Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku
Dziś rusza premierowa edycja konkursu Biznesowa Książka Roku organizowanego przez dziennik „Puls Biznesu”. Jego celem jest wyróżnienie wyjątkowych tytułów, zarówno akademickich, jak też popularnonaukowych czy poradnikowych, które ukazały się na polskim rynku w 2024 r.
— Książki to idealny osobisty trener rozwoju dla przedsiębiorców i menedżerów — uczą, inspirują, pomagają rozwiązywać zarządcze łamigłówki i dają chwilę wytchnienia. Lektura pomaga odzyskać spokój, klarowność myślenia, rozwija empatię i wyobraźnię. Dzięki niej lepiej rozumiemy coraz bardziej złożony świat. To wszystko przekłada się na skuteczne przywództwo. W naszym konkursie nie chodzi tylko o nagradzanie książek — chcemy stworzyć przestrzeń, w której liderzy będą dzielić się swoimi książkowymi odkryciami i inspiracjami. Promowanie czytania jest ważne z perspektywy nowoczesnego przywództwa i nie możemy tego zaniedbać — mówi Marcin Goralewski, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”.
— Chcemy pomóc polskiemu rynkowi biznesu, ekonomii i książki w rozpoznaniu i uznaniu odkrywczych i wybijających się jakością prac. Zaczynamy przyznawać nagrodę Biznesowa Książka Roku po to, by nadać rozgłos autorom i wydawnictwom mającym nam coś ważnego do powiedzenia, ale brakuje im tego jednego pchnięcia do wybicia się z szumu. Tym bardziej że na polskim małym rynku często jest go za dużo — mówi Ignacy Morawski, główny ekonomista i zastępca redaktora naczelnego „Pulsu Biznesu”.
— Najdroższa jest mądrość pochodząca z własnych doświadczeń, porażek i błędów — jej ceną mogą być utracone możliwości zawodowe, a nawet złamane kariery. Znacznie mniej kosztują inspiracje i wiedza pozyskane z książek. To inwestycja bezpieczna, o imponującej stopie zwrotu i dostępna dla każdego. Na szczęście polscy menedżerowie coraz rzadziej usprawiedliwiają się brakiem czasu. Zaczynają rozumieć, że czytanie wyostrza umysł, uszlachetnia serce i hartuje ducha lidera, popychając go ku wyżynom efektywności i innowacji. Ten konkurs ma przypomnieć kadrze zarządzającej tę prawdę, stymulując ambicje i rozwój przez siłę wartościowej lektury — mówi Mirosław Konkel, jeden z koordynatorów konkursu z ramienia „Pulsu Biznesu”, prowadzący w dzienniku sekcję Akademia Lidera PB poświęconą przywództwu, zarządzaniu i rozwojowi osobistemu.
Wybór laureatów odbędzie się dwuetapowo. Pierwszy etap to nominacje, drugi to wybór laureatów. W pierwszym będą uczestniczyć redaktorzy i dziennikarze „Pulsu Biznesu”, którzy dokonają preselekcji zgłoszeń — spośród książek nadesłanych do konkursu przedstawią komisji konkursowej listę nominowanych, nie więcej niż 10 w każdej kategorii. Ostatecznego wyboru laureatów dokona jury złożone z ekspertów ze świata biznesu, które dokona oceny książek nominowanych pod względem ich merytoryki i walorów dydaktycznych, zwracając uwagę na oryginalność poruszanych zagadnień i ich aspekt praktyczny.
Każde wydawnictwo może zgłosić więcej niż jedną publikację. Zgłoszenia przyjmowane są do 17 stycznia 2025 r. w trzech kategoriach: książka naukowa, książka popularnonaukowa (publicystyczna) i książka poradnikowa. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi podczas gali w marcu 2025 r.
Więcej informacji o konkursie i formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie bkr.pb.pl
Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina
Canon na Międzynarodowy Dzień Druku: tworzenie wartości poprzez obraz
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ślepe pozwy pomogą walczyć z hejtem w internecie. Spodziewana lawina wniosków może sparaliżować sądy
Wprowadzenie instytucji tzw. ślepego pozwu pozwoli skuteczniej ścigać za naruszenie dóbr osobistych popełnione przez anonimowych internautów. Przepisy pozwolą na złożenie pozwu w sytuacji, gdy poszkodowany nie zna danych identyfikujących hejtera. Krajowa Rada Sądownictwa i Sąd Najwyższy ostrzegają, że nowelizacja może doprowadzić do znacznego przeciążenia sądów, a krótkie terminy na identyfikację sprawcy mogą skutkować wzrostem odszkodowań za przewlekłość postępowania.
Ochrona środowiska
Nowy obowiązek segregowania odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Firmy mogą go jednak scedować na wyspecjalizowane przedsiębiorstwa
1 stycznia weszła w życie ustawa zmieniająca przepisy o odpadach, która nakłada na wytwórców odpadów budowlanych i rozbiórkowych obowiązek ich segregacji i zapewnienia dalszego ich zagospodarowania. To efekt implementacji unijnej dyrektywy. Ostateczną treść przepisów branża poznała w ostatnich tygodniach 2024 roku. Nie jest wciąż jasne, czy w przypadku budów dopuszczona będzie frakcja odpadów zmieszanych, których nie da się posegregować. Następnym krokiem będą prawdopodobnie poziomy recyklingu odpadów budowlanych, jakie przedsiębiorcy będą musieli zapewnić. Nowe obowiązki nie dotyczą osób fizycznych.
Handel
T. Bocheński: Współpraca z Donaldem Trumpem może być bardzo trudna. Interes amerykański będzie stawiany na pierwszym miejscu
– Współpraca na linii Unia Europejska – USA w ciągu czterech najbliższych lat rządów Donalda Trumpa może być trudna – ocenia europoseł Tobiasz Bocheński. Polski Instytut Spraw Międzynarodowych ostrzega, że potencjalne zmiany w polityce USA, w tym zwiększenie ceł, mogą dotknąć wszystkich partnerów Stanów Zjednoczonych. Dużą niewiadomą jest również kwestia wsparcia dla Ukrainy i ewentualnego zakończenia wojny. Polityka nowego prezydenta może mieć kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa całej Europy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.