Ukraińskie smaki w nowoczesnym wydaniu. Digital Barszcz w Białymstoku w formie
To wydarzenie będzie nie tylko pyszne, ale także niepowtarzalnie efektownie. Po raz pierwszy w Polsce odbędzie się niezwykła kolacja degustacyjna z 7 dań wraz z show gastronomicznym o nazwie "Digital Barszcz", które zabierze wszystkich w kulinarną podróż przez smaki Ukrainy.
Inicjatorką tego niezwykłego wydarzenia jest Weronika Marczuk i jej Towarzystwo Przyjaciół Ukrainy we współpracy z najbardziej znanym na świecie ukraińskim kucharzem, co gwarantuje, unikalne doznania smakowe w nietuzinkowym towarzystwie i otoczeniu. Imprezę zaplanowano na 13 stycznia w białostockim hotelu Hilton, czyli w ważnym i symbolicznym dniu w tradycji wschodniej i zachodniej.
Choć smaki z Ukrainy są cenione na całym świecie, to niestety nie znamy nowoczesnej kuchni ukraińskiej. Właśnie to wydarzenie będzie wreszcie okazją by poznać ją bliżej.
- Wiadomo, że najpopularniejszą potrawą naszych sąsiadów jest - barszcz ukraiński. To danie, dzięki wysiłkom słynnego ukraińskiego szefa kuchni i restauratora Ievhena Klopotenko, zasłynęło na całym świecie i zostało wpisane na listę niematerialnego dziedzictwa UNESCO. Niestety, w wyniku trwającej wojny, podróż do Ukrainy staje się niemożliwa. Dlatego właśnie tym wyjątkowym wydarzeniem chcemy przenieść smaki Ukrainy prosto do Białegostoku, prezentując je w niezwykle atrakcyjny sposób – mówi Weronika Marczuk.
Co niezwykłego nas czeka pod czas pokazu?
Podczas show "Digital Barszcz", szef kuchni Mykyta Silin zrobi mistrzowski pokaz kulinarno-technologiczny w towarzystwie słynnego MasterChefa, Ievhena Klopotenko, który będzie z nami w postaci holograficznej. Razem przygotują siedem kulinarnych zagadek, które pozwolą nam lepiej poznać Ukrainę poprzez jej dzisiejsze smaki. Tradycja zostanie połączona z nowoczesnością, a udział znanej wszystkim Weroniki Marczuk, która od lat łączy obydwa narody, wzbogaci naszą wiedzę o sąsiadach i uatrakcyjni wydarzenie. To jednak nie koniec kulinarnej i technologicznej przygody. Ostatnim, dodatkowym daniem, będzie właśnie słynny barszcz ukraiński, lecz zostanie on stworzony przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Szef Silin przygotuje zmodyfikowany czerwony barszcz, wzbogacony o lokalne polskie składniki. Ponadto, poprowadzi mistrzowską lekcję gotowania tej tradycyjnej potrawy narodowej Ukrainy.
Co ważne w tej inicjatywie?
- Nasze wydarzenie ma także charytatywny aspekt. Kulinarne spotkanie ze smakami Ukrainy to nie tylko okazja do poznania kultury i kuchni, ale także bezpośrednie wsparcie dla ofiar wojny. Wszyscy uczestnicy i organizatorzy udzielają się charytatywnie, a zebrane z biletów środki zostaną przeznaczone do zakupienia racji żywnościowych dla poszkodowanych w najbardziej poszkodowanych regionach Ukrainy, gdzie brakuje wszystkiego, w tym jedzenia - mówi Weronika Marczuk.
Białostockie wydarzenie cieszy się wsparciem Ministerstwa Kultury i Polityki Informacyjnej Ukrainy oraz Ministerstwa Spraw Zagranicznych Ukrainy, jest organizowane w ramach inicjatywy "Jedność barszczu ukraińskiego". Celem tej inicjatywy jest nie tylko promowanie kuchni ukraińskiej, zwłaszcza barszczu, ale także organizacja akcji charytatywnych na rzecz pomocy Ukrainie.
Bilety na to wydarzenie, które odbędzie się 13 stycznia w białostockim hotelu Hilton, są dostępne na stronie:
https://evently.pl/events/2820-digital-barszcz-z-polskim-akcentem
Cena jednego biletu wynosi 300 złotych. Nie przegapcie okazji na niezapomniane doświadczenie kulinarne, spotkanie w dobrym gronie i wsparcie dla Ukrainy.
Jak dbać o prawa autorskie?
Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego 2024
Przyszłość historycznych holenderskich wiatraków jest bezpieczna
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.