Marka Neptun wraca na rynek

Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Po wieloletniej nieobecności na sklepowe półki wracają produkty marki Neptun. Grupa Kapitałowa Graal reaktywowała popularną markę rybną i rozpoczęła proces wprowadzania jej na rynek.
Badania, którymi dysponuje firma Graal, wykazują, że wielu konsumentów wciąż wymienia markę Neptun wśród ulubionych, mimo że produkty z tym brandem od wielu lat są niedostępne na rynku. Graal, obserwując rosnący trend powrotów do dawnych smaków, postanowił sięgnąć po potencjał Neptuna i przywrócić produkty tej marki konsumentom.
- Z uwagą obserwujemy zmiany zachodzące na rynku. Widzimy zachowania konsumentów, którzy chętnie wracają do marek i produktów sprzed lat, wiedzeni nostalgią za smakami zapamiętanymi z dzieciństwa – mówi Justyna Frankowska, Członek Zarządu Grupy Graal odpowiedzialna m.in. za handel i marketing. - Wzrasta także trend patriotyzmu konsumenckiego. Polacy sięgają chętniej po produkty żywnościowe rodzimych producentów, aby wspierać krajową gospodarkę - dodaje.
Powrót Neptuna to odpowiedź na istniejący trend konsumencki, widoczny w szczególności w grupie 40+, pokazujący, że sentyment może być silnym motywatorem zakupowym.
- Ten trend obserwowany jest już od jakiegoś czasu, ale wielu kojarzy go głównie z pokoleniem naszych rodziców i dziadków. Tymczasem nostalgia zaczyna odgrywać niemałą rolę również podczas decyzji zakupowych w młodszych grupach – mówi Wojciech Szejna, Dyrektor ds. Rozwoju i Marketingu Grupy Kapitałowej Graal. - Grupy te łączy podobny kod kulturowy, znajomość podobnych smaków, te same piosenki, a nawet wspólne wspomnienia Polski lat 90. Wśród wszystkich grup konsumenckich rośnie też motywacja do traktowania zakupów jako świadomego wyboru, wspierającego rodzimą gospodarkę. W odpowiedzi na te potrzeby przywróciliśmy na rynek polską markę Neptun – dodaje.
W pierwszej kolejności produkty rybne Neptun pojawią się w tzw. kanale tradycyjnym, a kilka tygodni w później w sieciach handlowych.
Historia przetworów rybnych Neptun sięga końca lat 90. Przez lata marka była liderem kategorii na polskim rynku. Znał ją co drugi Polak, zaś używał w swojej kuchni – co trzeci. Do najpopularniejszych produktów należały śledzie i makrele oraz szproty – zarówno w oleju, jak i w pomidorach. Na liście bestsellerów znajdował się także paprykarz szczeciński. Wszystkie te produkty powracają teraz na rynek w tradycyjnych recepturach.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.