Marka Toyota liderem globalnego rynku już po raz 10. z rzędu
Toyota już od 10 lat jest najpopularniejszą marką motoryzacyjną na świecie. W 2019 roku umocniła swoją pozycję za sprawą 8 683 049 sprzedanych samochodów, co oznacza wzrost o 1,8%. Jej udział w globalnym rynku wynosi 10,24%. Ranking globalnej sprzedaży 10 najpopularniejszych marek samochodowych opublikował portal analityczny Focus2Move.com.
Toyota największa i nadal rośnie
Warto zwrócić uwagę, że spośród Top 10 najlepiej sprzedających się marek na świecie aż 6 zanotowało spadki sprzedaży, a tylko cztery – wzrosty. Obok Toyoty sprzedaż zwiększyły także Kia, Mercedes i BMW, zajmujące odpowiednio ósme, dziewiąte i dziesiąte miejsce.
Drugie miejsce zajął Volkswagen z wynikiem 6 436 548 aut (-1,8%), którego udział w rynku wynosi 7,59%. Podium zamyka Ford, dla którego 4 735 575 aut to wynik słabszy od poprzedniego aż o 7,8%. Jak podkreśla Focus2Move.com, Ford zakończył rok 2019 z najniższym udziałem w rynku (5,59%) od 30 lat.
Kolejne miejsca zajmują:
4. Honda (4 630 868 aut, -0,6%)
5. Nissan (4 366 453 auta, -7,7%)
6. Hyundai (4 279 155 aut, -2,1%)
7. Chevrolet (3 831 566 aut, -6,8%)
8. Kia (2 843 637 aut, +0,3%)
9. Mercedes (2 490 999 aut, +3,6%)
10. BMW (2 219 773 auta, +3,9%)
Toyota stawia na rozpoznawalność marki
Jak zauważa redakcja Focus2Move.com, Toyota korzysta na strategii, by skoncentrować pod jedną marką najmocniejszą gamę modeli na świecie. Podczas gdy inni producenci wykreowali różne marki na potrzeby różnych grup klientów, Toyota jest obecna wszędzie pod swoją główną marką, dywersyfikując ofertę tylko za sprawą Lexusa na rynku samochodów premium i Daihatsu w segmencie małych, tanich aut na wybranych rynkach.
Czy taka strategia przynosi korzyści koncernowi? Najwyraźniej tak. W 2019 roku Toyota Motor Corporation (TMC) awansowała na pozycję drugiego największego producenta samochodów na świecie za sprawą 2,2-procentowego wzrostu sprzedaży. Liczba 9 698 609 aut dostarczonych klientom zapewniła Japończykom 11,4-procentowy udział w światowym rynku – najlepszy w historii koncernu. Do awansu TMC przyczynił się także 5,9-procentowy spadek sprzedaży samochodów przez Renault Nissan Alliance do liczby 9 222 665 aut.
Najwięcej aut w 2019 roku sprzedał Volkswagen Group (10 336 495 aut, -1%). Jak zauważa Focu2Move.com, niemiecki koncern zanotował rekordowy udział w rynku (12,2%), pomimo spadku sprzedaży.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.