Komunikaty PR

We wtorek 5 maja Muzeum Polskiej Wódki ponownie zostanie otwarte

2020-05-04  |  15:30
Biuro prasowe
Do pobrania IP_MPW ( 0.1 MB )

Muzeum Polskiej Wódki to przestrzeń, w której prezentowana jest wyjątkowa historia narodowego trunku wpisanego na listę Chronionych Oznaczeń Geograficznych UE. We wtorek 5 maja, zgodnie z decyzją Rządowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego o stopniowym wznawianiu działalności niektórych instytucji kultury, Muzeum ponownie otworzy swoje wnętrza dla zwiedzających, jednak w nieco zmienionej formule, zgodnie z obowiązującymi wytycznymi GIS.

Otwarte w czerwcu 2018 roku, na terenie zabytkowego Centrum Praskiego Koneser, Muzeum Polskiej Wódki to wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy. Na zwiedzających Muzeum gości, w pięciu galeriach, czekają fascynujące ekspozycje, projekcje filmowe, unikatowe eksponaty historycznych butelek, a także wiele informacji i ciekawostek związanych z wpływem Polskiej Wódki na kształtowanie się polskiej kultury i tradycji oraz jej międzynarodową renomę. Wycieczka po Muzeum to również szansa na poznanie różnic w walorach smakowych poszczególnych rodzajów Polskiej Wódki, w specjalnej przestrzeni edukacyjnej Vodka Academy Bar.

W związku z decyzją Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie epidemii 2019-nCov, od 12 marca, Muzeum Polskiej Wódki było nieczynne dla zwiedzających. Od tego czasu, w budynku wdrożono szereg zmian, mających na celu umożliwienie wznowienia jego działalności w sposób zapewniający bezpieczeństwo zarówno gościom, jak i pracownikom. Dzięki wprowadzonym usprawnieniom, od 5 maja, drzwi Muzeum ponownie otworzą się dla wszystkich chętnych, którzy pragną zgłębić historię Polskiej Wódki. Nowe zasady funkcjonowania przewidują istotne, acz nieuciążliwe dla gości zasady poruszania się w przestrzeni muzealnej.

Ograniczono liczebność zwiedzających z 25 do maksymalnie 10 osób w grupie – przy takiej liczbie osób, wnętrza Muzeum pozwalają na zachowanie wymaganego dystansu pomiędzy uczestnikami. Wszyscy pracownicy Muzeum oraz każdy z gości zobowiązani są do przestrzegania ogólnych, bieżących zaleceń, jak na przykład obowiązek zakrywania nosa i ust.  Aby ułatwić zwiedzającym utrzymanie bezpiecznego dystansu, w poszczególnych galeriach wydzielono i oznaczono miejsca, w których zwiedzający mogą się zatrzymać, zachowując odpowiednią odległość od siebie podczas oprowadzania grupy przez przewodnika. Wszystkie multimedia i urządzenia aktywowane dotykiem, które można spotkać w Muzeum, będą obsługiwane wyłącznie przez przypisanego grupie przewodnika.. Dodatkowo w budynku zapewniono środki ochrony dla zwiedzających w postaci ogólnodostępnych płynów dezynfekujących oraz opatrzono przestrzenie specjalnymi tablicami informacyjnymi. Zalecono również systematyczne odkażanie wszystkich wnętrz Muzeum oraz regularny serwis i przegląd sprzętu wentylacyjno-klimatyzacyjnego, a osoby utrzymujące czystość w obiekcie wyposażono w środki dezynfekujące do codziennego użytku.

Pracownicy Muzeum opracowali system niezbędnych adaptacji w taki sposób, aby z jednej strony , w dobie panującej epidemii, zapewnić zwiedzającym maksymalne bezpieczeństwo, a z drugiej – umożliwić im w pełni komfortowe zwiedzanie. Informacje o godzinach zwiedzania znajdują się pod linkiem: https://muzeumpolskiejwodki.pl/zaplanuj-wizyte/

Równolegle do udostępniania wnętrz, będą prowadzone działania on-line, mające na celu udostępnienie zasobów Muzeum Polskiej Wódki, szerszemu gronu odbiorców. Informacje na temat streamingów oraz terminów ich realizacji w Internecie będą publikowane na bieżąco na profilu Facebook Muzeum Polskiej Wódki.

 

Więcej informacji na stronie Muzeum Polskiej Wódki: https://muzeumpolskiejwodki.pl/

Polub nas na Facebooku: www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki

 

Definicja Polskiej Wódki precyzuje, że może być ona wytworzona jedynie z tradycyjnych polskich zbóż (żyto, jęczmień, owies, pszenica, pszenżyto) lub ziemniaków, a wszystkie etapy jej wytwarzania muszą odbywać się
na terenie Polski.

Poza definicją tym, co wyróżnia Polską Wódkę, na tle innych tego typu trunków, jest droga od surowca z pola upraw do alkoholu dostępnego na sklepowych półkach. Produkcja przebiega w gorzelni, zakładzie rektyfikacji
i produkcji wódek, gdzie nad całym procesem czuwa człowiek.

O zgodności alkoholu z definicją informuje umieszczony na butelce napis Polska Wódka / Polish Vodka. Warto również wiedzieć, że Polska Wódka jest Chronionym Oznaczeniem Geograficznym, dlatego wódki stosujące
to oznaczenie, to gwarancja unikatowego charakteru oraz wielowiekowej tradycji związanej z polskimi ziemiami, jak również wysokiej jakości produktu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach Biuro prasowe
2025-06-05 | 06:00

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

9 czerwca na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Archiwów. Archiwa Państwowe w Polsce już po raz osiemnasty aktywnie włączą się w wydarzenie,
Kultura Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.