„7 metrów dla Ziemi” – ekologiczny format Rafała Gębury x myhive Warsaw Spire
myhive – należąca do Immofinanz międzynarodowa marka biurowa, pod którą działa m.in. warszawski wieżowiec Warsaw Spire – rozpoczęła współpracę z Rafałem Gęburą, twórcą „7 metrów pod ziemią”, autorem najpopularniejszych wywiadów na polskim YouTube (1,09 mln subskrypcji). W ramach kampanii promującej myhive Warsaw Spire powstał nowy format „7 metrów dla Ziemi” nagrywany w warszawskim wieżowcu, z udziałem gości specjalnych (m.in. Kasi Gandor i Macieja Orłosia). Na Warsaw Spire wyświetlono również specjalny neon reklamujący całą akcję. Za realizację odpowiada sieć partnerska LifeTube (grupa LTTM).
Nowy format powstający przy współpracy Rafała Gębury i myhive Polska realizowany jest na 38. piętrze w coworkingowych przestrzeniach Warsaw Spire w ramach projektu #myhiveourfuture. Zaproszeni do serii wywiadów „7 metrów dla Ziemi” goście specjalni (m.in. Kasia Gandor czy Maciej Orłoś) rozmawiają o problemach związanych z ekologią oraz dzielą się swoimi sposobami na dbanie o planetę. Celem kampanii jest zmiana przyzwyczajeń ludzi, pozytywny wpływ na środowisko i zaznaczenie obecności firmy myhive Polska w programie Climate Leadership.
– O współpracy z Rafałem Gęburą zdecydowało szereg czynników, jednak tym kluczowym była dla nas tematyka nowego cyklu jego wywiadów. Sami poprzez myhive kładziemy szczególny nacisk na aspekty proekologiczne, czy to poprzez wdrażanie w naszych budynkach eko inicjatyw, czy też angażując się z myhive w specjalny program Climate Leadership powered by UN Environment. W obu przypadkach naszym celem jest edukacja i wpływanie na zmiany zachowań ponad 13,000 osób pracujących w budynkach pod tą marką
– skomentowała Magdalena Kowalewska, Country Manager Operations Poland, IMMOFINANZ, firmy będącej właścicielem marki myhive.
Kampania rozpoczęła się od ogromnego neonu, który 14 maja rozświetlił ulice Warszawy, wyświetlając na wieżowcu Warsaw Spire napis „7 metrów pod Ziemią”. Do tej pory ukazały się pierwsze dwa odcinki z udziałem Kasi Gandor – aktywistki społecznej, z wykształcenia biotechnolożki oraz Macieja Orłosia – dziennikarza, aktora oraz działacza ekologicznego. Łącznie uzyskały już ponad 110 tys. wyświetleń.
Rafał Gębura to dziennikarz, który od lat w swoich wywiadach sięga po tematy uznawane za tabu i przybliża je swoim widzom w kameralnej atmosferze, która ułatwia ich odbiór. Prywatnie Rafał od wielu lat stosuje w swoim życiu rozwiązania proekologiczne.
– Moimi gośćmi są znani i lubiani, a do tego szczerze zaangażowani w ekologię. To osoby, które – podobnie jak ja – popełniają błędy, mają na sumieniu kilka ekologicznych grzechów, ale mają też dobrą wolę i chęć, aby więcej ich nie popełniać. Rozmawiając, będziemy wymieniać się wiedzą i doświadczeniami związanymi z ekologią, ale też zachęcać do proekologicznych postaw
– mówi Rafał Gębura.
Kolejne dwa odcinki serii zostaną opublikowane w nadchodzącym miesiącu. Goście specjalni pozostają jednak niespodzianką dla widzów. Organizatorzy zdradzają jedynie, że część gości, zaangażowani w kampanię youtuberzy, słyną ze swojej proekologicznej działalności, dzięki czemu nie tylko generują szeroki zasięg medialny, ale również umiejętnie utrzymują uwagę widzów i edukują, przekazując wartościowe treści oraz zmieniając ich postawę. Za koncepcję, realizację i koordynację kampanii odpowiada sieć partnerska LifeTube (grupa LTTM).
LTTM - należąca do holdingu Mediacap SA największa w Polsce grupa świadcząca usługi z zakresu wideo i influencer marketingu. Pod jej skrzydłami rozwija się 62% branży w Polsce, a twórcy zrzeszeni w sieci odpowiadają za ponad 12% oglądalności całego YouTube’a w Polsce. W skład LTTM wchodzą wyspecjalizowane firmy: LifeTube - największa sieć partnerska YouTube w CEE, TalentMedia - profesjonalna agencja influencer marketingu oraz Gameset - agencja gaming marketingu.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.