Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku
Dziś rusza premierowa edycja konkursu Biznesowa Książka Roku organizowanego przez dziennik „Puls Biznesu”. Jego celem jest wyróżnienie wyjątkowych tytułów, zarówno akademickich, jak też popularnonaukowych czy poradnikowych, które ukazały się na polskim rynku w 2024 r.
— Książki to idealny osobisty trener rozwoju dla przedsiębiorców i menedżerów — uczą, inspirują, pomagają rozwiązywać zarządcze łamigłówki i dają chwilę wytchnienia. Lektura pomaga odzyskać spokój, klarowność myślenia, rozwija empatię i wyobraźnię. Dzięki niej lepiej rozumiemy coraz bardziej złożony świat. To wszystko przekłada się na skuteczne przywództwo. W naszym konkursie nie chodzi tylko o nagradzanie książek — chcemy stworzyć przestrzeń, w której liderzy będą dzielić się swoimi książkowymi odkryciami i inspiracjami. Promowanie czytania jest ważne z perspektywy nowoczesnego przywództwa i nie możemy tego zaniedbać — mówi Marcin Goralewski, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”.
— Chcemy pomóc polskiemu rynkowi biznesu, ekonomii i książki w rozpoznaniu i uznaniu odkrywczych i wybijających się jakością prac. Zaczynamy przyznawać nagrodę Biznesowa Książka Roku po to, by nadać rozgłos autorom i wydawnictwom mającym nam coś ważnego do powiedzenia, ale brakuje im tego jednego pchnięcia do wybicia się z szumu. Tym bardziej że na polskim małym rynku często jest go za dużo — mówi Ignacy Morawski, główny ekonomista i zastępca redaktora naczelnego „Pulsu Biznesu”.
— Najdroższa jest mądrość pochodząca z własnych doświadczeń, porażek i błędów — jej ceną mogą być utracone możliwości zawodowe, a nawet złamane kariery. Znacznie mniej kosztują inspiracje i wiedza pozyskane z książek. To inwestycja bezpieczna, o imponującej stopie zwrotu i dostępna dla każdego. Na szczęście polscy menedżerowie coraz rzadziej usprawiedliwiają się brakiem czasu. Zaczynają rozumieć, że czytanie wyostrza umysł, uszlachetnia serce i hartuje ducha lidera, popychając go ku wyżynom efektywności i innowacji. Ten konkurs ma przypomnieć kadrze zarządzającej tę prawdę, stymulując ambicje i rozwój przez siłę wartościowej lektury — mówi Mirosław Konkel, jeden z koordynatorów konkursu z ramienia „Pulsu Biznesu”, prowadzący w dzienniku sekcję Akademia Lidera PB poświęconą przywództwu, zarządzaniu i rozwojowi osobistemu.
Wybór laureatów odbędzie się dwuetapowo. Pierwszy etap to nominacje, drugi to wybór laureatów. W pierwszym będą uczestniczyć redaktorzy i dziennikarze „Pulsu Biznesu”, którzy dokonają preselekcji zgłoszeń — spośród książek nadesłanych do konkursu przedstawią komisji konkursowej listę nominowanych, nie więcej niż 10 w każdej kategorii. Ostatecznego wyboru laureatów dokona jury złożone z ekspertów ze świata biznesu, które dokona oceny książek nominowanych pod względem ich merytoryki i walorów dydaktycznych, zwracając uwagę na oryginalność poruszanych zagadnień i ich aspekt praktyczny.
Każde wydawnictwo może zgłosić więcej niż jedną publikację. Zgłoszenia przyjmowane są do 17 stycznia 2025 r. w trzech kategoriach: książka naukowa, książka popularnonaukowa (publicystyczna) i książka poradnikowa. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi podczas gali w marcu 2025 r.
Więcej informacji o konkursie i formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie bkr.pb.pl

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.
Infrastruktura
Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.