Marka jest kobietą Raport agencji Streetcom

Patrycja Sawicka - Sikora
Agencja Primoloko
Żegańska 18 lok. 201
04-713 Warszawa
patrycja_sawicka|primoloko.com.pl| |patrycja_sawicka|primoloko.com.pl
+48506181076
www.primoloko.com.pl
Czy rynek odpowiada na potrzeby współczesnych kobiet? Czy wciąż kobiety to najwięksi decydenci zakupowi? Jeśli tak, to o zakupie czego najczęściej decyduje płeć piękna? Jakie oczekiwania mają kobiety wobec komunikacji marek? I na koniec, co kobiety myślą o feminatywach?
O tym wszystkim można przeczytać w najnowszym raporcie agencji Streetcom „Marka jest kobietą”.
W jakich kategoriach produktowych kobiety decydują najczęściej?
Marketerzy już od dawna doskonale wiedzą, że kobieta to najpotężniejszy konsument odpowiedzialny za większość decyzji zakupowych w gospodarstwach domowych. Ponad 9 na 10 kobiet deklaruje, że jest decydentem lub współdecydentem przy zakupie odzieży, obuwia, dodatków damskich, środków czystości, kosmetyków, perfum, wyposażenia wnętrz i żywności. Aż ponad 7 na 10 badanych przyczynia się też to wyboru produktów wyłącznie dla mężczyzn: odzieży, obuwia, dodatków, kosmetyków i perfum.[1]Odzwierciedlenie tych danych możemy zobaczyć w reklamach, które tylko z pozoru skierowane są do mężczyzn, a w rzeczywistości adresują potrzeby płci pięknej.
Czy marki angażują się w wyzwania współczesnych kobiet?
Marki coraz częściej chcą pokazywać kobietom, że rozumieją ich problemy i w tym celu angażują się w komunikację wyzwań z jakimi mierzą się współczesne kobiety. Wydaje się, że jest to słuszna droga, ponieważ tylko 6% badanych kobiet uważa, że nie ma takiej potrzeby. Najczęściej kobiety oczekują włączenia się marek w rozwiązywanie czy naświetlanie takich problemów jak: przedmiotowe traktowanie kobiet (62%), nierówność płac (59%), presja społeczna bycia matką (57%) i nierówny dostęp do wyższych stanowisk w pracy (56%). Respondentki pytane o to, w co już teraz angażują się marki najczęściej podają: wymogi związane z kanonem piękna, schorzenia i choroby kobiece oraz macierzyństwo.
Kluczowe są różnice pomiędzy tym w co, wg kobiet, powinny angażować się marki, a tym w co się już angażują. Istnieje luka w tematach nierównego dostępu do wyższych stanowisk w pracy, nierówności płac, przedmiotowego traktowania kobiet, a także presji społecznej bycia matką.
Co kobiety myślą o feminatywach?
W badaniu, sprawdzono też opinie kobiet na temat feminatywów. 61% popiera używanie w praktyce żeńskich form gramatycznych nazw zawodów i funkcji. 16% jest przeciwko, a 18% nie ma zdania. 5% uważa, że zależy to od brzmienia konkretnego feminatywu, kontekstu i miejsca używania. W niektórych przypadkach feminatywy brzmią niepoważnie, a wręcz ośmieszająco. A czy marki tworzące produkty dla kobiet powinny promować te formy gramatyczne? 71% badanych uważa, że tak. Warto jednak wykazać się w tej kwestii wyczuciem.
10 influencerek, które wg badanych zaangażowane są w działania na rzecz kobiet
W badaniu pytano też o influencerki, które działają na rzecz kobiet (m.in. wspierają, promują wartości). Lista podanych influencerek jest bardzo długa i są na niej te, które cieszą się dużą popularnością, dlatego, że mówią o sprawach interesujących i ważnych dla kobiet w danej grupie wiekowej czy społecznej. Do najczęściej wymienianych należały:
Anja Rubik,
Anna Lewandowska,
Ewa Chodakowska,
Maja Bohosiewicz,
Maja Staśko,
Maffashion,
Mama Ginekolog,
Małgorzata Rozenek,
Martyna Wojciechowska,
i Wersow.
Badanie zrealizowane przez agencję Streetcom Poland w dniach 21-24.02.2023 r. techniką CAWI na ogólnopolskiej próbie Polek w wieku 18-70, N=4477
Więcej informacji:
***
„Streetcom to agencja specjalizująca się we wprowadzaniu na rynek nowych produktów dla branż FMCG i e-commerce. Z jej usług korzystają największe międzynarodowe firmy takie jak Nestle, Henkel, Brown Forman, Barbora, Sarantis, czy Bunge. Streetcom to jedyna agencja influencer marketingu w Polsce posiadająca własną społeczność (największą w EU) – którą tworzy 500 tys. zaangażowanych nano i micro influencerów. Ma na swoim koncie wdrożenie na rynek / relaunch ponad 500 produktów. Agencja Streetcom realizując projekty, wykorzystuje unikalną metodologię STIR2, opartą na teorii wpływu społecznego i badaniach Solomona Asha dotyczących konformizmu. Prowadzone w ten sposób działania gwarantują klientom szeroki zasięg, trial, wyjątkowy content i jakościowe opinie, a finalnie zwiększenie rozpoznawalności promowanych produktów oraz wzrosty sprzedaży. W najnowszym raporcie Raport Agencji Marketing Services i Digital 2022 Streetcom otrzymał najwyższe noty w większości kategorii, w tym w obszarach takich jak wywiązywanie się z obietnic wskazanych w przetargu, skuteczność czy zrozumienie potrzeb klienta.
Więcej informacji: www.streetcom.pl

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rząd zapowiada nową strategię wspierającą polski kapitał. Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji państwowych
Premier Donald Tusk podczas otwarcia wiosennej odsłony Europejskiego Forum Nowych Idei zapowiedział nową politykę gospodarczą, opartą na odbudowie i repolonizacji krajowej gospodarki. Przy wyborze wykonawców w państwowych inwestycjach mają być promowane polskie firmy, a zadaniem administracji ma być dbanie o interes narodowy. – Wydaje mi się, że powinniśmy jednak przede wszystkim patrzeć na to, kto i jak skutecznie będzie wspierał polskie firmy, inwestycje, bo to jest to, czego potrzebujemy – ocenia dr Henryka Bochniarz, przewodnicząca Rady Głównej Konfederacji Lewiatan.
Finanse
Członek RPP spodziewa się obniżki stóp procentowych już w maju, może nawet o 50 pb. Potem dyskusja o kolejnej obniżce możliwa w lipcu

Nie najlepsze dane z gospodarki w I kwartale roku oraz inflacja o połowę niższa niż w chwili ostatniej obniżki stóp – to zdaniem Ludwika Koteckiego, członka RPP, wystarczająco mocne powody przemawiające za cięciem kosztu pieniądza już na majowym posiedzeniu. W grze może być nawet 50 punktów bazowych na początek, a do końca roku dwa razy tyle. Podwyższona niepewność w globalnej gospodarce spowodowana polityką administracji w Waszyngtonie to dodatkowy czynnik, który powinien wesprzeć decyzję o poluzowaniu polityki pieniężnej.
Prawo
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP. Urząd zyska nowe kompetencje

Zgodnie z procedowaną ustawą Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców stanie się Rzecznikiem Praw Przedsiębiorców i zyska nowe uprawnienia. Wśród nich najważniejsze to możliwość reprezentowania wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości, i rolników, a także inicjatywa ustawodawcza. Ustawą w kolejnych tygodniach ma się zająć rząd.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.