Masterlease uruchomiła pierwszy program carsharingu flot samochodów służbowych
- MasterShare to usługa dla firm, dzięki której jej pracownicy mogą korzystać z samochodów w celach służbowych i prywatnych.
- Program pozwala zredukować flotę samochodów służbowych, a jednocześnie zwiększyć jej efektywność i mobilność pracowników.
W wielu organizacjach tylko ograniczona liczba pracowników ma dostęp do pojazdów służbowych. Potencjał floty samochodów rzadko jest w pełni wykorzystywany, a firmowy samochód realnie „pracuje” 2-3 godzinny w ciągu dnia. Rozwiązaniem poprawiającym efektywność flot może być własna platforma carsharingowa.
- Carsharing oparty na flocie to innowacyjne rozwiązanie przygotowane z myślą o dużych firmach. Działa ona tak samo, jak inne dostępne na rynku usługi współdzielenia pojazdów. Z tą różnicą, że dostęp do samochodów mają jedynie pracownicy naszego klienta. Korzystanie z samochodu odbywa się za pomocą aplikacji stworzonej na potrzeby firmowej floty, a kompleksową obsługą pojazdów zajmą się pracownicy Masterlease – mówi Artur Kseniak, Dyrektor Sprzedaży Korporacyjnej Masterlease, Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego
Carsharing wewnątrz firmy umożliwia obniżenie kosztów utrzymania floty. Jej liczebność może być nawet o połowę mniejsza niż dotychczas. Samochody nie będą już stały na parkingu, ale pozostaną w ciągłym ruchu. Pojazdy nie są przydzielane wyznaczonym pracownikom, za to służą do konkretnych przejazdów, ustalonych wcześniej z przełożonym. Z samochodów firmowych skorzysta więcej osób niż dotąd, także po pracy i w weekendy. Dzięki temu organizacja zyskuje atrakcyjny benefit dla swojej kadry, a opłaty za skorzystanie ze służbowego auta „po godzinach” są niższe niż w przypadku ogólnodostępnych platform carsharingowych.
Flota oparta na współdzieleniu przenosi odpowiedzialność za obsługę pojazdów na operatora, czyli Grupę Masterlease. Przygotowana w tym celu aplikacja umożliwia skuteczny monitoring stanu wszystkich pojazdów, a specjaliści z działu technicznego kompleksowo dbają o auta – łącznie z ich myciem i tankowaniem.
Jak działa firmowy carsharing?
Na przejazd w celach służbowych wyraża zgodę przełożony i po takiej akceptacji pracownik korzysta z samochodu bez dodatkowych kosztów. Z kolei auto do jazdy prywatnej po pracy oraz w weekendy, mogą wypożyczyć wszyscy pracownicy i skorzystać z preferencyjnych względem rynku stawek. Opłaty za skorzystanie z samochodu pobiera się automatycznie z karty płatniczej zarejestrowanej w aplikacji, służącej do korzystania z platformy.
Elektroflota i ekologia
Platforma ułatwia też zbudowanie firmowej floty w oparciu o samochody elektryczne. Dla tego typu pojazdów operator zainstaluje ładowarki na parkingu służbowym. Każde auto będzie miało przydzielone swoje miejsce parkingowe ze stanowiskiem ładowania.
- Naszym zdaniem samochody elektryczne idealnie nadają się do flot opartych na carsharingu. Krótkie przejazdy na niewielkich dystansach w mieście to najlepsze warunki dla tego typu samochodów, które wtedy najlepiej pokazują swoje możliwości. Ładowanie może odbywać się na firmowym parkingu, więc nie trzeba szukać wolnych gniazdek gdziekolwiek indziej. Pozostając przy parkowaniu – w przypadku samochodów elektrycznych odbywa się ono za darmo, a do tego „elektryki” mogą poruszać się po buspasach. To może oznaczać dodatkowe oszczędności – dodaje Artur Kseniak z Masterlease
Platforma carsharingowa jest elastyczna i umożliwia firmie ekologiczne podejście do transportu, promując przy tym dobre praktyki wśród kierowców. Aplikacja zachęca do stosowania zasad ecodrivingu w czasie korzystania ze służbowych aut. Ocenie podlega styl jazdy użytkownika, w tym przyspieszanie, hamowanie, szybkość pokonywania zakrętów czy ilość zużytego paliwa w czasie wynajmu. To dodatkowy element, który przy okazji wniesie do jazdy jeszcze więcej satysfakcji.
Źródło: Masterlease, Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Europa zapowiada walkę o bezpieczeństwo lekowe. Wsparcie dla tych inwestycji ma się znaleźć w przyszłym budżecie UE
Zaledwie 23 proc. światowej produkcji farmaceutycznej pokrywa Europa. Bardzo dynamicznie rośnie potencjał wytwórczy Azji i może się ona wysunąć na pozycję lidera. Ministrowie zdrowia krajów Unii Europejskiej są zgodni co do tego, że Europa powinna się stać atrakcyjnym rynkiem inwestycyjnym dla przemysłu farmaceutycznego i dążyć do samowystarczalności w produkcji leków i substancji czynnych niezbędnych do ich wytwarzania. Wciąż jednak przedsiębiorcy napotykają bariery biurokratyczne, a wsparcie krajowe i unijne dla inwestorów jest nadal niewystarczająco atrakcyjne.
Ochrona środowiska
Ponad 2 mld ludzi nie ma dostępu do czystej wody. To pogłębia ubóstwo i nierówności społeczne

Brak dostępu do wody pitnej to dziś codzienność m.in. w niektórych krajach Afryki Wschodniej. Idzie za tym nie tylko zwiększone ryzyko chorób, ale też pogłębiające się ubóstwo i nierówności społeczne. Mieszkańcy najbardziej dotkniętych suszą rejonów muszą się bowiem skupiać na poszukiwaniu wody zamiast na pracy czy nauce. ONZ szacuje, że realizacja do 2030 roku Celu 6. Zrównoważonego Rozwoju wymaga znacznego przyspieszenia.
Przemysł
Europejczycy popierają większe zaangażowanie UE w obronność. Prawie 90 proc. oczekuje ściślejszej współpracy państw członkowskich

90 proc. obywateli UE wskazuje, że państwa członkowskie powinny się bardziej zjednoczyć w obliczu obecnych wyzwań. Co istotne, dwie trzecie badanych oczekuje, że UE bardziej zaangażuje się w ich ochronę przed globalnymi zagrożeniami – wskazuje „Eurobarometr 2025”. Takie podejście jest dziś dominujące w większości krajów członkowskich. Sprzyjają temu także narzędzia proponowane przez KE na rzecz zwiększania inwestycji w rozwój zdolności obronnych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.