Marka jest kobietą Raport agencji Streetcom

Patrycja Sawicka - Sikora
Agencja Primoloko
Żegańska 18 lok. 201
04-713 Warszawa
patrycja_sawicka|primoloko.com.pl| |patrycja_sawicka|primoloko.com.pl
+48506181076
www.primoloko.com.pl
Czy rynek odpowiada na potrzeby współczesnych kobiet? Czy wciąż kobiety to najwięksi decydenci zakupowi? Jeśli tak, to o zakupie czego najczęściej decyduje płeć piękna? Jakie oczekiwania mają kobiety wobec komunikacji marek? I na koniec, co kobiety myślą o feminatywach?
O tym wszystkim można przeczytać w najnowszym raporcie agencji Streetcom „Marka jest kobietą”.
W jakich kategoriach produktowych kobiety decydują najczęściej?
Marketerzy już od dawna doskonale wiedzą, że kobieta to najpotężniejszy konsument odpowiedzialny za większość decyzji zakupowych w gospodarstwach domowych. Ponad 9 na 10 kobiet deklaruje, że jest decydentem lub współdecydentem przy zakupie odzieży, obuwia, dodatków damskich, środków czystości, kosmetyków, perfum, wyposażenia wnętrz i żywności. Aż ponad 7 na 10 badanych przyczynia się też to wyboru produktów wyłącznie dla mężczyzn: odzieży, obuwia, dodatków, kosmetyków i perfum.[1]Odzwierciedlenie tych danych możemy zobaczyć w reklamach, które tylko z pozoru skierowane są do mężczyzn, a w rzeczywistości adresują potrzeby płci pięknej.
Czy marki angażują się w wyzwania współczesnych kobiet?
Marki coraz częściej chcą pokazywać kobietom, że rozumieją ich problemy i w tym celu angażują się w komunikację wyzwań z jakimi mierzą się współczesne kobiety. Wydaje się, że jest to słuszna droga, ponieważ tylko 6% badanych kobiet uważa, że nie ma takiej potrzeby. Najczęściej kobiety oczekują włączenia się marek w rozwiązywanie czy naświetlanie takich problemów jak: przedmiotowe traktowanie kobiet (62%), nierówność płac (59%), presja społeczna bycia matką (57%) i nierówny dostęp do wyższych stanowisk w pracy (56%). Respondentki pytane o to, w co już teraz angażują się marki najczęściej podają: wymogi związane z kanonem piękna, schorzenia i choroby kobiece oraz macierzyństwo.
Kluczowe są różnice pomiędzy tym w co, wg kobiet, powinny angażować się marki, a tym w co się już angażują. Istnieje luka w tematach nierównego dostępu do wyższych stanowisk w pracy, nierówności płac, przedmiotowego traktowania kobiet, a także presji społecznej bycia matką.
Co kobiety myślą o feminatywach?
W badaniu, sprawdzono też opinie kobiet na temat feminatywów. 61% popiera używanie w praktyce żeńskich form gramatycznych nazw zawodów i funkcji. 16% jest przeciwko, a 18% nie ma zdania. 5% uważa, że zależy to od brzmienia konkretnego feminatywu, kontekstu i miejsca używania. W niektórych przypadkach feminatywy brzmią niepoważnie, a wręcz ośmieszająco. A czy marki tworzące produkty dla kobiet powinny promować te formy gramatyczne? 71% badanych uważa, że tak. Warto jednak wykazać się w tej kwestii wyczuciem.
10 influencerek, które wg badanych zaangażowane są w działania na rzecz kobiet
W badaniu pytano też o influencerki, które działają na rzecz kobiet (m.in. wspierają, promują wartości). Lista podanych influencerek jest bardzo długa i są na niej te, które cieszą się dużą popularnością, dlatego, że mówią o sprawach interesujących i ważnych dla kobiet w danej grupie wiekowej czy społecznej. Do najczęściej wymienianych należały:
Anja Rubik,
Anna Lewandowska,
Ewa Chodakowska,
Maja Bohosiewicz,
Maja Staśko,
Maffashion,
Mama Ginekolog,
Małgorzata Rozenek,
Martyna Wojciechowska,
i Wersow.
Badanie zrealizowane przez agencję Streetcom Poland w dniach 21-24.02.2023 r. techniką CAWI na ogólnopolskiej próbie Polek w wieku 18-70, N=4477
Więcej informacji:
***
„Streetcom to agencja specjalizująca się we wprowadzaniu na rynek nowych produktów dla branż FMCG i e-commerce. Z jej usług korzystają największe międzynarodowe firmy takie jak Nestle, Henkel, Brown Forman, Barbora, Sarantis, czy Bunge. Streetcom to jedyna agencja influencer marketingu w Polsce posiadająca własną społeczność (największą w EU) – którą tworzy 500 tys. zaangażowanych nano i micro influencerów. Ma na swoim koncie wdrożenie na rynek / relaunch ponad 500 produktów. Agencja Streetcom realizując projekty, wykorzystuje unikalną metodologię STIR2, opartą na teorii wpływu społecznego i badaniach Solomona Asha dotyczących konformizmu. Prowadzone w ten sposób działania gwarantują klientom szeroki zasięg, trial, wyjątkowy content i jakościowe opinie, a finalnie zwiększenie rozpoznawalności promowanych produktów oraz wzrosty sprzedaży. W najnowszym raporcie Raport Agencji Marketing Services i Digital 2022 Streetcom otrzymał najwyższe noty w większości kategorii, w tym w obszarach takich jak wywiązywanie się z obietnic wskazanych w przetargu, skuteczność czy zrozumienie potrzeb klienta.
Więcej informacji: www.streetcom.pl

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.