Komunikaty PR

Lidl Polska zrezygnował z dostaw warzyw i owoców transportem lotniczym

2023-10-30  |  10:00
Biuro prasowe

Lidl Polska nieustannie rozwija swoje procesy tak, aby działać w sposób jak najbardziej zrównoważony. Sieć inicjuje działania na rzecz ograniczenia CO2 w  swojej działalności operacyjnej i łańcuchach dostaw. Lidl Polska w celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych całkowicie zrezygnował z dostaw transportem lotniczym zagranicznych warzyw i owoców.

W Lidl Polska znajdziemy średnio 175 rodzajów świeżych warzyw i owoców. Zdecydowana większość z nich pochodzi od  polskich dostawców, jednak w ramach „Ryneczku Lidla” klienci mają dostęp również do egzotycznych gatunków. Lidl Polska w  celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych całkowicie zrezygnował z  dostaw realizowanych przez transport lotniczy zagranicznych warzyw i owoców. Zmiana rodzaju transportu nie jest zauważalna dla klienta – w ofercie „Ryneczku Lidla” wciąż obecny jest szeroki wybór świeżych artykułów. Ponadto oferta „Ryneczku” zmienia się wraz z porami roku, więc klienci na co dzień znajdą to, czego potrzebują.

Ekologiczne rozwiązania Lidl Polska

Lidl Polska jest społecznie odpowiedzialną firmą, która na co dzień działa według strategii CSR na lata 2020-2025. Sieć stale sięga po nowoczesne i ekologiczne rozwiązania, aby wpływ firmy na środowisko naturalne był jak najmniejszy. W tym celu sklepy Lidl Polska ogrzewane są dzięki odzyskowi ciepła z lodówek, a w niemalże 1/3 sklepów wykorzystuje się geotermię i pompy ciepła. Co więcej, wszystkie nowo wybudowane sklepy Lidl Polska posiadają instalację fotowoltaiczną. Jest ona instalowana również w  istniejących już placówkach.  Działania z zakresu społecznej odpowiedzialności Lidl Polska podsumowywane są w wydawanym co dwa lata raporcie zrównoważonego rozwoju, przygotowywanym według standardu GRI.

Ostatni raport za lata 2021-2022 dostępny jest na stronie: https://kimjestesmy.lidl.pl/zrownowazony-rozwoj/raport-zrownowazonego-rozwoju

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Transport

Bezpieczeństwo stało się w UE tematem numer jeden. Miała w tym udział polska prezydencja

Ostatnie dni czerwca to dobra okazja do podsumowania pół roku prezydencji Polski w Radzie UE. Z tej okazji w Łodzi odbył się Wielki Piknik Europejski w Łodzi, w trakcie którego również wiceprzewodnicząca Parlamentu Europejskiego podsumowała ten okres: w ciągu ostatnich sześciu miesięcy Polska była silnym i odważnym przywódcą i również nam dała siłę i odwagę, aby kroczyć naprzód w tych bardzo trudnych czasach. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego Polsce udało się odbudować swoją pozycję na arenie międzynarodowej.

Polityka

Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy

W Hadze rusza szczyt NATO. Jednym z ważniejszych punktów ma być podwyższenie wydatków państw sojuszniczych na zbrojenia i obronność do 5 proc. PKB. Jeśli wniosek zostanie zatwierdzony, państwa członkowskie przeznaczą łącznie na ten cel ponad 500 mld euro więcej rocznie. – Zwiększając wydatki na broń, nie tworzy się warunków do pokoju. Dlatego jesteśmy temu zdecydowanie przeciwni – podkreśla włoski europoseł Pasquale Tridico z Ruchu Pięciu Gwiazd (M5S).

Ochrona środowiska

Gospodarowanie odpadami nieodłącznym elementem strategii firm. Brak jasnych przepisów utrudnia ich działania

Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami stanowi integralną część biznesu, a działania w tym obszarze coraz częściej wchodzą w skład strategii ESG. Opóźniające się wdrożenie systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) zgodnego z wymogami Unii Europejskiej stawia jednak przed polskimi przedsiębiorstwami wiele wyzwań.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.