Lexmark z platyną EcoVadis!
Wyzwania klimatyczne i rosnąca presja ze strony światowych instytucji sprawiają, że temat zrównoważonego rozwoju jest priorytetem w każdym nowoczesnym przedsiębiorstwie. Droga
do dekarbonizacji wiąże się z dziesiątkami wyzwań i trudności, dlatego podkreślenie i docenienie
tych wysiłków jest dzisiaj ważniejsze niż kiedykolwiek.
EcoVadis jest niezależną globalną agencją ratingową, zajmującą się oceną działań i praktyki przedsiębiorstw z perspektywy zrównoważonego rozwoju. Jej metodologia bazuje
na międzynarodowych standardach społecznej odpowiedzialności biznesu, obejmujących inicjatywy Global Reporting i ONZ Global Compact oraz normę ISO 26000. W badaniu analizuje się działalność 60000 firm ze 155 krajów pod kątem szerokiego zakresu systemów zarządzania niefinansowego.
Pod uwagę są brane m.in. takie aspekty jak wpływ na środowisko, praca i prawa człowieka, etyka
i zrównoważone źródła zaopatrzenia.
Ponadto, na wyniki badania EcoVadis ma duży wpływ polityka firmy, jej działania, postępowania dostawców oraz interesariuszy zewnętrznych w zakresie zrównoważonego rozwoju. Lexmark
z wynikiem 77/100 znalazł się w ścisłej czołówce zestawienia. Firma otrzymała za to niezwykle prestiżowe wyróżnienie EcoVadis Platinum, przysługujące zaledwie 1% najbardziej innowacyjnych firm.
– W Lexmark rozumiemy znaczenie zrównoważonego rozwoju dla przyszłości naszej firmy, społeczeństwa i całego świata, dlatego wyznaczyliśmy sobie ambitny cel – osiągnięcie całkowitej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2035 roku. – mówi Mariusz Ożarowski, dyrektor zarządzający w Lexmark Polska – Jest to integralna część naszej długofalowej strategii biznesowej
i punkt odniesienia przy podejmowaniu wszystkich kluczowych decyzji. Uzyskanie platynowego certyfikatu zrównoważonego rozwoju EcoVadis jest potwierdzeniem naszej filozofii i wysiłków - kończy

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.