Live Privacy Shield, czyli aplikacja do ochrony prywatności od Axis
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Axis Communications prezentuje aplikację Live Privacy Shield, której zadaniem jest ochrona tożsamości osób znajdujących się w polu widzenia kamery. Darmowe oprogramowanie umożliwia dynamiczne maskowanie poruszających się obiektów, całych postaci, twarzy i tła w czasie rzeczywistym lub nagranym wideo bez ponoszenia dodatkowych kosztów. To szczególnie ważne w kontekście zgodności materiału z przepisami RODO.
Aplikacja zapewnia dwie różne metody ochrony prywatności. Pierwsza to dynamiczne maskowanie oparte na ruchu. Oprogramowanie, automatycznie wykrywa zmiany pikseli (spowodowane przez ruch ludzi i obiektów) w porównaniu z ustawionym tłem, a następnie modyfikuje je w taki sposób, by tożsamość danej osoby nie mogła zostać rozpoznana. Nadaje się do stosowania w zakładach produkcyjnych, sklepach, czy punktach usługowych.
Drugą możliwością jest maskowanie oparte na sztucznej inteligencji, które możliwe jest w wybranych kamerach z wbudowaną funkcją głębokiego uczenia (DLPU). W tym przypadku aplikacja analizuje obraz wideo pod kątem ludzi, co umożliwia utajnienie ich tożsamości. Funkcja ta umożliwia dynamiczne maskowanie z szybkością 10 kl./s. Ma zastosowanie do scen bliskiego zasięgu w pomieszczeniach i na zewnątrz, w miejscach takich jak zakłady produkcyjne, szpitale, domy opieki nad osobami starszymi, hotele, szkoły, biura i sklepy.
Live Privacy Shield pozwala wybrać technikę maskowania: kolorem bądź poprzez mozaikę. Metoda kolorystyczna sprawdza się w sytuacjach, gdzie najważniejsze jest obserwowanie dokładnych ruchów monitorowanego obiektu. Mozaika natomiast pokazuje poruszające się osoby w bardzo niskiej rozdzielczości (rozpikselowanie), dzięki czemu możliwa jest lepsza detekcja barw obserwowanego obiektu. Maski można dowolnie skonfigurować: tak, aby obejmowały całe pole widzenia kamery, bądź wybrany obszar.
Do wykonywania analizy nie ma konieczności posiadania kosztownych serwerów centralnych, a sama konfiguracja aplikacji została wysoce uproszczona. Ponadto Live Privacy Shield jest kompatybilne z innymi rozwiązaniami Axis, np. AXIS Object Analitycs czy AXIS Video Motion Detection, co pozwala na dostosowanie możliwości aplikacji do własnych potrzeb.
Live Privacy Shield – najważniejsze cechy:
- Ochrona prywatności poprzez maskowanie
- Procesy wykonywane są przez aplikację brzegową zainstalowaną w kamerze
- Dwie metody maskowania: oparte na ruchu oraz na sztucznej inteligencji
- Możliwość wybrania techniki maskowania: kolorem lub mozaiką
- Oprogramowanie możliwe do pobrania bez ponoszenia dodatkowych kosztów
- Kompatybilność z innymi rozwiązaniami Axis

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.