Słowne - nowa marka na polskim rynku wydawniczym
Na polskim rynku książki startuje nowa marka – Słowne (dawniej Burda Książki). Wydawnictwo pojawia się wraz z trzema imprintami, od początku pokazując swoje ambicje w budowaniu szerokiego portfolio.
Słowne, czyli wydawnictwo, które powstało w wyniku rebrandingu Burdy Książki, zainaugurowało swoją działalność w kwietniu.
– Od teraz wszystkie wydane przez nas książki będą opatrzone nową nazwą i logo – mówi Maria Deskur, dyrektor zarządzająca Słownym – Wyrastamy z mocnych fundamentów i imprinty, które zdecydowaliśmy się zaproponować wraz z nową nazwą, są właśnie wyrazem naszej ugruntowanej pozycji. Słowne mroczne będzie marką skierowaną do miłośników kryminałów i sensacji. Od lat wydajemy dla nich szerokie portfolio tytułów. Słowne z uczuciem to z kolei imprint dla wielbicieli i wielbicielek powieści obyczajowych oraz romansowych. Słowne młode – znak, pod którym będziemy publikowali książki dla dzieci i młodzieży. Będziemy też kontynuowali wydawanie książek we współpracy z National Geographic.
Premiery: mroczne i z uczuciem
Najbliższe premiery nowości Słownego zaplanowane są na 14 kwietnia. Tego dnia na półkach księgarskich pojawią się takie pozycje jak „A miał być happy end” Katarzyny Kalicińskiej oraz „Siła przetrwania” będąca efektem współpracy duetu znanych autorek: Agnieszki Lingas-Łoniewskiej i Anny Szafrańskiej. Obie książki ukażą się nakładem imprintu Słowne z uczuciem. Kolejnymi premierami będą: „Winny” Joanny Opiat Bojarskiej (imprint Słowne mroczne), „Emocje na talerzu. Jak odbudować zdrową relację z jedzeniem” Elżbiety Lange oraz mocna pozycja z gatunku non-fiction – „Moja siła. Jak przerwać krąg przemocy i zacząć życia bez lęku” Justyny Moraczewskiej.
Nakładem imprintu Słowne młode ukazała się już seria książek „Baby Shark” wydana w oparciu o uwielbianą przez dzieci animację i piosenkę. Swoją premierę miały także „Chiny bez wzajemności” Grzegorza Kapli. Jest to pierwszy tytuł z serii Czuły Punkt, w ramach której podejmowane będą ważne, czasami kontrowersyjne zagadnienia związane ze współczesnym światem.
Słowne odpowiedzi na oczekiwania czytelników
Nowa marka na polskim rynku wydawniczym stawia sobie za cel wzrost sprzedaży dotychczas wydawanych tytułów, nawiązanie współpracy z nowymi autorami i poszerzenie portfolio liczącego już ponad 1200 książek wydawanych do tej pory pod markami Burda Książki i National Geographic. Wydawnictwo chce docierać do kolejnych grup odbiorców i coraz pełniej odpowiadać na oczekiwania czytelników.
– Nasze zadanie to podejmowanie interakcji z polskimi czytelnikami – osobami o różnorodnych potrzebach i upodobaniach, którzy swoje domowe biblioteczki kompletują na podstawie wielu czynników i szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania – mówi Katarzyna Sendecka, dyrektorka wydawnicza Słownego – Wydawane przez nas książki mają być dla czytelnika wsparciem, dostarczać mu rozrywki i wzbogacać jego wiedzę. Odbiorcy znajdą w ofercie tematy zabawne, mroczne, ekscytujące, ale także te poważne i zachęcające do dyskusji. Wszystkie łączy jedno – są naszymi słownymi odpowiedziami na oczekiwania polskich czytelników.
O wydawnictwie
Słowne jest częścią koncernu medialnego Burda Media Polska i równocześnie jednym z liderów na polskim rynku wydawniczym. Od 20 lat nasze książki – wcześniej pod marką Burda Książki – trafiają do rąk kolejnych pokoleń czytelników. Oferujemy 1200 zróżnicowanych tytułów W portfolio wydawnictwa znajdują się: literatura obyczajowa, kryminały, thrillery, literatura podróżnicza (pod marką National Geographic), biografie znanych postaci ze świata mediów, sztuki, sportu, poradniki, książki dla dzieci i młodzieży. Nasi autorzy byli wielokrotnie nagradzani. Nela Mała Reporterka cztery lata z rzędu zdobyła Bestseller Empiku, zostając najmłodszą laureatką tej nagrody (w latach: 2016-2019).
Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina
Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.