Słowne - nowa marka na polskim rynku wydawniczym
Na polskim rynku książki startuje nowa marka – Słowne (dawniej Burda Książki). Wydawnictwo pojawia się wraz z trzema imprintami, od początku pokazując swoje ambicje w budowaniu szerokiego portfolio.
Słowne, czyli wydawnictwo, które powstało w wyniku rebrandingu Burdy Książki, zainaugurowało swoją działalność w kwietniu.
– Od teraz wszystkie wydane przez nas książki będą opatrzone nową nazwą i logo – mówi Maria Deskur, dyrektor zarządzająca Słownym – Wyrastamy z mocnych fundamentów i imprinty, które zdecydowaliśmy się zaproponować wraz z nową nazwą, są właśnie wyrazem naszej ugruntowanej pozycji. Słowne mroczne będzie marką skierowaną do miłośników kryminałów i sensacji. Od lat wydajemy dla nich szerokie portfolio tytułów. Słowne z uczuciem to z kolei imprint dla wielbicieli i wielbicielek powieści obyczajowych oraz romansowych. Słowne młode – znak, pod którym będziemy publikowali książki dla dzieci i młodzieży. Będziemy też kontynuowali wydawanie książek we współpracy z National Geographic.
Premiery: mroczne i z uczuciem
Najbliższe premiery nowości Słownego zaplanowane są na 14 kwietnia. Tego dnia na półkach księgarskich pojawią się takie pozycje jak „A miał być happy end” Katarzyny Kalicińskiej oraz „Siła przetrwania” będąca efektem współpracy duetu znanych autorek: Agnieszki Lingas-Łoniewskiej i Anny Szafrańskiej. Obie książki ukażą się nakładem imprintu Słowne z uczuciem. Kolejnymi premierami będą: „Winny” Joanny Opiat Bojarskiej (imprint Słowne mroczne), „Emocje na talerzu. Jak odbudować zdrową relację z jedzeniem” Elżbiety Lange oraz mocna pozycja z gatunku non-fiction – „Moja siła. Jak przerwać krąg przemocy i zacząć życia bez lęku” Justyny Moraczewskiej.
Nakładem imprintu Słowne młode ukazała się już seria książek „Baby Shark” wydana w oparciu o uwielbianą przez dzieci animację i piosenkę. Swoją premierę miały także „Chiny bez wzajemności” Grzegorza Kapli. Jest to pierwszy tytuł z serii Czuły Punkt, w ramach której podejmowane będą ważne, czasami kontrowersyjne zagadnienia związane ze współczesnym światem.
Słowne odpowiedzi na oczekiwania czytelników
Nowa marka na polskim rynku wydawniczym stawia sobie za cel wzrost sprzedaży dotychczas wydawanych tytułów, nawiązanie współpracy z nowymi autorami i poszerzenie portfolio liczącego już ponad 1200 książek wydawanych do tej pory pod markami Burda Książki i National Geographic. Wydawnictwo chce docierać do kolejnych grup odbiorców i coraz pełniej odpowiadać na oczekiwania czytelników.
– Nasze zadanie to podejmowanie interakcji z polskimi czytelnikami – osobami o różnorodnych potrzebach i upodobaniach, którzy swoje domowe biblioteczki kompletują na podstawie wielu czynników i szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania – mówi Katarzyna Sendecka, dyrektorka wydawnicza Słownego – Wydawane przez nas książki mają być dla czytelnika wsparciem, dostarczać mu rozrywki i wzbogacać jego wiedzę. Odbiorcy znajdą w ofercie tematy zabawne, mroczne, ekscytujące, ale także te poważne i zachęcające do dyskusji. Wszystkie łączy jedno – są naszymi słownymi odpowiedziami na oczekiwania polskich czytelników.
O wydawnictwie
Słowne jest częścią koncernu medialnego Burda Media Polska i równocześnie jednym z liderów na polskim rynku wydawniczym. Od 20 lat nasze książki – wcześniej pod marką Burda Książki – trafiają do rąk kolejnych pokoleń czytelników. Oferujemy 1200 zróżnicowanych tytułów W portfolio wydawnictwa znajdują się: literatura obyczajowa, kryminały, thrillery, literatura podróżnicza (pod marką National Geographic), biografie znanych postaci ze świata mediów, sztuki, sportu, poradniki, książki dla dzieci i młodzieży. Nasi autorzy byli wielokrotnie nagradzani. Nela Mała Reporterka cztery lata z rzędu zdobyła Bestseller Empiku, zostając najmłodszą laureatką tej nagrody (w latach: 2016-2019).
Przyszłość historycznych holenderskich wiatraków jest bezpieczna
Fremantle łączy siły z IBI. 150 mln na produkcję hitowych tytułów
Kultura na wyciągnięcie ręki – muzyka klasyczna w obiektach G City
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna
Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę.
Handel
Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej
Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.
Problemy społeczne
Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem
Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.