Komunikaty PR

Zmiany w centrach handlowych zaczynają się od strefy gastronomicznej

2020-03-03  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelia Kolad
BFF Banking Group

ul. Kilińskiego 66
91-118 Łódź
ewelina.kolad|bff.com| |ewelina.kolad|bff.com
+48 42 272 82 90
https://pl.bff.com/pl/

Centra Handlowe są nieustannie modernizowane, w celu jak najlepszego dostosowania do wymagań klientów. Zmiany najlepiej widać w strefach gastronomicznych. Znacząco poprawiła się ich estetyka oraz komfort użytkowania, a oferta stała się bardziej różnorodna. Na dalsze zmiany w foodcourtach wpływ mieć będą takie czynniki jak: wzrost świadomości ekologicznej i zamożności klientów, ciekawość nowych smaków oraz zmiana stylu życia na bardziej zrównoważony. 

Otwarte przestrzenie ze stolikami w strefach gastronomicznych powoli odchodzą do przeszłości. Ich miejsce zajmują bardziej kameralne kawiarnie, bary, restauracje oraz różnorodne stoiska z przekąskami. Food courty przekształcają się w powierzchnie wielofunkcyjne, łączące spożywanie posiłków z pracą oraz spędzaniem wolnego czasu, mówi Agata Ryś-Zawistowska, dyrektor kompleksu biurowo-handlowego Plac Unii.

Rosnąca liczba punktów gastronomicznych w centrach handlowych

Z badania przeprowadzonego dla CBRE w 2019 r. wynika, że Polacy chętnie korzystają z oferty gastronomicznej. Co 10 na posiłek w strefie food court decyduje się codziennie lub 2-3 razy w tygodniu. Raz w tygodniu stołuje się w ten sposób 12% konsumentów, 2-3 razy w miesiącu 17%. Wyniki te są pochodną zmiany podejścia do samych galerii oraz tego, że spędzamy w nich coraz więcej czasu. Obecnie komplementarność oferty zakupowej i rozrywkowej staje się kryterium wyboru centrum handlowego przez odwiedzających. 

Duża popularność kawiarni i restauracji przekłada się na rosnące obroty. Z danych Retail Institute wynika, że w II kw. 2019 r. wyniki dużych centrów i sieci handlowych wzrosły aż o 16,2% r/r. Znaczący udział mają w tym strefy gastronomiczne. Urozmaicona oferta kulinarna jest w stanie przyciągnąć klientów równie skutecznie jak np. nowy sklep. 

Klienci szukają chwili oddechu

W obiektach handlowych szukamy miejsc, gdzie możemy na chwilę usiąść, odpocząć od pracy czy zrelaksować się po udanych zakupach. Spokojne, oddzielone od reszty centrum, punkty gastronomiczne sprzyjają temu lepiej niż głośne przestrzenie otwarte.

Nie dostrzegamy dużych zmian, jeśli chodzi o rodzaje serwowanych w obiektach handlowych potraw. Dominuje kuchnia azjatycka, amerykańska, włoska i bliskowschodnia. Widzimy jednak, że nasi klienci coraz większą uwagę przywiązują do sposobu podania dań oraz estetyki i kameralności miejsca, w którym je spożywają, tłumaczy Agata Ryś-Zawistowska.

Takimi punktami w Placu Unii są m.in. restauracja Piazza, Ramen Masami, Sushi Studio czy restauracja Wiking, która wykorzystuje receptury polskiej kuchni regionalnej, serwując je w atrakcyjnej, lekkiej formie. Sushi studio to natomiast koncept, który oferuje owoce morza, dania mięsne i wegetariańskie oraz bogatą ofertę lunchową. Wszystkie zestawy przygotowywane są na bieżąco. Istnieje też możliwość zamawiania potraw na wynos przez specjalną aplikację. 

Nowe trendy jedzeniowe konsumentów

Wśród czynników, które będą miały wpływ na zmiany trendów żywieniowych klientów centrów handlowych najczęściej wymienia się rosnącą świadomość ekologiczną,  ciekawość nowych smaków, wzrost zamożności Polaków i dążenie do prowadzenia bardziej zrównoważonego życia. Wszystkie te aspekty będą też miały znaczący wpływ na wygląd przyszłych stref gastronomicznych. 

Wyzwaniem dla branży może być natomiast rosnąca popularność zamówień online oraz robotyzacja i sztuczna produkcja żywności.

 

Więcej informacji udzielają:

Ewelina Kolad, ewelina.kolad@ahavapr.pl, + 48 510 291 250

Monika Kern, monika.kern@ahavapr.pl , +48 601 892 291


Centrum Handlowe Plac Unii City Shopping: 

Plac Unii City Shopping to nowoczesne centrum handlowe zlokalizowane na warszawskim Mokotowie u zbiegu ulic Puławskiej, Boya-Żeleńskiego i Waryńskiego. Na trzech poziomach galerii znajduje się 70 najemców, w skład których wchodzą m.in.: Zara, H&M, Empik, iSpot, Bobbi Brown, Smyk, Hebe czy Douglas. Na terenie obiektu do dyspozycji klientów są także klub fitness Zdrofit Club, przyjazne kawiarnie i wiele punktów gastronomicznych oraz supermarket SuperSam. Stałą ofertę centrum uzupełnia szereg cyklicznych wydarzeń, darmowo dostępnych dla klientów. Obiekt posiada podziemny parking mieszczący stanowiska dla ponad 500 samochodów.

Agentem wyłącznym reprezentującym kompleks Plac Unii w zakresie wynajmu powierzchni jest firma Colliers International. Zarządca budynku to firma CBRE.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura BRAK ZDJĘCIA
2024-04-24 | 01:00

Jak dbać o prawa autorskie?

Od 1995 roku dzięki inicjatywie UNESCO obchodzimy 23 kwietnia Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Z tej okazji powinniśmy przyjrzeć się dobrym praktykom dbania o prawa autorskie, np. dorobkowi Tove Jansson, autorki Muminków.
Kultura Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego 2024
2024-04-16 | 20:00

Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego 2024

Ośrodek „Instytut Konfucjusza w Krakowie” serdecznie zaprasza wszystkich na obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego ONZ. Wydarzenie odbędzie się w sobotę 20 kwietnia
Kultura Przyszłość historycznych holenderskich wiatraków jest bezpieczna
2024-03-28 | 15:00

Przyszłość historycznych holenderskich wiatraków jest bezpieczna

Partnerstwo – z Fundacją Światowego Dziedzictwa Kinderdijk – będzie polegało na wykorzystaniu wiedzy technicznej AkzoNobel oraz innowacyjnych powłok firmy w celu konserwacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.