Komunikaty PR

Marka Godna Zaufania 2023

2023-05-31  |  16:20
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe
Attention Marketing

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Zaufanie to wyzwanie! Na których markach polscy przedsiębiorcy mogą polegać? Z którymi najchętniej współpracują? Poznajmy 25 brandów, które cieszą się największym zaufaniem wśród przedsiębiorców. Tytuł Marka Godna Zaufania został przyznany już po raz ósmy.


Badanie Marka Godna Zaufania to inicjatywa wydawcy miesięcznika „My Company Polska”. Powstało przy współpracy z Instytutem Badawczym Kantar Polska. Głównym celem, tego realizowanego już po raz ósmy badania, było poznanie opinii przedsiębiorców na temat najlepszych marek, produktów i usług skierowanych do biznesu oraz wskazanie tych, którym najbardziej ufają.


Mechanizm rankingu jest prosty – redakcja poprosiła czytelników i prenumeratorów miesięcznika „My Company Polska”, uczestników szkoleń i konferencji, przedstawicieli kadry zarządzającej, specjalistów i właścicieli firm, by spontanicznie wymienili markę, której najbardziej ufają. W każdej kategorii można było wskazać tylko jedną.


Co ważne, wszystkie 25 kategorii jest nowych. W tym roku sprawdzamy m.in. który z brandów ma „Wysoki A-IQ” czy najmocniejsze „Cyfrowe mury”, pytamy też o „Przyszłość planety” i o „Biznes z pomysłem”.


– Dlaczego zdecydowaliśmy się na tak dużą rewolucję w samych kategoriach? Zależało nam, by nasz ranking odpowiadał na wyzwania, którym muszą sprostać dzisiejsze firmy. To co się nie zmienia, to wartość, jaką w prowadzeniu biznesu jest zaufanie – mówi Grzegorz Sadowski, redaktor naczelny „My Company Polska”.


Przedsiębiorcy wymienili spontanicznie nazwy 160 marek, którym ufają. Oto najczęściej pojawiające się brandy:

W kategorii „Polskie górą”, czyli który koncern w swojej misji najbardziej wspiera małe i średnie przedsiębiorstwa na sam szczyt wspiął się Orlen. Wskazało go aż 72 proc. przedsiębiorców biorących udział w badaniu. Skąd tak wysokie notowania także w 2023 roku?


– Jako lider na rynku, byliśmy w stanie zapewnić naszym odbiorcom bezpieczeństwo paliwowo-energetyczne, pomimo niezwykle trudnej sytuacji wywołanej wojną w Ukrainie. Wywiązaliśmy się z naszych obietnic i zobowiązań, co wzmocniło pozytywne postrzeganie marki ORLEN i zaowocowało przyznaniem, już po raz ósmy z rzędu, zaszczytnego tytułu Marka Godna Zaufania – mówi Magdalena Cybula dyrektor wykonawczy ds. marketingu.


W kategorii „Zastrzyk finansowy, czyli bank, który oferuje najlepsze kredyty dla firm” wygrał Bank Pekao S.A. (wskazała go jedna trzecia głosujących).

– Banki to instytucje zaufania publicznego nie tylko w łatwych, ale przede wszystkim w trudnych czasach. Ostatnie lata pokazały to wyraźnie. Te banki, które tak jak Pekao - były z klientami, wspierały ich, pomagały im znaleźć wyjście z problemów - mogą liczyć na ich lojalność, zaufanie, a w konsekwencji na rozwój biznesu – mówi Magdalena Zmitrowicz wiceprezes zarządu Banku Pekao S.A., nadzorująca Pion Bankowości Przedsiębiorstw.


Zapytaliśmy też o „elektryzującą flotę, czyli samochód elektryczny lub hybrydowy, który najlepiej sprawdza się w firmie”. W kategorii wyścig był naprawdę zacięty. Na ostatniej prostej wygrał Mercedes Benz (wskazało go 37 proc. głosujących)

– Nasi klienci ufają, że pojazdy Mercedesa będą reprezentowały uznany standard, który ukształtował się przez dziesięciolecia, m.in. w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i osiągów. Jednocześnie spoczywa na nas odpowiedzialność wobec społeczeństwa oraz środowiska. Jesteśmy pionierem technologii i tę samą rolę chcemy odgrywać w epoce elektromobilności – mówi Tomasz Mucha Head of Corporate & Product Communication, MB Cars, MBCEE.


W kategorii „Opiekun pracownika, czyli firma, która oferuje najciekawszy lub najbardziej kompleksowy pakiet benefitów pracowniczych” wygrywa Benefit Systems z 47 proc. wskazań.


– W budowaniu długotrwałych relacji biznesowych i utrzymywaniu wysokiego zaufania do marki ważne są autentyczność i transparentność. Kluczowym czynnikiem pozostaje jednak nastawienie na klienta. Przejawia się to głównie dostarczaniem mu wartościowych rozwiązań, które przynoszą realne korzyści oraz spełniają oczekiwania związane choćby ze wsparciem dobrostanu pracowników – Emilia Rogalewicz członek zarządu Benefit Systems SA.


Jeśli chodzi o „stan posiadania, czyli leasing i wypożyczanie jako sposób prowadzenia biznesu” najlepszy okazał się Credit Agricole (EFL) z dominującą pozycją na 59 proc.


– Już od ponad 30 lat towarzyszymy przedsiębiorcom w rozwoju ich biznesów i pracujemy na ich zaufanie – podkreśla Radosław Woźniak prezes zarządu EFL. Zapytany o przepis na utrzymanie tego zaufania, odpowiada: – Po pierwsze, dobra oferta, czyli taka, która odpowiada na potrzeby, jakie firma ma w danym momencie. Po drugie, jakość obsługi klienta. I w końcu, po trzecie, nie można zapomnieć o kliencie, który już podpisał z nami umowę. Należy zrobić wszystko, aby nie tylko był zadowolony z jej przebiegu i chciał kolejny raz skorzystać z naszych usług, ale też aby został ambasadorem naszej marki.


A co z poczuciem bezpieczeństwa? Okazało się, że to Orange z 48 proc. wskazań oferuje najlepsze „cyfrowe mury”, a dokładnie „najlepszy pakiet usług i rozwiązań dbających o bezpieczeństwo cybernetyczne”.


– Do bezpieczeństwa firm i instytucji podchodzimy holistycznie. Naszym klientom zapewniamy je na wszystkich poziomach: urządzeń końcowych, sieci, infrastruktury, aplikacji i przetwarzania danych – mówi Piotr Markowicz dyrektor Strategii i Rozwoju ICT Orange Polska. – Tylko w zeszłym roku CyberTarcza Orange ochroniła ponad 5 mln internautów przed utratą danych i pieniędzy.


Więcej o badaniu i jego laureatach w miesięczniku „My Company Polska” (nr 6/2023) oraz na stronie: https://markagodnazaufania.pl


Partnerem projektu Marka Godna Zaufania jest PKN Orlen, a partnerem wspierającym Attention Marketing.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Attention Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety

– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.

Prawo

Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.