Komunikaty PR

Ludzie w centrum transformacji technologicznej.

2023-09-12  |  13:30
Biuro prasowe

Prawie 8 na 10 (78,9 proc.) międzynarodowych firm w Polsce jest zaangażowanych w transformację cyfrową, co stawia nasz kraj na czele Europy razem z Wielką Brytanią (89 proc.), Włochami (86,1 proc.) i Francją (79,8 proc.). Co stoi za tym sukcesem? Ponad połowa rodzimych przedsiębiorstw (52,3 proc.) oraz 71,4 proc. firm międzynarodowych, działających na terenie Polski, podejmuje decyzję o digitalizacji ze względu na swoich pracowników – wynika z badania „The Perfect Match” przeprowadzonego przez europejskiego dostawcę usług kadrowo-płacowych SD Worx.

Ludzie na pierwszym miejscu

Przedsiębiorstwa krajowe zapytane, co stoi za ich zaangażowaniem w transformację cyfrową, wskazują na wzgląd na swoich pracowników (35 proc.) oraz inwestycje w podnoszenie kompetencji cyfrowych zespołów (34,4 proc.). W przypadku podmiotów międzynarodowych sytuacja wygląda analogicznie
– na pierwszych miejscach stawia się pracowników (44,2 proc.) oraz ich szkolenie (39,7 proc.). Wśród rozwiązań częściej wdrażanych przez polskie organizacje znalazły się: nowe produkty i usługi cyfrowe (32,4 proc.) oraz digitalizacja usług świadczonych klientom, np. e-commerce (26 proc.). Z kolei firmy globalne, działające w Polsce, stawiają na: optymalizację narzędzi HR (36,8 proc.) i automatyzację procesów HR (36,7 proc.).

– Centrum transformacji cyfrowej stanowią ludzie. Nie tylko dostrzegamy rolę pracowników w całym procesie, ale także aktywnie angażujemy ich do tej przemiany. Inwestowanie w kompetencje cyfrowe zespołów to także dowód na to, że przedsiębiorstwa zdają sobie sprawę z konieczności wyposażenia pracowników w umiejętności niezbędne do osiągnięcia celów w nowym, cyfrowym środowisku. Rola HR w tym procesie jest kluczowa. Odpowiada za identyfikację luki kompetencyjnej, opracowanie planów szkoleniowych i tworzenie środowiska pracy, które sprzyja ciągłemu rozwijaniu się pracowników – komentuje Lalit Gupta, Managing Director – Eastern Europe w SD Worx Poland. – Rozwiązania technologiczne dają pracownikom narzędzia, które pomagają efektywniej pracować, neutralizują braki kadrowe poprzez automatyzację, i co najważniejsze, uwalniają cenny czas, który specjaliści mogą poświęcić na bardziej strategiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi. To inwestycja, która przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i organizacji – dodaje Lalit.

Polska stoi HR-em

Spośród wszystkich przebadanych przedsiębiorstw to firmy znajdujące się w Polsce uzyskują najlepsze wyniki pod względem integracji narzędzi HR. 61,3 proc. organizacji międzynarodowych i 43,1 proc. krajowych w Polsce posiada w pełni zintegrowane aplikacje kadrowo-płacowe, wyprzedzając w ten sposób przedsiębiorstwa z Francji, Niemiec czy Holandii. Jedynie międzynarodowe firmy ze Szwajcarii uzyskały wyższe wyniki na poziomie 66 proc. W Polsce natomiast najwięcej organizacji – 71,7 proc. międzynarodowych i 41,8 proc. krajowych – posiada dedykowane platformy, które pozwalają na zestawianie danych płacowych z kadrowymi. Porównywalnie wysokie wyniki uzyskały tylko międzynarodowe firmy włoskie (72,8 proc.) i krajowe przedsiębiorstwa hiszpańskie (42,3 proc.). Z kolei najmniej odpowiednich platform posiadają organizacje z Niemiec, Danii czy Francji.

To dopiero początek długiej drogi

Z przeprowadzonego badania wynika, że 6 na 10 (63,4 proc.) polskich pracowników uważa swoje miejsce pracy za wystarczająco zdigitalizowane, a według 49,2 proc. ich pracodawca przywiązuje dużą wagę do doświadczeń zespołu w kontekście transformacji cyfrowej. Jednocześnie zdaniem 46,4 proc. osób pracujących w Polsce, ich organizacja wciąż ma przed sobą długą drogę do zapewnienia komfortu pracy w środowisku cyfrowym. Tylko 42,8 proc. pracowników w Polsce uważa, że ich pracodawca zapewnia odpowiednie zasoby cyfrowe do wykonywania pracy w sposób wydajny i jakościowy. Co więcej, 41,6 proc. uczestników badania przyznało, że niedostateczne wyposażenie technologiczne w pracy może być czynnikiem, który skłoni ich do zastanowienia się nad odejściem z firmy.

– Widzimy, że technologia stała się integralną częścią życia zawodowego większości pracowników w Polsce. Potwierdza to również rosnącą zależność rynku pracy od cyfrowych narzędzi i procesów. Firmy w Polsce są na dobrej drodze w tworzeniu przyszłościowego środowiska pracy. Mimo tego dostrzegamy wyzwania, które nie tylko wymagają inwestycji w transformację cyfrową, ale także zrozumienia, jak skutecznie integrować technologię w codziennych procesach, aby przyniosła ona rzeczywiste ułatwienia. Digitalizacja nie jest tylko kwestią konkurencyjności, lecz także zatrzymania talentów. Warto w tym kontekście zwrócić uwagę na dwa obszary: dostarczanie odpowiednich narzędzi, aby pracownicy mogli skutecznie wykonywać swoje zadania, oraz kontynuowanie procesów szkoleniowych, żeby umożliwić pracownikom pełne wykorzystanie potencjału nowych technologii – mówi Paulina Zasempa, People Country Lead – Poland and CEE w SD Worx Poland.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji Biuro prasowe
2025-06-23 | 09:40

Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji

Rynek pracy w Polsce nieustannie ewoluuje, dostosowując się do zmieniających się potrzeb gospodarki, społeczeństwa oraz kierunków rozwoju technologicznego. Choć
Praca Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”
2025-06-20 | 11:00

Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”

Szanowni Państwo, jako Związek Przedsiębiorców i Pracodawców razem z Panią Posłanką Izabelą Bodnar zapraszamy na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na
Praca Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.