Komunikaty PR

Lexus notuje ogromny wzrost sprzedaży w Chinach

2020-01-10  |  15:00
Biuro prasowe

Lexus staje się coraz mocniejszym graczem na największym rynku motoryzacyjnym świata – w Chinach. W 2019 roku japońska marka zanotowała w Państwie Środka kolejny rekord sprzedaży i wyraźny wzrost zainteresowania jej samochodami. Ponadto Lexus osiągnął historyczne wyniki również na innych rynkach.

 

Ponad 200 tys. egzemplarzy w Chinach

W 2019 roku Lexus sprzedał na chińskim rynku aż 200 521 samochodów. To pierwszy raz, kiedy japońska marka przekroczyła granicę 200 tys. aut sprzedanych w Państwie Środka w jednym roku. Ubiegłoroczny wynik Lexusa był o 25% wyższy niż w 2018 roku. Dla porównania konkurencyjne Audi zanotowało w tym samym czasie i na tym samym rynku wzrost o 4,2%. To trzeci raz z rzędu, kiedy roczna sprzedaż Lexusa w Chinach zwiększyła się o ponad 20%. W 2017 roku wzrost wyniósł 22%, a w 2018 roku 21%.

Jeszcze większy skok popularności dotyczy samochodów hybrydowych Lexusa. W 2019 roku marka sprzedała w Chinach 69 027 egzemplarzy aut ze spalinowo-elektrycznym napędem, a to wynik o 39% procent lepszy niż rok wcześniej. Warto jednocześnie dodać, że skali ogólnej największy rynek motoryzacyjny świata się kurczy – sprzedaż aut spadła w ubiegłym roku o 7,5%.

Wyraźnie rosnące zainteresowanie samochodami Lexusa sprawia, że w ostatnich latach Chiny stały się jednym z najważniejszych rynków dla marki. Lexus coraz chętniej organizuje międzynarodowe premiery swoich aut w tym kraju. A Państwo Środka będzie pierwszym obszarem obok Europy, w którym marka wprowadzi do sprzedaży swoje debiutanckie w pełni elektryczne auto – crossovera Lexus UX 300e. Pod względem sprzedaży największym rynkiem dla Lexusa pozostają jednak Stany Zjednoczone. W ubiegłym roku marka sprzedała w USA niemal 300 tys. aut.

Australia, Wielka Brytania i Hiszpania z rekordami

Chiny nie są jedynym krajem, w którym Lexus zanotował w 2019 roku wyjątkowo wysoką sprzedaż. Już na początku grudnia marka pobiła wcześniejszy rekord 15 126 samochodów sprzedanych w jednym roku w Wielkiej Brytanii, a wzrost sprzedaży względem 2018 roku wyniósł aż 25%. Jeszcze większy skok popularności producent zanotował w Hiszpanii, gdzie w 2019 roku sprzedano o 43% więcej samochodów. Pozwoliło to hiszpańskiemu oddziałowi Lexusa po raz pierwszy w historii przekroczyć granicę 10 000 aut sprzedanych w jednym roku.

Kolejny rekord Lexus zanotował w Australii. W ubiegłym roku producent sprzedał w tym kraju 9 612 aut, o 585 więcej niż w 2016 roku, kiedy marka zanotowała poprzedni rekord. Taki wynik oznacza też wzrost o 9% względem 2018 roku. Największą popularnością w kraju cieszą się SUV-y, które stanowią aż 80% sprzedaży, a najchętniej wybieranym modelem jest NX.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.