Marka Toyota liderem globalnego rynku już po raz 10. z rzędu
Toyota już od 10 lat jest najpopularniejszą marką motoryzacyjną na świecie. W 2019 roku umocniła swoją pozycję za sprawą 8 683 049 sprzedanych samochodów, co oznacza wzrost o 1,8%. Jej udział w globalnym rynku wynosi 10,24%. Ranking globalnej sprzedaży 10 najpopularniejszych marek samochodowych opublikował portal analityczny Focus2Move.com.
Toyota największa i nadal rośnie
Warto zwrócić uwagę, że spośród Top 10 najlepiej sprzedających się marek na świecie aż 6 zanotowało spadki sprzedaży, a tylko cztery – wzrosty. Obok Toyoty sprzedaż zwiększyły także Kia, Mercedes i BMW, zajmujące odpowiednio ósme, dziewiąte i dziesiąte miejsce.
Drugie miejsce zajął Volkswagen z wynikiem 6 436 548 aut (-1,8%), którego udział w rynku wynosi 7,59%. Podium zamyka Ford, dla którego 4 735 575 aut to wynik słabszy od poprzedniego aż o 7,8%. Jak podkreśla Focus2Move.com, Ford zakończył rok 2019 z najniższym udziałem w rynku (5,59%) od 30 lat.
Kolejne miejsca zajmują:
4. Honda (4 630 868 aut, -0,6%)
5. Nissan (4 366 453 auta, -7,7%)
6. Hyundai (4 279 155 aut, -2,1%)
7. Chevrolet (3 831 566 aut, -6,8%)
8. Kia (2 843 637 aut, +0,3%)
9. Mercedes (2 490 999 aut, +3,6%)
10. BMW (2 219 773 auta, +3,9%)
Toyota stawia na rozpoznawalność marki
Jak zauważa redakcja Focus2Move.com, Toyota korzysta na strategii, by skoncentrować pod jedną marką najmocniejszą gamę modeli na świecie. Podczas gdy inni producenci wykreowali różne marki na potrzeby różnych grup klientów, Toyota jest obecna wszędzie pod swoją główną marką, dywersyfikując ofertę tylko za sprawą Lexusa na rynku samochodów premium i Daihatsu w segmencie małych, tanich aut na wybranych rynkach.
Czy taka strategia przynosi korzyści koncernowi? Najwyraźniej tak. W 2019 roku Toyota Motor Corporation (TMC) awansowała na pozycję drugiego największego producenta samochodów na świecie za sprawą 2,2-procentowego wzrostu sprzedaży. Liczba 9 698 609 aut dostarczonych klientom zapewniła Japończykom 11,4-procentowy udział w światowym rynku – najlepszy w historii koncernu. Do awansu TMC przyczynił się także 5,9-procentowy spadek sprzedaży samochodów przez Renault Nissan Alliance do liczby 9 222 665 aut.
Najwięcej aut w 2019 roku sprzedał Volkswagen Group (10 336 495 aut, -1%). Jak zauważa Focu2Move.com, niemiecki koncern zanotował rekordowy udział w rynku (12,2%), pomimo spadku sprzedaży.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.