Komunikaty PR

Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa

2024-06-27  |  11:40
Biuro prasowe

Lidl, jeden z największych detalistów na świecie, oraz WWF, jedna z najbardziej znanych i niezależnych organizacji zajmujących się ochroną środowiska, ogłaszają nawiązanie nowego pięcioletniego, strategicznego partnerstwa obejmującego 31 krajów. Długoterminowa współpraca z WWF skupi się na działaniach w łańcuchu wartości Lidla, mając na celu stawienie czoła globalnym wyzwaniom ekologicznym naszych czasów. Partnerstwo umożliwi większej liczbie odbiorców dostęp do bardziej zrównoważonych wyborów i będzie promować modele biznesowe działające w harmonii z naturą i w granicach planety.

Nowy filar zaangażowania w zrównoważony rozwój

Partnerstwo stanowi nowy etap w wieloletnim zaangażowaniu Lidla w zrównoważony rozwój, realizowanym w ramach międzynarodowej strategii firmy. Wspólnym celem jest umożliwienie klientom dokonywania jeszcze bardziej świadomych i zrównoważonych wyborów.

"Łącząc siły"

"Jako jeden z największych sprzedawców detalicznych żywności zdajemy sobie sprawę z naszej odpowiedzialności i wpływu. Podejmujemy się wyzwania prowadzenia działalności z poszanowaniem możliwości planety. Dla Lidla zrównoważone zarządzanie to nie tylko kwestia podejścia, ale również podstawa zapewnienia możliwości długofalowej działalności firmy. Dzięki wsparciu i wiedzy WWF, nasze zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju osiągnie wyższy poziom. Tylko współpracując możemy pokonać główne globalne wyzwania, takie jak zmiana klimatu i utrata ekosystemów. Dlatego wierzymy w silne partnerstwa, które pozwolą nam wspólnie tworzyć bardziej zrównoważoną przyszłość"- mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska 

Kirsten Schuijt, dyrektor generalna WWF International, dodaje: "Sposób, w jaki produkujemy i konsumujemy żywność i energię, jest jednym z głównych czynników powodujących utratę ekosystemów i zmiany klimatyczne. Aby zatrzymać i odwrócić ten kryzys, potrzebujemy odważnych i pilnych działań mających na celu zmianę naszych systemów żywnościowych i energetycznych. Sektor spożywczy i handel detaliczny odgrywają kluczową rolę w napędzaniu tej zmiany. Lidl, jako jeden z największych detalistów na arenie międzynarodowej, ma ogromny potencjał do inicjowania zrównoważonych zmian w branży. WWF z dumą towarzyszy Lidlowi w tej podróży, wspierając go i stawiając przed nim wyzwania".

Wspólnie silniejsi w 31 krajach

Lidl i WWF współpracują już od kilku lat w ramach projektów w Szwajcarii, Austrii i w Polsce. Nowe partnerstwo rozszerza tę współpracę na skalę globalną, aby wspierać odpowiedzialny biznes na poziomie międzynarodowym. Lidl stawia sobie za cel zwiększenie dostępu do zrównoważonych produktów dla klientów na całym świecie oraz współpracę z WWF w celu zapewnienia bardziej przyjaznych dla planety wyborów żywieniowych, a tym samym aktywnego kształtowania zrównoważonej transformacji. Partnerstwo z WWF będzie koncentrować się na następujących kluczowych obszarach:

  • Ochrona i promowanie różnorodności biologicznej
  • Odpowiedzialne zarządzanie zasobami wodnymi
  • Ochrona klimatu w oparciu o  Naukowe Cele Klimatyczne, tzw. Science Based Targets
  • Budowanie i rozwijanie przejrzystych, wolnych od wylesiania i przekształceń łańcuchów dostaw
  • Odpowiedzialne pozyskiwanie kluczowych surowców, takich jak olej palmowy, soja, kakao, herbata, kawa, drewno i produkty wykonane z papieru
  • Odpowiedzialne pozyskiwanie ryb i owoców morza oraz ochrona kluczowych łowisk i stad
  • Promowanie bardziej świadomych i zrównoważonych diet i wzorców konsumpcji
  • Ograniczenie marnowania żywności

Oprócz zaangażowania w działania w łańcuchu wartości, Lidl będzie również wspierał wybrane projekty ochrony środowiska realizowane przez WWF, mające na celu ochronę środowiska w regionach, z których firma pozyskuje produkty.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Konumpcja alkoholu
2025-01-23 | 07:00

Studniówki z małpkami w parze? Młodzi Polacy mówią o alkoholu na studniówkach

Spożywanie alkoholu podczas studniówek to problem, z którym mierzymy się od lat i nie możemy się skutecznie uporać. W balach maturalnych biorą udział osoby,
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ochrona środowiska

Za rok USA oficjalnie wycofają się z porozumienia paryskiego. To nie musi oznaczać rezygnacji z zielonych inwestycji

Jedną z pierwszych decyzji drugiej kadencji Donalda Trumpa było wycofanie się Stanów Zjednoczonych z porozumienia paryskiego. Oficjalnie nastąpi to 27 stycznia 2026 roku. Eksperci oceniają, że decyzja ta może pozostać w sferze negatywnej narracji politycznej, ponieważ względy ekonomiczne będą jednak wskazywać na wprowadzanie zielonych rozwiązań, a Trump i jego otoczenie to przede wszystkim biznesmeni. Negatywne stanowisko USA wobec walki z kryzysem klimatycznym może się jednak przełożyć na globalną debatę publiczną.

Media i PR

Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa

Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.