość i buduje więzi między ludźmi.

Więcej na temat Ingka Centres: www.ingkacentres.com.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Questia
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę Biuro prasowe
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na
Kultura Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina
2024-12-18 | 12:15

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina

Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia mieszkańcy Szczecina otrzymali od Browaru Bosman i Miasta Szczecin wyjątkowy eko-prezent. Browar opracował koncepcję parku przy ulicy
Kultura Startuje konkurs Pulsu Biznesu na Biznesową Książkę Roku
2024-10-23 | 15:00

Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku

Dziś rusza premierowa edycja konkursu Biznesowa Książka Roku organizowanego przez dziennik „Puls Biznesu”. Jego celem jest wyróżnienie wyjątkowych tytułów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.