Komunikaty PR

„Liść robi różnicę” – start proekologicznej kampanii społecznej

2021-04-28  |  14:38
Biuro prasowe

Liść, nosorożec i ekologia – co łączy te trzy elementy? Kampania społeczna „Liść robi różnicę”, stworzona przez markę Paclan we współpracy z wrocławskim Zoo i Fundacją Zoo Wrocław Dodo. Producent artykułów gospodarstwa przekaże 2 zł za każde zdjęcie opublikowane zgodnie z zasadami akcji na rewitalizację Parku Narodowego Manas w Indiach. Cel: 15 000 zdjęć z hasztagiem #liśćrobiróżnicę.

Troska o środowisko to niekoniecznie radykalne zmiany i wywrócenie życia do góry nogami. Często ważniejsze są małe kroki, ale stosowane systematycznie oraz powszechnie. Nawet jeśli nie zawsze mamy możliwość postępować z myślą o ekologii, to codziennie zdarza się mnóstwo okazji by to robić. Czasami po prostu ich nie dostrzegamy.

Wiele decyzji szkodliwych dla środowiska podejmujemy nie ze złej woli, a z niewiedzy. Stąd pomysł na kampanię społeczną, która podkreśli, jak ważna dla środowiska jest rola naszych codziennych decyzji i małych kroków. Dokładnie to samo zjawisko możemy zobaczyć w przyrodzie – drzewo nie zazieleni się od jednego liścia, ale wiele pojedynczych listków już potrafi „zrobić różnicę” – tłumaczy Marta Krokowicz, Brand Manager marki Paclan i dodaje: stworzyliśmy listę 35 ekoinspiracji do stosowania na co dzień, w różnych sferach życia. Może komuś uda się wprowadzić w życie wszystkie, komuś innemu połowę, a jeszcze komuś tylko jedną. Każdy z tych scenariuszy będzie dla nas sukcesem.

Realne wsparcie

Na potwierdzenie mocy sprawczej małych kroków, marka Paclan zdecydowała się przekazać 2 zł od każdego zdjęcia opublikowanego w serwisie Instagram zgodnie z zasadami akcji. Wystarczy wstawić zdjęcie z liściem w kadrze (nie niszcząc przy tym przyrody), a w opisie zdjęcia umieścić #liśćrobiróżnicę, by przyczynić się do rewitalizacji Parku Narodowego Manas w Indiach. Każde zdjęcie to rewitalizacja aż 200 mkw. powierzchni parku!

Współpraca z biznesem to istotny element naszych działań, ale najbardziej satysfakcjonują te inicjatywy, które dają zwierzętom realne wsparcie. Akcja „Liść Robi Różnicę” ma szansę przyczynić się do rewitalizacji zdewastowanych przez działalność człowieka terenów, a w efekcie stworzyć odpowiednie warunki do życia dla zagrożonych gatunków, takich jak nosorożce indyjskie czy świneczki karłowate. Obszary dzisiejszego Parku Narodowego Manas kiedyś pełniły funkcje uprawne, co odczuwamy do dziś, przez obecność roślin inwazyjnych. Dla zobrazowania problemu warto skupić się na dwóch liczbach – aktualnie w Parku Manas żyją tylko 44 nosorożce, podczas gdy w sąsiednim – Kaziranga – ponad 1800. Wierzę, że ta akcja zrobi różnicę i pomoże przetrwać zagrożonym gatunkom – mówi Radosław Ratajszczak, prezes Zoo Wrocław.

Na rzecz Parku Narodowego Manas jesteśmy gotowi przekazać 30.000 zł, co oznacza rewitalizację 300 ha. Zależy nam na osiągnięciu tej kwoty przy wsparciu Internautów, tak by każdy mógł poczuć, jak wiele może zdziałać. Jedno zdjęcie opatrzone #liśćrobiróżnicę to rewitalizacja 200 mkw. Jeśli zdjęć będzie 15.000, uda nam się zrealizować założony cel – opowiada Marta Krokowicz, związana z marką Paclan i dodaje: bez względu na rozwój akcji, przekażemy 10.000 zł na rzecz parku, ale mocno wierzę w to, że przy wsparciu Internautów uda nam się osiągnąć górną granicę założonego budżetu.

Kampania wystartowała w Dzień Ziemi, 22.04, z przesłaniem, że o planecie warto myśleć nie tylko od święta, ale przede wszystkim na co dzień. Akcja potrwa do 31.05 br. Nawiązanie do liścia jest nieprzypadkowe – liść hibiskusa zdobi ekologiczną linię produktów marki (Paclan For Nature), w której można znaleźć artykuły gospodarstwa domowego wykonane z recyklingu oraz z naturalnych, biodegradowalnych materiałów, zaś „robi różnicę” to fragment claimu marki. Partnerem akcji jest wrocławskie Zoo oraz Fundacja Zoo Wrocław Dodo.

http://www.liscrobiroznice.pl/

www.paclan.pl

https://www.facebook.com/paclanpl/

https://www.instagram.com/paclanpl/?hl=pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.