Komunikaty PR

Marka „Kasia” zbadała, które ciasta wielkanocne są w Polsce najpopularniejsze!

2022-03-30  |  01:00

Z raportu przeprowadzonego przez markę „Kasia” wynika, że Polacy z okazji Wielkanocy najchętniej pieką mazurka. Na kolejnych miejscach w rankingu znalazły się sernik, babka oraz makowiec. Dużą popularnością cieszą się także wypieki wegańskie – już blisko 20% wszystkich ciast stanowią te, które powstały wyłącznie ze składników pochodzenia roślinnego.
 

Marka „Kasia” zainicjowała badanie wielkanocnych zwyczajów Polaków dotyczących świątecznych wypieków. Jak wynika z raportu, ciasta goszczą na świątecznych stołach aż u 97% Polaków. 70% badanych deklaruje, że przygotowuje je samodzielnie. Co więcej, okazuje się, że pieczenie to nie tylko domena kobiet. Aż 60% ankietowanych mężczyzn przyznało, że piecze na Wielkanoc! A ile ciast pojawia się w naszych domach na święta? Także w tym zakresie wyniki badania wskazują, że uwielbiamy wielkanocne słodkości – respondenci najczęściej wskazywali (ponad 56%), że podają na stół minimum 3 ciasta. Co ważne, w opinii większości ankietowanych (73,8%), podczas tegorocznych świąt wielkanocnych będzie ich tyle samo, co w roku ubiegłym.

Jedną z ciekawych tendencji jest coraz większy udział ciast wegańskich w świątecznym menu. Już niemal 1/3 konsumentów w wieku 30-39 lat przygotowuje wypieki powstałe wyłącznie na bazie składników pochodzenia roślinnego.

 

Perfekcyjne ciasto na święta

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie marki „Kasia”, źródłem kulinarnych inspiracji są dla Polaków głównie przepisy od znajomych i rodziny (68,2%) oraz te pochodzące z kulinarnych portali internetowych (59,8%). Kobiety częściej niż mężczyźni sięgają po przepisy z serwisów internetowych oraz po te proponowane przez influencerów.

Konsumenci chcą korzystać ze sprawdzonych przepisów, by mieć pewność udanych wypieków. Ich gwarancją są najwyższej jakości składniki – mówi Paulina Spratek z Upfield Polska –  Z pomocą jak zawsze przychodzi „Kasia” – marka numer 1 do pieczenia**. Doskonale sprawdzi się do wykonania wielkanocnych ciast – tych tradycyjnych, jak i nowoczesnych, w tym wegańskich. „Kasia” z oferty firmy Upfield występuje w wersji klasycznej, wegańskiej bez laktozy oraz o maślanym smaku. Nie zawiera konserwantów i jest wzbogacana witaminami A i D.

Przepisy na perfekcyjne ciasta, czyli te, które błyskawicznie znikają z talerzy, można znaleźć na stronie www.mojeciasto.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków

Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.

Polityka

Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.

Konsument

Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.