Komunikaty PR

Liderzy branży produkcyjnej planują rozbudowę ekosystemów łańcucha dostaw

2024-12-11  |  09:20
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

WARSZAWA, Polska – 11 grudnia 2024 – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających firmom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, informuje, że 28% liderów branży produkcyjnej planuje przeniesienie, aktualizację, repatriację lub relokację produkcji, a do 2029 roku odsetek ten wzrośnie do 46%. Jednocześnie przewiduje się, że przemysł w Europie czeka wprowadzenie taryf celnych, które mogą wpłynąć na ich budżety oraz zdolność do eksportu towarów. 

Dodatkowo region EMEA zmaga się z licznymi konfliktami oraz agresywną polityką zagranicznych rynków w zakresie technologii produkcji i eksportu produktów. Te czynniki wyjaśniają, dlaczego 31% firm już teraz, a 51% do 2029 roku planuje zwiększyć liczbę partnerów dla swoich łańcuchów dostaw. 

Raport In Pursuit of Excellence firmy Zebra Technologies pokazuje też, że 82% członków zarządów nie nadąża za tempem innowacji technologicznych. Największymi wyzwaniami są dla nich podniesienie mocy produkcyjnych przy zachowaniu wysokiej elastyczności, a także wzmocnienie konkurencyjności oraz ograniczenie budżetów operacyjnych i budżetów na wyposażenie obiektów. 

„Dziesiątki tysięcy zwolnień i zamknięć fabryk zmusza liderów branży produkcyjnej do reakcji na tę kryzysową sytuację społeczno-ekonomiczną. Wymusza na nich również podejmowanie trudnych decyzji w sprawach łańcuchów dostaw i zasobów ludzkich w firmach” – powiedział Stephan Pottel, Manufacturing Practice Lead regionu EMEA w Zebra Technologies. – „W obliczu wahań popytu i spowolnienia produkcji, prawie połowa (48%) firm potrzebuje elastycznej skalowalności automatyzacji linii produkcyjnych, a 39% zamierza zmniejszyć wydatki na operacje i wyposażenie obiektów. W związku z przekształceniami zespołów pracowniczych, w średnio- i długoterminowej perspektywie niezbędna będzie zmiana procesów operacyjnych na bardziej zrównoważone, zautomatyzowane i wspierane przez odpowiednie narzędzia technologiczne”. 

Pottel podkreśla, że liderzy branży produkcyjnej są świadomi roli technologii w podnoszeniu poziomu automatyzacji. Zarówno zarządy firm, jak i zespoły technologiczne czy operacyjne zdają sobie sprawę z możliwości, jakie dają platformy IoT, AI wykorzystywany w kontroli jakości i predykcyjnego utrzymania ruchu, analityka danych oraz generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) i duże modele językowe (LLM). 

Z raportu wynika, że w ciągu najbliższych pięciu lat osoby na stanowiskach decyzyjnych planują zautomatyzować procesy poprzez wdrożenie uczenia głębokiego (63%) i uczenia maszynowego (64%). Tymczasem LLM (64%) i wspierane przez AI przepływy pracy (59%) będą wykorzystywane do optymalizacji procesów podejmowania decyzji. 

“89% respondentów uważa jednak, że projekty cyfryzacji są kosztowne, wymagają czasu i dużego zaangażowania pracowników. 35% z nich podkreśla, że wyzwaniem jest mierzenie i uzasadnianie zwrotu z inwestycji w nie” – powiedział Pottel. – „Należy to potraktować jako priorytetowy problem, który może zostać rozwiązany poprzez wdrożenie lepszych strategii, a także odpowiednie wsparcie ze strony kadry zarządzającej, technologii i partnerów. Pomimo trudnej sytuacji na rynku, w kwestiach poprawy jakości produkcji, bezpieczeństwa i zgodności z normami nie ma miejsca na kompromisy. Inteligentna automatyzacja jest konieczna do ulepszania procesów operacyjnych, wydajności i siły roboczej”. 

Producenci z branży motoryzacyjnej, piekarniczej i spożywczej, metalowej oraz produkcji komponentów, którzy myślą przyszłościowo, wykorzystują nowe technologie w swoich zakładach. Dzięki systemom wizyjnym, skanowaniu 3D i robotyce są w stanie wykryć wady, automatyzować procesy kontroli i zapewnić płynność produkcji swoim klientom. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu? Biuro prasowe
2025-06-03 | 12:30

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

Polityka klimatyczna Unii Europejskiej od lat wyznacza ambitne cele redukcji emisji, stawiając coraz większe wymagania wobec firm działających na wspólnym rynku. Dla wielu
Przemysł MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Przemysł Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
2025-05-21 | 15:00

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze

Wynajem wózków widłowych zyskuje na popularności wśród firm produkcyjnych, logistycznych i handlowych. Coraz więcej przedsiębiorstw rezygnuje z zakupu sprzętu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.