Mają 24 lata, dyplom w kieszeni: uczą Polki i Polaków jak uprawiać warzywa i owo
Zosia i Patryk – bo o nich mowa – mają po 24 lata i od trzech sezonów uczą Polki i
Polaków, że dostęp do warzy i owoców prosto ze swojego balkonu, jest możliwy.
Edukacja klientów, wsparcie posprzedażowe i bezpieczne opakowania w duchu zero
waste to przepis na ponad 300 proc. większe zyski.
Z Uniwersytetu do szklarni
Założyciele Fabryki Rozsady, mają 24 lata, wiedzę z pokolenia na pokolenie i dyplom z
zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
- Od wielu lat łączyliśmy edukację i pracę przy rozsadach na własne potrzeby. Dotarło
do nas, że idea posiadania własnych upraw już się przyjęła i pora na odważniejszy
krok. Przekuliśmy wiedzę ze studiów do szklarni i rozwoju własnego biznesu
zakładając fabrykęrozsady.pl. Okazało się, że trafiliśmy idealnie w potrzeby Polek i
Polaków. - mówi Patryk Piasek, Co-Founder & COO Fabryki Rozsady.
Sprzedaż na większą skalę przyniosła też, Zosi i Patrykowi, wiele zmian. Zaczynając od
rozbudowy infrastruktury, przez stworzenie dedykowanej platformy internetowej i na
logistyce kończąc. Z roku na rok stali się prężnie działającym przedsiębiorstwem, notującym
stały wzrost sprzedaży.
Rozsadowy e-commerce stał się Fabryką
Początkowo, mogli rozsady produkować na mniejszą skalę, dlatego skupili się na budowanie
społeczności wokół Fabryki Rozsady. Swoją wiedze przelali na papier i w formie ebooków
uczą, jak uprawiać rośliny - tak, aby każdy mógł to zrobić. Po trzech sezonach zbierają
plony. W trzy miesiące od startu sprzedaży wyprzedali 95 proc. Tego, co przygotowali na ten
sezon. Tym samym, zanotowali ponad 300 proc. Wzrostu sprzedaży w stosunku do
ubiegłego roku.
- Widzimy, że klienci doceniają już nie tylko jakość produktów, ale też customer
experience – właśnie doświadczenie podczas procesu zakupu często jest tym, co
decyduje o zakupie w konkretnym sklepie. Nasi klienci wracają, a także tworzą silną
społeczność wokół naszej platformy, social media zasypują owoce i warzywa z
Fabryki. To naprawdę fajnie widzieć realne zdjęcia owoców i warzyw z naszych
produktów. - tłumaczy Patryk Piasek, Co-Founder & COO Fabryki Rozsady.
Młodość, eko i innowacyjny sposób wysyłki
Twórcy Fabryki Rozsady chcieli, aby marka, którą tworzą rezonowała z ich wartościami.
Dbają o to, aby ich rośliny były najwyższej jakości, dlatego musieli zaproponować swoim
klientom również bezpieczny transport rozsad do ich domów. Po wielu długich i ciężkich
godzinach, razem z konstruktorami i designerami stworzyli kartoniki ochronne, które
skutecznie minimalizują ryzyko uszkodzenia roślin, nawet przez najbardziej nerwowego
Kuriera. Pomysł i samo wykonane kartoników na tyle się im spodobały, że postanowili je
opatentować. Jednak to nie wszystko.
- Staramy się być odpowiedzialni społecznie i nie generujemy zbędnego plastiku,
ograniczamy śmieci. Wszystko, co może być wokół rozsad jest biodegradowalne, od klipsów
(wykonane z biopolimeru) spinających rośliny z podporą, do osłonki doniczki zrobionej ze
skrobi. Uważamy, że ekologia może iść w parze z designem. Nasze wizualizacje przypadły
do gustu klientom, ale także jury konkursu Art Of Pacaking 2022 w kategorii Frestylee.
- dodaje Patryk.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.