Komunikaty PR

Masterlease uruchomiła pierwszy program carsharingu flot samochodów służbowych

2021-05-10  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.02 MB )
  • MasterShare to usługa dla firm, dzięki której jej pracownicy mogą korzystać z samochodów w celach służbowych i prywatnych.
  • Program pozwala zredukować flotę samochodów służbowych, a jednocześnie zwiększyć jej efektywność i mobilność pracowników.

 

W wielu organizacjach tylko ograniczona liczba pracowników ma dostęp do pojazdów służbowych. Potencjał floty samochodów rzadko jest w pełni wykorzystywany, a firmowy samochód realnie „pracuje” 2-3 godzinny w ciągu dnia. Rozwiązaniem poprawiającym efektywność flot może być własna platforma carsharingowa.

- Carsharing oparty na flocie to innowacyjne rozwiązanie przygotowane z myślą o dużych firmach. Działa ona tak samo, jak inne dostępne na rynku usługi współdzielenia pojazdów. Z tą różnicą, że dostęp do samochodów mają jedynie pracownicy naszego klienta. Korzystanie z samochodu odbywa się za pomocą aplikacji stworzonej na potrzeby firmowej floty, a kompleksową obsługą pojazdów zajmą się pracownicy Masterlease  – mówi Artur Kseniak, Dyrektor Sprzedaży Korporacyjnej Masterlease, Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego

Carsharing wewnątrz firmy umożliwia obniżenie kosztów utrzymania floty. Jej liczebność może być nawet o połowę mniejsza niż dotychczas. Samochody nie będą już stały na parkingu, ale pozostaną w ciągłym ruchu. Pojazdy nie są przydzielane wyznaczonym pracownikom, za to służą do konkretnych przejazdów, ustalonych wcześniej z przełożonym. Z samochodów firmowych skorzysta więcej osób niż dotąd, także po pracy i w weekendy. Dzięki temu organizacja zyskuje atrakcyjny benefit dla swojej kadry, a opłaty za skorzystanie ze służbowego auta „po godzinach” są niższe niż w przypadku ogólnodostępnych platform carsharingowych.

Flota oparta na współdzieleniu przenosi odpowiedzialność za obsługę pojazdów na operatora, czyli Grupę Masterlease. Przygotowana w tym celu aplikacja umożliwia skuteczny monitoring stanu wszystkich pojazdów, a specjaliści z działu technicznego kompleksowo dbają o auta – łącznie z ich myciem i tankowaniem.

 

Jak działa firmowy carsharing?

Na przejazd w celach służbowych wyraża zgodę przełożony i po takiej akceptacji pracownik korzysta z samochodu bez dodatkowych kosztów. Z kolei auto do jazdy prywatnej po pracy oraz w weekendy, mogą wypożyczyć wszyscy pracownicy i skorzystać z preferencyjnych względem rynku stawek. Opłaty za skorzystanie z samochodu pobiera się automatycznie z karty płatniczej zarejestrowanej w aplikacji, służącej do korzystania z platformy.

 

Elektroflota i ekologia

Platforma ułatwia też zbudowanie firmowej floty w oparciu o samochody elektryczne. Dla tego typu pojazdów operator zainstaluje ładowarki na parkingu służbowym. Każde auto będzie miało przydzielone swoje miejsce parkingowe ze stanowiskiem ładowania.

- Naszym zdaniem samochody elektryczne idealnie nadają się do flot opartych na carsharingu. Krótkie przejazdy na niewielkich dystansach w mieście to najlepsze warunki dla tego typu samochodów, które wtedy najlepiej pokazują swoje możliwości. Ładowanie może odbywać się na firmowym parkingu, więc nie trzeba szukać wolnych gniazdek gdziekolwiek indziej. Pozostając przy parkowaniu – w przypadku samochodów elektrycznych odbywa się ono za darmo, a do tego „elektryki” mogą poruszać się po buspasach. To może oznaczać dodatkowe oszczędności – dodaje Artur Kseniak z Masterlease

Platforma carsharingowa jest elastyczna i umożliwia firmie ekologiczne podejście do transportu, promując przy tym dobre praktyki wśród kierowców. Aplikacja zachęca do stosowania zasad ecodrivingu w czasie korzystania ze służbowych aut. Ocenie podlega styl jazdy użytkownika, w tym przyspieszanie, hamowanie, szybkość pokonywania zakrętów czy ilość zużytego paliwa w czasie wynajmu. To dodatkowy element, który przy okazji wniesie do jazdy jeszcze więcej satysfakcji.

 

                                                                                    Źródło: Masterlease, Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja The novelties from OMODA. Premiere of OMODA 7 at the Beijing Motor Show Biuro prasowe
2024-04-30 | 01:00

The novelties from OMODA. Premiere of OMODA 7 at the Beijing Motor Show

After releasing OMODA 5 ICE and the fully electric OMODA 5E variant, the manufacturer is not slowing down. OMODA is preparing to introduce the eagerly awaited OMODA 7 model to the global market.
Motoryzacja Pierwsze samochody marki OMODA&JAECOO już w Polsce
2024-04-30 | 01:00

Pierwsze samochody marki OMODA&JAECOO już w Polsce

W ubiegłym tygodniu do Polski dotarły pierwsze samochody pokazowe marki  OMODA&JAECOO. Chiński producent samochodów przygotowuje się do wejścia na polski rynek ze swoimi
Motoryzacja The first OMODA&JAECOO cars are already in Poland
2024-04-30 | 01:00

The first OMODA&JAECOO cars are already in Poland

Last week, the first OMODA&JAECOO show cars arrived in Poland. The Chinese car manufacturer is preparing to enter the Polish market with its flagship OMODA 5 model, which may happen as early

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.