Komunikaty PR

Marka Toyota liderem globalnego rynku już po raz 10. z rzędu

2020-01-20  |  15:00
Biuro prasowe

Toyota już od 10 lat jest najpopularniejszą marką motoryzacyjną na świecie. W 2019 roku umocniła swoją pozycję za sprawą 8 683 049 sprzedanych samochodów, co oznacza wzrost o 1,8%. Jej udział w globalnym rynku wynosi 10,24%. Ranking globalnej sprzedaży 10 najpopularniejszych marek samochodowych opublikował portal analityczny Focus2Move.com.
 

Toyota największa i nadal rośnie

Warto zwrócić uwagę, że spośród Top 10 najlepiej sprzedających się marek na świecie aż 6 zanotowało spadki sprzedaży, a tylko cztery – wzrosty. Obok Toyoty sprzedaż zwiększyły także Kia, Mercedes i BMW, zajmujące odpowiednio ósme, dziewiąte i dziesiąte miejsce.

Drugie miejsce zajął Volkswagen z wynikiem 6 436 548 aut (-1,8%), którego udział w rynku wynosi 7,59%. Podium zamyka Ford, dla którego 4 735 575 aut to wynik słabszy od poprzedniego aż o 7,8%. Jak podkreśla Focus2Move.com, Ford zakończył rok 2019 z najniższym udziałem w rynku (5,59%) od 30 lat.

Kolejne miejsca zajmują:

4. Honda (4 630 868 aut, -0,6%)

5. Nissan (4 366 453 auta, -7,7%)

6. Hyundai (4 279 155 aut, -2,1%)

7. Chevrolet (3 831 566 aut, -6,8%)

8. Kia (2 843 637 aut, +0,3%)

9. Mercedes (2 490 999 aut, +3,6%)

10. BMW (2 219 773 auta, +3,9%)

Toyota stawia na rozpoznawalność marki

Jak zauważa redakcja Focus2Move.com, Toyota korzysta na strategii, by skoncentrować pod jedną marką najmocniejszą gamę modeli na świecie. Podczas gdy inni producenci wykreowali różne marki na potrzeby różnych grup klientów, Toyota jest obecna wszędzie pod swoją główną marką, dywersyfikując ofertę tylko za sprawą Lexusa na rynku samochodów premium i Daihatsu w segmencie małych, tanich aut na wybranych rynkach.

Czy taka strategia przynosi korzyści koncernowi? Najwyraźniej tak. W 2019 roku Toyota Motor Corporation (TMC) awansowała na pozycję drugiego największego producenta samochodów na świecie za sprawą 2,2-procentowego wzrostu sprzedaży. Liczba 9 698 609 aut dostarczonych klientom zapewniła Japończykom 11,4-procentowy udział w światowym rynku – najlepszy w historii koncernu. Do awansu TMC przyczynił się także 5,9-procentowy spadek sprzedaży samochodów przez Renault Nissan Alliance do liczby 9 222 665 aut.

Najwięcej aut w 2019 roku sprzedał Volkswagen Group (10 336 495 aut, -1%). Jak zauważa Focu2Move.com, niemiecki koncern zanotował rekordowy udział w rynku (12,2%), pomimo spadku sprzedaży.

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online Biuro prasowe
2024-11-28 | 20:10

VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online

VEHIS WRAZ Z NAJLEPSZYMI DEALERAMI BUDUJĄ STOCK SAMOCHODOWY DOSTĘPNY ONLINE VEHIS, platforma leasingowo-samochodowa oferująca samochody dealerskie wraz z szybkim finansowaniem, zwiększyła
Motoryzacja Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
2024-11-27 | 09:00

Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki

Koniec roku to tradycyjny okres wyprzedaży, także w salonach samochodowych. Dotyczy to również dealerów Mazdy w całej Polsce, u których na klientów czeka szeroka
Motoryzacja Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
2024-11-19 | 23:30

Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach

•           Wyprzedaż bestsellerów Toyoty z 2024 roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.