Lidl edukuje najmłodszych – konkurs w ramach akcji „Ekomisja – Nie Marnuję”!
Sieć sklepów Lidl Polska wraz z Federacją Polskich Banków Żywności już po raz czwarty edukuje dzieci i młodzież w ramach projektu “EkoMisja – Nie marnuję”. Do tegorocznej edycji zapisały się 552 szkoły. Oprócz specjalnych lekcji, Lidl przygotował konkurs plastyczny dla najmłodszych pt. „Kosmiczna Bajka”, w którym można wygrać atrakcyjne nagrody.
Lidl Polska współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności od ponad 20 lat, angażując się w działania na rzecz niemarnowania jedzenia. Celem sieci jest także edukacja społeczeństwa i promowanie odpowiedzialnych postaw wśród dzieci i młodzieży w przystępnej formie. Stąd akcja „EkoMisja – Nie marnuję”, w ramach której Federacja Polskich Banków Żywności, dzięki finansowaniu Lidl Polska, przekazuje nauczycielom specjalnie opracowane plany lekcji.
„Kosmiczna Bajka”
Lidl chce angażować dzieci na wesoło. Dlatego uczniowie szkół, które zgłosiły się do programu, oraz podopieczni domów kultury mogą również wziąć udział w wyjątkowym konkursie plastycznym. Każda placówka może zgłosić maksymalnie 10 uczestników w wieku od 6 do 14 lat. By zawalczyć o nagrody, należy zilustrować dwa fragmenty z opowiadania Justyny Bednarek pt. „Kosmiczna bajka o ciasteczkach”. To materiał edukacyjny tegorocznej edycji akcji „EkoMisja – Nie Marnuję”. Prace w formacie A4 mogą być wykonane dowolną techniką, z wyłączeniem prac przestrzennych.
Lidl Polska przeznaczył 8 tys. zł na nagrody
Laureaci konkursu zostaną wybrani w 3 kategoriach wiekowych, a łączna wartość nagród to aż 8 tys. zł. Zwycięzcy mają szansę na zdobycie kart podarunkowych do sklepu EMPIK, gdzie sami zdecydują na co przeznaczyć wygrane środki. Wyniki zostaną opublikowane 16 stycznia 2024 r. na stronie projektu – ekomisja.edu.pl.
Razem w trosce o edukację dzieci i młodzieży
Projekt „EkoMisja” cieszy się powodzeniem – wzięło w nim już udział ponad 140 000 uczniów z prawie 1 400 szkół. Dzięki akcji zwiększa się świadomość młodych ludzi w temacie ekologii, zdrowego stylu życia oraz niemarnowania zasobów – w tym żywności.
„Edukacja dzieci i młodzieży realnie przyczynia się do kształtowania u nich proekologicznych postaw. Cała akcja „Ekomisja – nie marnuję” ma na celu uświadomienie najmłodszym, jak ważna jest dbałość o zasoby naszej planety oraz jak swoimi wyborami mogą wspierać środowisko” – komentuje Beata Ciepła, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.
„W Lidl Polska wierzymy, że odpowiedzialna firma może więcej i ma realny wpływ na nasze środowisko oraz kształtowanie konsumenckich postaw. Podejmujemy wiele działań, by chronić nasze środowisko i wspierać lokalne społeczności. Jedną z naszych sztandarowych akcji jest współpraca z Federacją Polskich Banków Żywności, z której jesteśmy szczerze dumni. Wspólnie dążymy do uwrażliwienia społeczeństwa na zbyt pochopne marnowanie żywności, a także organizujemy zbiórki żywności dla potrzebujących. Cieszymy się, że we wspólnym projekcie EkoMisja edukujemy w tym temacie młode pokolenia i liczymy na ciekawe prace konkursowe. Mamy nadzieję, że promując ekologiczny tryb życia poprzez pobudzanie wyobraźni, zachęcimy dzieci i młodzież do wzięcia udziału w naszym konkursie” – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR, Lidl Polska.
Informacje o konkursie:
Konkurs plastyczny w ramach akcji “EkoMisja – Nie marnuję” trwa do 16 grudnia br. Więcej informacji oraz regulamin dostępne są na stronie: ekomisja.edu.pl

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.