Liderzy branży produkcyjnej planują rozbudowę ekosystemów łańcucha dostaw
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
WARSZAWA, Polska – 11 grudnia 2024 – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających firmom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, informuje, że 28% liderów branży produkcyjnej planuje przeniesienie, aktualizację, repatriację lub relokację produkcji, a do 2029 roku odsetek ten wzrośnie do 46%. Jednocześnie przewiduje się, że przemysł w Europie czeka wprowadzenie taryf celnych, które mogą wpłynąć na ich budżety oraz zdolność do eksportu towarów.
Dodatkowo region EMEA zmaga się z licznymi konfliktami oraz agresywną polityką zagranicznych rynków w zakresie technologii produkcji i eksportu produktów. Te czynniki wyjaśniają, dlaczego 31% firm już teraz, a 51% do 2029 roku planuje zwiększyć liczbę partnerów dla swoich łańcuchów dostaw.
Raport In Pursuit of Excellence firmy Zebra Technologies pokazuje też, że 82% członków zarządów nie nadąża za tempem innowacji technologicznych. Największymi wyzwaniami są dla nich podniesienie mocy produkcyjnych przy zachowaniu wysokiej elastyczności, a także wzmocnienie konkurencyjności oraz ograniczenie budżetów operacyjnych i budżetów na wyposażenie obiektów.
„Dziesiątki tysięcy zwolnień i zamknięć fabryk zmusza liderów branży produkcyjnej do reakcji na tę kryzysową sytuację społeczno-ekonomiczną. Wymusza na nich również podejmowanie trudnych decyzji w sprawach łańcuchów dostaw i zasobów ludzkich w firmach” – powiedział Stephan Pottel, Manufacturing Practice Lead regionu EMEA w Zebra Technologies. – „W obliczu wahań popytu i spowolnienia produkcji, prawie połowa (48%) firm potrzebuje elastycznej skalowalności automatyzacji linii produkcyjnych, a 39% zamierza zmniejszyć wydatki na operacje i wyposażenie obiektów. W związku z przekształceniami zespołów pracowniczych, w średnio- i długoterminowej perspektywie niezbędna będzie zmiana procesów operacyjnych na bardziej zrównoważone, zautomatyzowane i wspierane przez odpowiednie narzędzia technologiczne”.
Pottel podkreśla, że liderzy branży produkcyjnej są świadomi roli technologii w podnoszeniu poziomu automatyzacji. Zarówno zarządy firm, jak i zespoły technologiczne czy operacyjne zdają sobie sprawę z możliwości, jakie dają platformy IoT, AI wykorzystywany w kontroli jakości i predykcyjnego utrzymania ruchu, analityka danych oraz generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) i duże modele językowe (LLM).
Z raportu wynika, że w ciągu najbliższych pięciu lat osoby na stanowiskach decyzyjnych planują zautomatyzować procesy poprzez wdrożenie uczenia głębokiego (63%) i uczenia maszynowego (64%). Tymczasem LLM (64%) i wspierane przez AI przepływy pracy (59%) będą wykorzystywane do optymalizacji procesów podejmowania decyzji.
“89% respondentów uważa jednak, że projekty cyfryzacji są kosztowne, wymagają czasu i dużego zaangażowania pracowników. 35% z nich podkreśla, że wyzwaniem jest mierzenie i uzasadnianie zwrotu z inwestycji w nie” – powiedział Pottel. – „Należy to potraktować jako priorytetowy problem, który może zostać rozwiązany poprzez wdrożenie lepszych strategii, a także odpowiednie wsparcie ze strony kadry zarządzającej, technologii i partnerów. Pomimo trudnej sytuacji na rynku, w kwestiach poprawy jakości produkcji, bezpieczeństwa i zgodności z normami nie ma miejsca na kompromisy. Inteligentna automatyzacja jest konieczna do ulepszania procesów operacyjnych, wydajności i siły roboczej”.
Producenci z branży motoryzacyjnej, piekarniczej i spożywczej, metalowej oraz produkcji komponentów, którzy myślą przyszłościowo, wykorzystują nowe technologie w swoich zakładach. Dzięki systemom wizyjnym, skanowaniu 3D i robotyce są w stanie wykryć wady, automatyzować procesy kontroli i zapewnić płynność produkcji swoim klientom.

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.