Komunikaty PR

Lidl liderem w sprzedaży produktów na bazie kakao z certyfikatem Fairtrade

2024-07-05  |  12:07
Biuro prasowe

Lidl Polska, dla którego zrównoważony rozwój jest jednym z filarów polityki CSR, promuje świadome odżywianie, z poszanowaniem zasobów oraz osób pracujących w łańcuchach dostaw. Sieć jest zdecydowanym liderem w kategorii sprzedaży produktów na bazie ziarna kakaowego z certyfikatem Fairtrade w Polsce. Wyroby tej kategorii odnotowały wzrost o aż 145 proc. w porównaniu do 2022. Duży wzrost odnotowano również w kategorii kawy – i sieć liczy na kontynuację tego trendu. Ponadto zakupy klientów sieci Lidl Polska ze wszystkich kategorii produktowych wygenerowały w ramach premii Fairtrade ponad 4,7 milionów złotych w 2023 roku.

Lidl Polska dba o środowisko, swoich pracowników i osoby pracujące w łańcuchach dostaw, a także o zdrowie i zadowolenie klientów. Z tego względu sieć opracowała strategię CSR, która przedstawia plan Lidla w zakresie odpowiedzialnego działania. Jednymi z jej filarów są świadome odżywianie oraz zrównoważony rozwój – dla sieci ważna jest idea odpowiedzialnego handlu, który chroni różnorodność biologiczną, ekosystem, a także przynosi korzyści lokalnej społeczności.

Fairtrade – lepsze warunki dla rolników

Fairtrade to system certyfikacji produktów, który działa na rzecz poprawy sytuacji społeczności rolniczych w krajach globalnego Południa. Obejmuje ponad 2 miliony rolników i pracowników najemnych w 70 krajach świata, zrzeszonych w ponad 1930 organizacjach producentów. Oprócz stabilnych i uczciwych cen skupu rolnicy otrzymują również premię Fairtrade na rozwój. Środki z premii są przeznaczane na projekty rozwojowe, służące nie tylko rolnikom (poprawa jakości i wydajności upraw), lecz także całym społecznościom (poprawa warunków sanitarnych, dostęp do edukacji i opieki medycznej).

Obecnie udział Lidl Polska w sprzedaży ziarna kakaowego Fairtrade w Polsce wynosi 78%, co sprawia, że sieć jest zdecydowanym liderem w tej kategorii w naszym kraju. Jak pisze Fairtrade Polska w swoim Raporcie 2023, „Lidl – wśród sieci swojego formatu – posiada najwięcej produktów ze znakiem FAIRTRADE w stałej ofercie. Są to przede wszystkim artykuły marek własnych: Favorina, Deluxe, Fin Carre oraz Fairglobe”. Sieć przoduje również w sprzedaży produktów stworzonych na bazie certyfikowanych ziaren kakao Fairtrade. Co więcej, zakupy klientów sieci Lidl Polska ze wszystkich kategorii produktowych wygenerowały w ramach premii Fairtrade ponad 4,7 mln złotych. To środki, które trafią do certyfikowanych spółdzielni rolniczych przy sprzedaży plonów.

Sama uprawa kakao jest źródłem utrzymania dla 5 do 6 milionów ludzi i około 40 milionów pracowników najemnych, którzy są zatrudnieni na plantacjach tego surowca. Ich przeciętne dzienne zarobki wynoszą poniżej dolara, co nie pozwala na godziwe życie [1]. Certyfikat Fairtrade pozwala rolnikom uprawiającym kakao na uzyskanie uczciwego wynagrodzenia oraz stabilnych warunków eksportu towarów. Dzięki niemu, otrzymują za swoje plony ustaloną cenę minimalną, która pokrywa koszty zrównoważonej produkcji kakao.

 Zrównoważony rozwój jest jednym z głównych celów strategicznych Lidl Polska na rzecz lepszej przyszłości. Bierzemy odpowiedzialność za obszary, w których nasze działania wpływają na ludzi i środowisko. Podstawą naszego asortymentu są surowce. Dlatego też jesteśmy odpowiedzialni za ich pozyskiwanie w sposób społecznie akceptowalny i przyjazny dla środowiska. Jest to warunek konieczny do odpowiedzialnego wytwarzania produktów – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. corporate affairs i CSR w Lidl Polska.

W trosce o lepsze jutro

W zgodzie ze swoim motto, W trosce o lepsze jutro, Lidl Polska chce uwrażliwiać społeczeństwo w zakresie zrównoważonego rozwoju i jego wpływu na środowisko i życie wielu rodzin. Około 400 milionów ludzi na całym świecie utrzymuje się z uprawy produktów rolnych, takich jak kawa, kakao, banany, olej palmowy czy bawełna [2]. Zrównoważony rozwój ma ogromny wpływ na ich warunki życiowe, zdrowie czy edukację. Nie myślimy o tym podczas zakupów, dlatego Lidl Polska robi to za nas – sieć jest zaangażowana w maksymalne ograniczenie negatywnego wpływu ekologicznego oraz społecznego swoich podstawowych produktów. Zaczyna się to już na etapie uprawy, do zbiorów i późniejszego przetwarzania, aż po transport do sklepów. Sieć dąży do tego, aby do 2025 r. pozyskiwane przez sieć surowce określone jako krytyczne były bardziej zrównoważone.

Świadome odżywianie

Jako detalista spożywczy posiadający ponad 900 sklepów w Polsce, Lidl Polska oferuje szeroką gamę produktów, docierając codziennie do milionów klientów oraz wpływając na ich sposób odżywiania. Założeniem firmy jest ograniczanie społecznych i ekologicznych skutków związanych z produkcją żywności poprzez oferowanie klientom gamy produktów wspierających zdrowy i  zrównoważony styl życia. W związku z tym, sieć opublikowała politykę „Świadome odżywianie”, w której określa swoje cele w zakresie zwiększania oferty zrównoważonych zdrowych i oferowanych w przystępnych cenach produktów. W 2017 roku Lidl jako pierwsza firma z branży handlu detalicznego artykułami spożywczymi opublikowała kompleksową strategię redukcji cukru i soli, a także cele dotyczące pozostałości, zanieczyszczeń i dodatków w asortymencie marek własnych. Więcej informacji w tym temacie, można znaleźć pod adresem: Świadome odżywianie (lidl.pl)

Oferta na Dzień Czekolady

Już 7 lipca Dzień Czekolady, a Lidl Polska zaprasza do świętowania tego wyjątkowego dnia z certyfikowanymi produktami Fairtrade. W związku z tym, w sklepach Lidl Polska pojawiła się specjalna promocja na czekolady Fin Carré:

- czekolada gorzka 85% 100 g taniej przy zakupie dwóch, 5,89 zł [3] /opak.

- czekolada gorzka 74% 100 g taniej przy zakupie dwóch, 5,89 zł [4] /opak.

- czekolada mleczna 100 g taniej przy zakupie dwóch, 2,99 [5] zł/opak. 

Aby skorzystać z oferty należy zeskanować aplikację Lidl Plus przy kasie.

Natomiast czekoladę mleczną z całymi orzechami Fin Carré można zakupić w ofercie 1+1 gratis za 5,99 zł [6]. 

Promocje obowiązują do soboty 6.07.2024 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.