Wakacyjna Młoda Sztuka. Aukcja i wystawa
Letnia odsłona wystawy Młoda Sztuka to prawdziwie wakacyjna oferta. Pojawi się rozgrzana słońcem plaża, wyjątkowe przedstawienia natury i unikatowe portrety. Na lipcowej wystawie (oraz aukcji) zobaczyć można będzie twórczość najciekawszych młodych artystów. Wśród nich znaleźli się Magdalena Kalenin, Paulina Gawryszewska, Tomasz Wiktor, Teresa Legierska i Jakub Markiel. 9 lipca wszystkie prace zostaną zlicytowane.
Zgiełk nadmorskiej plaży w czasie wakacji i tajemnicza, przyglądająca się wszystkiemu z dystansu kobieca postać. To motyw przewodni obrazu „Świadek” autorstwa Magdaleny Kalenin. Na pierwszym planie jej obrazów zazwyczaj obserwujemy głównego bohatera nieco oddalonego od reszty przedstawionego świata. Jasnowłosa kobieta wydaje się w odosobnieniu kontemplować gwarną rzeczywistość. To wyjątkowo wakacyjna praca, którą wylicytować można będzie podczas nadchodzącej aukcji Młoda Sztuka. Artystka swoje prace wystawiała m.in. w Niemczech, Holandii, Czechach i we Włoszech. Uczestniczyła też w licznych konkursach i wystawach krajowych.
Kobieca postać znajduje się również w centrum innej prezentowanej na wystawie pracy. Paulina Gawryszewska przedstawia kobiety w sposób niezwykle charakterystyczny. Ma ironiczne, bardzo dosłowne, a wręcz odważne podejście do problemów zaczerpniętych żywcem z otaczającej nas rzeczywistości. Jak sama autorka zaznacza: „Nie zamierzam walczyć ze stereotypami, nie zamierzam zmieniać mojej popowej dziewczyny – akceptuję taki obraz kobiecej natury i nie kłócę się z nim w żaden sposób. W moich obrazach płeć damska jest w centrum każdej sytuacji, jest najważniejsza, zaś momenty przedstawione na płótnach są w głowach moich bohaterek najważniejszym etapem dnia.” To właściwie słodko-gorzki obraz popkultury, w którym przychodzi nam funkcjonować. Przedstawiona na obrazie kobieta ukazana została podczas tańca na rurze. W jej obu rękach znajdują się eleganckie torebki. Tytuł pracy „BUY BUY BUY” artystka zapisała neonowymi literami na środku obrazu. To wyjątkowa praca, w której Gawryszewska porusza problem współczesnego konsumpcjonizmu.
Z kolei Tomasz Wiktor jest jednym z najciekawszych młodych artystów na polskim rynku aukcyjnym. Wiodącym gatunkiem w jego twórczości są portrety. Przy ich pomocy artysta podejmuje rozważania nad relacjami międzyludzkimi. Ważny jest dla niego również mechanizm funkcjonowania wzroku. Na wystawie przedaukcyjnej pójdzie jego obraz „Rola II”. Jest to praca nietypowa, gdyż namalowana została na blasze. Artysta ukazał tylko fragment twarzy przedstawionej postaci. Dzięki temu zabiegowi widz ma wrażenie, jakby przyglądała mu się ona z daleka, przez okno. Inny, zaskakujący portret, który zobaczyć można na wystawie to „Mojra” Adriana Kiszki, debiutanta w DESA Unicum. Motywem przewodnim pracy jest podwójne widzenie, które sprawia że twarz przedstawionej kobiety nabiera intrygującego, abstrakcyjnego charakteru.
Na wystawie Młoda Sztuka zobaczyć można będzie również prace innych, najciekawszych młodych twórców m.in. Aleksandry Kowalczyk, Sonii Ruciak, Teresy Legierskiej i Szymona Kurpiewskiego. 9 lipca wszystkie obiekty zostaną zlicytowane w największym polskim domu aukcyjnym DESA Unicum przy ul. Pięknej 1A. Licytować można będzie online, przez aplikację oraz telefonicznie i przez zlecenie stałe. Aukcja transmitowana będzie na żywo w kanałach społecznościowych DESA Unicum.
Wystawa Młoda Sztuka: 26 czerwca - 9 lipca 2020, godz. 11-19 (poniedziałek-piątek) i godz. 11-16 (sobota), Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa, wstęp wolny
Aukcja Młoda Sztuka: 9 lipca 2020, godz. 19.00, Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa
https://desa.pl/pl/aukcje/mloda-sztuka-gt16/
Jak dbać o prawa autorskie?
Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego 2024
Przyszłość historycznych holenderskich wiatraków jest bezpieczna
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.