Komunikaty PR

IKEA z Polską od 60 lat na dobre i na… lepsze – nowa kampania IKEA

2021-03-01  |  11:00
Biuro prasowe

15 lutego 2021 roku wystartowała nowa kampania IKEA, przedstawiająca jej 60-letnią relację z Polską. Celem akcji jest przybliżenie historii tej wyjątkowej współpracy oraz pokazanie jej pozytywnego wpływu na gospodarkę w Polsce i dalszy rozwój w duchu zrównoważonego rozwoju.

Mimo że IKEA wywodzi się ze Szwecji, tworzona jest w dużej mierze przez Polaków, a kraj nad Wisłą ma znaczący wpływ na rozwój firmy nie tylko na swoim terytorium, ale także na wielu innych rynkach. Serdeczna współpraca rozpoczęła się dokładnie 27 stycznia 1961 roku, kiedy Ingvar Kamprad złożył pierwsze zamówienie w polskiej fabryce na dostawę 500 krzeseł ÖGLA z drewna bukowego. Niezmiennie od tamtego momentu jesteśmy istotnym partnerem marki na różnych płaszczyznach. Począwszy od sprzedaży, zarządzania Centrami Handlowymi, poprzez produkcję własną i współpracę z zewnętrznymi dostawcami, dystrybucję, usługi księgowe, finansowe, wsparcie IT, aż po realizację projektów komercyjnych i deweloperskich oraz produkcję energii.

IKEA w swojej kampanii przypomina, że już od 60 lat współpracuje z Polską, wspólnie dbając o lepsze życie na co dzień. Zaopatruje swoje sklepy na całym świecie w produkty, wywodzące się z Polski, takie jak kultowy fotel STRANDMON czy stolik LACK i setki innych. Jednak współpraca marki z Polakami to nie tylko sklepy IKEA i produkcja. W ramach akcji powstały materiały video z udziałem pracowników ośmiu spółek z korzeniami IKEA, działającymi w Polsce. Pokazują one, jak szeroka jest działalność i rola firmy jako pracodawcy i poprzez sylwetki pracowników wskazują na istotne wartości, jakimi kieruje się firma.

Ważne miejsce w komunikacji zajmuje również zrównoważony rozwój, wyznaczając kierunek rozwoju i współpracy z Polską na przyszłość. IKEA od lat inspiruje konsumentów do dokonywania świadomych i odpowiedzialnych decyzji zakupowych, wyboru zrównoważonych materiałów czy prowadzenia przyjaznego dla planety domu. Pokazuje klientom, że kupując produkty pochodzące z jej sklepów, wspierają polskie przedsiębiorstwa oraz gospodarkę. W kampanii zwraca uwagę na aspekty zrównoważonego rozwoju w działaniu samej firmy na rynku polskim, wskazując np. na produkcję energii przez farmy wiatrowe.

Działania w ramach kampanii rozpoczęły się 15 lutego 2021 roku, a kolejne materiały będą się pojawiały sukcesywnie do końca marca. Obejmują komunikację wizerunkową oraz produktową. Treści dystrybuowane są poprzez kanały Digital i kierują ruch na stronę, gdzie bliżej można zapoznać się z historią i działalnością IKEA w Polsce. Do udziału w akcji zaproszeni zostali również influencerzy, których zadaniem będzie przybliżenie Polakom historii IKEA w ich kraju. Za przygotowanie koncepcji kreatywnej oraz produkcję kampanii odpowiedzialna była agencja VMLY&R. Zakupem i planowaniem mediów zajął się Wavemaker, a za komunikację PR odpowiada agencja Garden od Words.

 

Klient: IKEA Retail

Agencja: VMLY&R

Dom mediowy: Wavemaker

Komunikacja PR: Garden of Words

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.