Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku
Dziś rusza premierowa edycja konkursu Biznesowa Książka Roku organizowanego przez dziennik „Puls Biznesu”. Jego celem jest wyróżnienie wyjątkowych tytułów, zarówno akademickich, jak też popularnonaukowych czy poradnikowych, które ukazały się na polskim rynku w 2024 r.
— Książki to idealny osobisty trener rozwoju dla przedsiębiorców i menedżerów — uczą, inspirują, pomagają rozwiązywać zarządcze łamigłówki i dają chwilę wytchnienia. Lektura pomaga odzyskać spokój, klarowność myślenia, rozwija empatię i wyobraźnię. Dzięki niej lepiej rozumiemy coraz bardziej złożony świat. To wszystko przekłada się na skuteczne przywództwo. W naszym konkursie nie chodzi tylko o nagradzanie książek — chcemy stworzyć przestrzeń, w której liderzy będą dzielić się swoimi książkowymi odkryciami i inspiracjami. Promowanie czytania jest ważne z perspektywy nowoczesnego przywództwa i nie możemy tego zaniedbać — mówi Marcin Goralewski, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”.
— Chcemy pomóc polskiemu rynkowi biznesu, ekonomii i książki w rozpoznaniu i uznaniu odkrywczych i wybijających się jakością prac. Zaczynamy przyznawać nagrodę Biznesowa Książka Roku po to, by nadać rozgłos autorom i wydawnictwom mającym nam coś ważnego do powiedzenia, ale brakuje im tego jednego pchnięcia do wybicia się z szumu. Tym bardziej że na polskim małym rynku często jest go za dużo — mówi Ignacy Morawski, główny ekonomista i zastępca redaktora naczelnego „Pulsu Biznesu”.
— Najdroższa jest mądrość pochodząca z własnych doświadczeń, porażek i błędów — jej ceną mogą być utracone możliwości zawodowe, a nawet złamane kariery. Znacznie mniej kosztują inspiracje i wiedza pozyskane z książek. To inwestycja bezpieczna, o imponującej stopie zwrotu i dostępna dla każdego. Na szczęście polscy menedżerowie coraz rzadziej usprawiedliwiają się brakiem czasu. Zaczynają rozumieć, że czytanie wyostrza umysł, uszlachetnia serce i hartuje ducha lidera, popychając go ku wyżynom efektywności i innowacji. Ten konkurs ma przypomnieć kadrze zarządzającej tę prawdę, stymulując ambicje i rozwój przez siłę wartościowej lektury — mówi Mirosław Konkel, jeden z koordynatorów konkursu z ramienia „Pulsu Biznesu”, prowadzący w dzienniku sekcję Akademia Lidera PB poświęconą przywództwu, zarządzaniu i rozwojowi osobistemu.
Wybór laureatów odbędzie się dwuetapowo. Pierwszy etap to nominacje, drugi to wybór laureatów. W pierwszym będą uczestniczyć redaktorzy i dziennikarze „Pulsu Biznesu”, którzy dokonają preselekcji zgłoszeń — spośród książek nadesłanych do konkursu przedstawią komisji konkursowej listę nominowanych, nie więcej niż 10 w każdej kategorii. Ostatecznego wyboru laureatów dokona jury złożone z ekspertów ze świata biznesu, które dokona oceny książek nominowanych pod względem ich merytoryki i walorów dydaktycznych, zwracając uwagę na oryginalność poruszanych zagadnień i ich aspekt praktyczny.
Każde wydawnictwo może zgłosić więcej niż jedną publikację. Zgłoszenia przyjmowane są do 17 stycznia 2025 r. w trzech kategoriach: książka naukowa, książka popularnonaukowa (publicystyczna) i książka poradnikowa. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi podczas gali w marcu 2025 r.
Więcej informacji o konkursie i formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie bkr.pb.pl
Canon na Międzynarodowy Dzień Druku: tworzenie wartości poprzez obraz
„NÓŻ. ROZWAŻANIA PO PRÓBIE ZABÓJSTWA” – PREMIERA KSIĄŻKI I FILM NA ARTE.TV
Odsłonięto wystawę o Szarych Szeregach na skwerze Hoovera w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Akcesja Ukrainy będzie dużym wyzwaniem dla unijnego rolnictwa. Obie strony czeka kilka lat przygotowań
Ukraina ze względu na wielkość terytorium i żyzne grunty jest rolniczą potęgą. Jej przystąpienie do Unii Europejskiej może być wyzwaniem dla całego europejskiego rolnictwa. Pokazały to ostatnie lata, kiedy zwolnienie z ceł ukraińskich produktów zdestabilizowało sytuację rynków rolnych w części krajów. Ukraińskie rolnictwo wciąż nie spełnia unijnych wymagań. Komisja Europejska oceniła gotowość branży rolnej na 2 w sześciopunktowej skali.
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.