Komunikaty PR

We wtorek 5 maja Muzeum Polskiej Wódki ponownie zostanie otwarte

2020-05-04  |  15:30
Biuro prasowe
Do pobrania IP_MPW ( 0.1 MB )

Muzeum Polskiej Wódki to przestrzeń, w której prezentowana jest wyjątkowa historia narodowego trunku wpisanego na listę Chronionych Oznaczeń Geograficznych UE. We wtorek 5 maja, zgodnie z decyzją Rządowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego o stopniowym wznawianiu działalności niektórych instytucji kultury, Muzeum ponownie otworzy swoje wnętrza dla zwiedzających, jednak w nieco zmienionej formule, zgodnie z obowiązującymi wytycznymi GIS.

Otwarte w czerwcu 2018 roku, na terenie zabytkowego Centrum Praskiego Koneser, Muzeum Polskiej Wódki to wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy. Na zwiedzających Muzeum gości, w pięciu galeriach, czekają fascynujące ekspozycje, projekcje filmowe, unikatowe eksponaty historycznych butelek, a także wiele informacji i ciekawostek związanych z wpływem Polskiej Wódki na kształtowanie się polskiej kultury i tradycji oraz jej międzynarodową renomę. Wycieczka po Muzeum to również szansa na poznanie różnic w walorach smakowych poszczególnych rodzajów Polskiej Wódki, w specjalnej przestrzeni edukacyjnej Vodka Academy Bar.

W związku z decyzją Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie epidemii 2019-nCov, od 12 marca, Muzeum Polskiej Wódki było nieczynne dla zwiedzających. Od tego czasu, w budynku wdrożono szereg zmian, mających na celu umożliwienie wznowienia jego działalności w sposób zapewniający bezpieczeństwo zarówno gościom, jak i pracownikom. Dzięki wprowadzonym usprawnieniom, od 5 maja, drzwi Muzeum ponownie otworzą się dla wszystkich chętnych, którzy pragną zgłębić historię Polskiej Wódki. Nowe zasady funkcjonowania przewidują istotne, acz nieuciążliwe dla gości zasady poruszania się w przestrzeni muzealnej.

Ograniczono liczebność zwiedzających z 25 do maksymalnie 10 osób w grupie – przy takiej liczbie osób, wnętrza Muzeum pozwalają na zachowanie wymaganego dystansu pomiędzy uczestnikami. Wszyscy pracownicy Muzeum oraz każdy z gości zobowiązani są do przestrzegania ogólnych, bieżących zaleceń, jak na przykład obowiązek zakrywania nosa i ust.  Aby ułatwić zwiedzającym utrzymanie bezpiecznego dystansu, w poszczególnych galeriach wydzielono i oznaczono miejsca, w których zwiedzający mogą się zatrzymać, zachowując odpowiednią odległość od siebie podczas oprowadzania grupy przez przewodnika. Wszystkie multimedia i urządzenia aktywowane dotykiem, które można spotkać w Muzeum, będą obsługiwane wyłącznie przez przypisanego grupie przewodnika.. Dodatkowo w budynku zapewniono środki ochrony dla zwiedzających w postaci ogólnodostępnych płynów dezynfekujących oraz opatrzono przestrzenie specjalnymi tablicami informacyjnymi. Zalecono również systematyczne odkażanie wszystkich wnętrz Muzeum oraz regularny serwis i przegląd sprzętu wentylacyjno-klimatyzacyjnego, a osoby utrzymujące czystość w obiekcie wyposażono w środki dezynfekujące do codziennego użytku.

Pracownicy Muzeum opracowali system niezbędnych adaptacji w taki sposób, aby z jednej strony , w dobie panującej epidemii, zapewnić zwiedzającym maksymalne bezpieczeństwo, a z drugiej – umożliwić im w pełni komfortowe zwiedzanie. Informacje o godzinach zwiedzania znajdują się pod linkiem: https://muzeumpolskiejwodki.pl/zaplanuj-wizyte/

Równolegle do udostępniania wnętrz, będą prowadzone działania on-line, mające na celu udostępnienie zasobów Muzeum Polskiej Wódki, szerszemu gronu odbiorców. Informacje na temat streamingów oraz terminów ich realizacji w Internecie będą publikowane na bieżąco na profilu Facebook Muzeum Polskiej Wódki.

 

Więcej informacji na stronie Muzeum Polskiej Wódki: https://muzeumpolskiejwodki.pl/

Polub nas na Facebooku: www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki

 

Definicja Polskiej Wódki precyzuje, że może być ona wytworzona jedynie z tradycyjnych polskich zbóż (żyto, jęczmień, owies, pszenica, pszenżyto) lub ziemniaków, a wszystkie etapy jej wytwarzania muszą odbywać się
na terenie Polski.

Poza definicją tym, co wyróżnia Polską Wódkę, na tle innych tego typu trunków, jest droga od surowca z pola upraw do alkoholu dostępnego na sklepowych półkach. Produkcja przebiega w gorzelni, zakładzie rektyfikacji
i produkcji wódek, gdzie nad całym procesem czuwa człowiek.

O zgodności alkoholu z definicją informuje umieszczony na butelce napis Polska Wódka / Polish Vodka. Warto również wiedzieć, że Polska Wódka jest Chronionym Oznaczeniem Geograficznym, dlatego wódki stosujące
to oznaczenie, to gwarancja unikatowego charakteru oraz wielowiekowej tradycji związanej z polskimi ziemiami, jak również wysokiej jakości produktu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach Biuro prasowe
2025-06-05 | 06:00

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

9 czerwca na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Archiwów. Archiwa Państwowe w Polsce już po raz osiemnasty aktywnie włączą się w wydarzenie,
Kultura Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.