IKEA z Polską od 60 lat na dobre i na… lepsze – nowa kampania IKEA
15 lutego 2021 roku wystartowała nowa kampania IKEA, przedstawiająca jej 60-letnią relację z Polską. Celem akcji jest przybliżenie historii tej wyjątkowej współpracy oraz pokazanie jej pozytywnego wpływu na gospodarkę w Polsce i dalszy rozwój w duchu zrównoważonego rozwoju.
Mimo że IKEA wywodzi się ze Szwecji, tworzona jest w dużej mierze przez Polaków, a kraj nad Wisłą ma znaczący wpływ na rozwój firmy nie tylko na swoim terytorium, ale także na wielu innych rynkach. Serdeczna współpraca rozpoczęła się dokładnie 27 stycznia 1961 roku, kiedy Ingvar Kamprad złożył pierwsze zamówienie w polskiej fabryce na dostawę 500 krzeseł ÖGLA z drewna bukowego. Niezmiennie od tamtego momentu jesteśmy istotnym partnerem marki na różnych płaszczyznach. Począwszy od sprzedaży, zarządzania Centrami Handlowymi, poprzez produkcję własną i współpracę z zewnętrznymi dostawcami, dystrybucję, usługi księgowe, finansowe, wsparcie IT, aż po realizację projektów komercyjnych i deweloperskich oraz produkcję energii.
IKEA w swojej kampanii przypomina, że już od 60 lat współpracuje z Polską, wspólnie dbając o lepsze życie na co dzień. Zaopatruje swoje sklepy na całym świecie w produkty, wywodzące się z Polski, takie jak kultowy fotel STRANDMON czy stolik LACK i setki innych. Jednak współpraca marki z Polakami to nie tylko sklepy IKEA i produkcja. W ramach akcji powstały materiały video z udziałem pracowników ośmiu spółek z korzeniami IKEA, działającymi w Polsce. Pokazują one, jak szeroka jest działalność i rola firmy jako pracodawcy i poprzez sylwetki pracowników wskazują na istotne wartości, jakimi kieruje się firma.
Ważne miejsce w komunikacji zajmuje również zrównoważony rozwój, wyznaczając kierunek rozwoju i współpracy z Polską na przyszłość. IKEA od lat inspiruje konsumentów do dokonywania świadomych i odpowiedzialnych decyzji zakupowych, wyboru zrównoważonych materiałów czy prowadzenia przyjaznego dla planety domu. Pokazuje klientom, że kupując produkty pochodzące z jej sklepów, wspierają polskie przedsiębiorstwa oraz gospodarkę. W kampanii zwraca uwagę na aspekty zrównoważonego rozwoju w działaniu samej firmy na rynku polskim, wskazując np. na produkcję energii przez farmy wiatrowe.
Działania w ramach kampanii rozpoczęły się 15 lutego 2021 roku, a kolejne materiały będą się pojawiały sukcesywnie do końca marca. Obejmują komunikację wizerunkową oraz produktową. Treści dystrybuowane są poprzez kanały Digital i kierują ruch na stronę, gdzie bliżej można zapoznać się z historią i działalnością IKEA w Polsce. Do udziału w akcji zaproszeni zostali również influencerzy, których zadaniem będzie przybliżenie Polakom historii IKEA w ich kraju. Za przygotowanie koncepcji kreatywnej oraz produkcję kampanii odpowiedzialna była agencja VMLY&R. Zakupem i planowaniem mediów zajął się Wavemaker, a za komunikację PR odpowiada agencja Garden od Words.
Klient: IKEA Retail
Agencja: VMLY&R
Dom mediowy: Wavemaker
Komunikacja PR: Garden of Words
Znaczenie stref brandowych podczas eventów
FDI przywraca sprawczość dzieciom z domów dziecka
Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.