Lidl edukuje najmłodszych – konkurs w ramach akcji „Ekomisja – Nie Marnuję”!
Sieć sklepów Lidl Polska wraz z Federacją Polskich Banków Żywności już po raz czwarty edukuje dzieci i młodzież w ramach projektu “EkoMisja – Nie marnuję”. Do tegorocznej edycji zapisały się 552 szkoły. Oprócz specjalnych lekcji, Lidl przygotował konkurs plastyczny dla najmłodszych pt. „Kosmiczna Bajka”, w którym można wygrać atrakcyjne nagrody.
Lidl Polska współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności od ponad 20 lat, angażując się w działania na rzecz niemarnowania jedzenia. Celem sieci jest także edukacja społeczeństwa i promowanie odpowiedzialnych postaw wśród dzieci i młodzieży w przystępnej formie. Stąd akcja „EkoMisja – Nie marnuję”, w ramach której Federacja Polskich Banków Żywności, dzięki finansowaniu Lidl Polska, przekazuje nauczycielom specjalnie opracowane plany lekcji.
„Kosmiczna Bajka”
Lidl chce angażować dzieci na wesoło. Dlatego uczniowie szkół, które zgłosiły się do programu, oraz podopieczni domów kultury mogą również wziąć udział w wyjątkowym konkursie plastycznym. Każda placówka może zgłosić maksymalnie 10 uczestników w wieku od 6 do 14 lat. By zawalczyć o nagrody, należy zilustrować dwa fragmenty z opowiadania Justyny Bednarek pt. „Kosmiczna bajka o ciasteczkach”. To materiał edukacyjny tegorocznej edycji akcji „EkoMisja – Nie Marnuję”. Prace w formacie A4 mogą być wykonane dowolną techniką, z wyłączeniem prac przestrzennych.
Lidl Polska przeznaczył 8 tys. zł na nagrody
Laureaci konkursu zostaną wybrani w 3 kategoriach wiekowych, a łączna wartość nagród to aż 8 tys. zł. Zwycięzcy mają szansę na zdobycie kart podarunkowych do sklepu EMPIK, gdzie sami zdecydują na co przeznaczyć wygrane środki. Wyniki zostaną opublikowane 16 stycznia 2024 r. na stronie projektu – ekomisja.edu.pl.
Razem w trosce o edukację dzieci i młodzieży
Projekt „EkoMisja” cieszy się powodzeniem – wzięło w nim już udział ponad 140 000 uczniów z prawie 1 400 szkół. Dzięki akcji zwiększa się świadomość młodych ludzi w temacie ekologii, zdrowego stylu życia oraz niemarnowania zasobów – w tym żywności.
„Edukacja dzieci i młodzieży realnie przyczynia się do kształtowania u nich proekologicznych postaw. Cała akcja „Ekomisja – nie marnuję” ma na celu uświadomienie najmłodszym, jak ważna jest dbałość o zasoby naszej planety oraz jak swoimi wyborami mogą wspierać środowisko” – komentuje Beata Ciepła, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.
„W Lidl Polska wierzymy, że odpowiedzialna firma może więcej i ma realny wpływ na nasze środowisko oraz kształtowanie konsumenckich postaw. Podejmujemy wiele działań, by chronić nasze środowisko i wspierać lokalne społeczności. Jedną z naszych sztandarowych akcji jest współpraca z Federacją Polskich Banków Żywności, z której jesteśmy szczerze dumni. Wspólnie dążymy do uwrażliwienia społeczeństwa na zbyt pochopne marnowanie żywności, a także organizujemy zbiórki żywności dla potrzebujących. Cieszymy się, że we wspólnym projekcie EkoMisja edukujemy w tym temacie młode pokolenia i liczymy na ciekawe prace konkursowe. Mamy nadzieję, że promując ekologiczny tryb życia poprzez pobudzanie wyobraźni, zachęcimy dzieci i młodzież do wzięcia udziału w naszym konkursie” – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR, Lidl Polska.
Informacje o konkursie:
Konkurs plastyczny w ramach akcji “EkoMisja – Nie marnuję” trwa do 16 grudnia br. Więcej informacji oraz regulamin dostępne są na stronie: ekomisja.edu.pl

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy chcą uproszczenia kontroli celno-skarbowych i podatkowych. Wskazują na potrzebę dialogu z kontrolerami
Poprawa relacji z fiskusem i urzędnikami przeprowadzającymi kontrole to jeden z najczęściej podnoszonych postulatów przez przedsiębiorców. W ramach deregulacji prowadzonej przez rząd domagają się oni większej współpracy i otwartości na wyjaśnienia ze strony organów podatkowych, jasnej interpretacji przepisów, partnerskiego traktowania oraz skrócenia procesu przedawnienia. Te zmiany mogłyby poprawić atmosferę i klimat dyskusji między przedsiębiorcami a rządem.
Bankowość
Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje

Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).
Handel
E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.