Słowne - nowa marka na polskim rynku wydawniczym
Na polskim rynku książki startuje nowa marka – Słowne (dawniej Burda Książki). Wydawnictwo pojawia się wraz z trzema imprintami, od początku pokazując swoje ambicje w budowaniu szerokiego portfolio.
Słowne, czyli wydawnictwo, które powstało w wyniku rebrandingu Burdy Książki, zainaugurowało swoją działalność w kwietniu.
– Od teraz wszystkie wydane przez nas książki będą opatrzone nową nazwą i logo – mówi Maria Deskur, dyrektor zarządzająca Słownym – Wyrastamy z mocnych fundamentów i imprinty, które zdecydowaliśmy się zaproponować wraz z nową nazwą, są właśnie wyrazem naszej ugruntowanej pozycji. Słowne mroczne będzie marką skierowaną do miłośników kryminałów i sensacji. Od lat wydajemy dla nich szerokie portfolio tytułów. Słowne z uczuciem to z kolei imprint dla wielbicieli i wielbicielek powieści obyczajowych oraz romansowych. Słowne młode – znak, pod którym będziemy publikowali książki dla dzieci i młodzieży. Będziemy też kontynuowali wydawanie książek we współpracy z National Geographic.
Premiery: mroczne i z uczuciem
Najbliższe premiery nowości Słownego zaplanowane są na 14 kwietnia. Tego dnia na półkach księgarskich pojawią się takie pozycje jak „A miał być happy end” Katarzyny Kalicińskiej oraz „Siła przetrwania” będąca efektem współpracy duetu znanych autorek: Agnieszki Lingas-Łoniewskiej i Anny Szafrańskiej. Obie książki ukażą się nakładem imprintu Słowne z uczuciem. Kolejnymi premierami będą: „Winny” Joanny Opiat Bojarskiej (imprint Słowne mroczne), „Emocje na talerzu. Jak odbudować zdrową relację z jedzeniem” Elżbiety Lange oraz mocna pozycja z gatunku non-fiction – „Moja siła. Jak przerwać krąg przemocy i zacząć życia bez lęku” Justyny Moraczewskiej.
Nakładem imprintu Słowne młode ukazała się już seria książek „Baby Shark” wydana w oparciu o uwielbianą przez dzieci animację i piosenkę. Swoją premierę miały także „Chiny bez wzajemności” Grzegorza Kapli. Jest to pierwszy tytuł z serii Czuły Punkt, w ramach której podejmowane będą ważne, czasami kontrowersyjne zagadnienia związane ze współczesnym światem.
Słowne odpowiedzi na oczekiwania czytelników
Nowa marka na polskim rynku wydawniczym stawia sobie za cel wzrost sprzedaży dotychczas wydawanych tytułów, nawiązanie współpracy z nowymi autorami i poszerzenie portfolio liczącego już ponad 1200 książek wydawanych do tej pory pod markami Burda Książki i National Geographic. Wydawnictwo chce docierać do kolejnych grup odbiorców i coraz pełniej odpowiadać na oczekiwania czytelników.
– Nasze zadanie to podejmowanie interakcji z polskimi czytelnikami – osobami o różnorodnych potrzebach i upodobaniach, którzy swoje domowe biblioteczki kompletują na podstawie wielu czynników i szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania – mówi Katarzyna Sendecka, dyrektorka wydawnicza Słownego – Wydawane przez nas książki mają być dla czytelnika wsparciem, dostarczać mu rozrywki i wzbogacać jego wiedzę. Odbiorcy znajdą w ofercie tematy zabawne, mroczne, ekscytujące, ale także te poważne i zachęcające do dyskusji. Wszystkie łączy jedno – są naszymi słownymi odpowiedziami na oczekiwania polskich czytelników.
O wydawnictwie
Słowne jest częścią koncernu medialnego Burda Media Polska i równocześnie jednym z liderów na polskim rynku wydawniczym. Od 20 lat nasze książki – wcześniej pod marką Burda Książki – trafiają do rąk kolejnych pokoleń czytelników. Oferujemy 1200 zróżnicowanych tytułów W portfolio wydawnictwa znajdują się: literatura obyczajowa, kryminały, thrillery, literatura podróżnicza (pod marką National Geographic), biografie znanych postaci ze świata mediów, sztuki, sportu, poradniki, książki dla dzieci i młodzieży. Nasi autorzy byli wielokrotnie nagradzani. Nela Mała Reporterka cztery lata z rzędu zdobyła Bestseller Empiku, zostając najmłodszą laureatką tej nagrody (w latach: 2016-2019).

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina

Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.