Zmiany w centrach handlowych zaczynają się od strefy gastronomicznej
BFF Banking Group
ul. Kilińskiego 66
91-118 Łódź
ewelina.kolad|bff.com| |ewelina.kolad|bff.com
+48 42 272 82 90
https://pl.bff.com/pl/
Centra Handlowe są nieustannie modernizowane, w celu jak najlepszego dostosowania do wymagań klientów. Zmiany najlepiej widać w strefach gastronomicznych. Znacząco poprawiła się ich estetyka oraz komfort użytkowania, a oferta stała się bardziej różnorodna. Na dalsze zmiany w foodcourtach wpływ mieć będą takie czynniki jak: wzrost świadomości ekologicznej i zamożności klientów, ciekawość nowych smaków oraz zmiana stylu życia na bardziej zrównoważony.
Otwarte przestrzenie ze stolikami w strefach gastronomicznych powoli odchodzą do przeszłości. Ich miejsce zajmują bardziej kameralne kawiarnie, bary, restauracje oraz różnorodne stoiska z przekąskami. Food courty przekształcają się w powierzchnie wielofunkcyjne, łączące spożywanie posiłków z pracą oraz spędzaniem wolnego czasu, mówi Agata Ryś-Zawistowska, dyrektor kompleksu biurowo-handlowego Plac Unii.
Rosnąca liczba punktów gastronomicznych w centrach handlowych
Z badania przeprowadzonego dla CBRE w 2019 r. wynika, że Polacy chętnie korzystają z oferty gastronomicznej. Co 10 na posiłek w strefie food court decyduje się codziennie lub 2-3 razy w tygodniu. Raz w tygodniu stołuje się w ten sposób 12% konsumentów, 2-3 razy w miesiącu 17%. Wyniki te są pochodną zmiany podejścia do samych galerii oraz tego, że spędzamy w nich coraz więcej czasu. Obecnie komplementarność oferty zakupowej i rozrywkowej staje się kryterium wyboru centrum handlowego przez odwiedzających.
Duża popularność kawiarni i restauracji przekłada się na rosnące obroty. Z danych Retail Institute wynika, że w II kw. 2019 r. wyniki dużych centrów i sieci handlowych wzrosły aż o 16,2% r/r. Znaczący udział mają w tym strefy gastronomiczne. Urozmaicona oferta kulinarna jest w stanie przyciągnąć klientów równie skutecznie jak np. nowy sklep.
Klienci szukają chwili oddechu
W obiektach handlowych szukamy miejsc, gdzie możemy na chwilę usiąść, odpocząć od pracy czy zrelaksować się po udanych zakupach. Spokojne, oddzielone od reszty centrum, punkty gastronomiczne sprzyjają temu lepiej niż głośne przestrzenie otwarte.
Nie dostrzegamy dużych zmian, jeśli chodzi o rodzaje serwowanych w obiektach handlowych potraw. Dominuje kuchnia azjatycka, amerykańska, włoska i bliskowschodnia. Widzimy jednak, że nasi klienci coraz większą uwagę przywiązują do sposobu podania dań oraz estetyki i kameralności miejsca, w którym je spożywają, tłumaczy Agata Ryś-Zawistowska.
Takimi punktami w Placu Unii są m.in. restauracja Piazza, Ramen Masami, Sushi Studio czy restauracja Wiking, która wykorzystuje receptury polskiej kuchni regionalnej, serwując je w atrakcyjnej, lekkiej formie. Sushi studio to natomiast koncept, który oferuje owoce morza, dania mięsne i wegetariańskie oraz bogatą ofertę lunchową. Wszystkie zestawy przygotowywane są na bieżąco. Istnieje też możliwość zamawiania potraw na wynos przez specjalną aplikację.
Nowe trendy jedzeniowe konsumentów
Wśród czynników, które będą miały wpływ na zmiany trendów żywieniowych klientów centrów handlowych najczęściej wymienia się rosnącą świadomość ekologiczną, ciekawość nowych smaków, wzrost zamożności Polaków i dążenie do prowadzenia bardziej zrównoważonego życia. Wszystkie te aspekty będą też miały znaczący wpływ na wygląd przyszłych stref gastronomicznych.
Wyzwaniem dla branży może być natomiast rosnąca popularność zamówień online oraz robotyzacja i sztuczna produkcja żywności.
Więcej informacji udzielają:
Ewelina Kolad, ewelina.kolad@ahavapr.pl, + 48 510 291 250
Monika Kern, monika.kern@ahavapr.pl , +48 601 892 291
Centrum Handlowe Plac Unii City Shopping:
Plac Unii City Shopping to nowoczesne centrum handlowe zlokalizowane na warszawskim Mokotowie u zbiegu ulic Puławskiej, Boya-Żeleńskiego i Waryńskiego. Na trzech poziomach galerii znajduje się 70 najemców, w skład których wchodzą m.in.: Zara, H&M, Empik, iSpot, Bobbi Brown, Smyk, Hebe czy Douglas. Na terenie obiektu do dyspozycji klientów są także klub fitness Zdrofit Club, przyjazne kawiarnie i wiele punktów gastronomicznych oraz supermarket SuperSam. Stałą ofertę centrum uzupełnia szereg cyklicznych wydarzeń, darmowo dostępnych dla klientów. Obiekt posiada podziemny parking mieszczący stanowiska dla ponad 500 samochodów.
Agentem wyłącznym reprezentującym kompleks Plac Unii w zakresie wynajmu powierzchni jest firma Colliers International. Zarządca budynku to firma CBRE.
Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina
Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.