Inicjatywy Mars Polska w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu
15 kwietnia Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) już po raz 19 opublikowało największy Tegoroczna edycja raportu FOB jest podsumowaniem działań firm w 2020 roku oraz odpowiedzią na pytanie ostan odpowiedzialnego biznesu w trakcie pandemii. W dokumencie zamieszczono opisy dobrych praktyk firmy Mars Polska - producenta wyrobów czekoladowych, gum do żucia i miętusów oraz jedzenia dla zwierząt domowych. Wśród projektów realizowanych przez Mars, Zespół Forum Odpowiedzialnego Biznesu docenił „Wsparcie społeczności w okresie pandemii C-19”, realizowany od lat program edukacyjny Orbit® „Dziel się Uśmiechem” oraz wieloletnie działania segmentu Mars Petcare wspierające schroniska i fundacje, które opiekują się bezdomnymi psami i kotami - „Tworzymy lepszy świat dla zwierząt”, a także ogólnopolski program zajęć dogoterapii prowadzony wraz z Fundacją „Dr Clown” w szpitalach i ośrodkach terapeutycznych dla dzieci. - Wyróżnienie naszych dobrych praktyk w raporcie FOB uważam za powód do dumy, ale przede wszystkim motywację do dalszych działań, ponieważ w Mars wierzymy, że świat, jakiego pragniemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzimy nasz biznes dzisiaj – komentuje Marzena Ignaczak, dyrektor ds. korporacyjnych w Mars Polska. W ramach akcji „Wsparcie społeczności w okresie pandemii C-19” Mars Polska przekazała blisko 1,9 mln opakowań produktów czekoladowych i bezcukrowych gumy do żucia oraz 8500 produktów marki Ben’s Original ratownikom medycznym z Pogotowia Ratunkowego w Warszawie, Poznaniu, Sochaczewie oraz Krakowie. Odpowiadały one na realną potrzebę tych, którzy pomagali pacjentom na „pierwszej linii frontu” - dostarczenie energetycznej, przekąski, którą można zjeść w każdej chwili. Blisko 135 ton produktów przekazano także Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi oraz Bankom Żywności z myślą o ich podopiecznych, którzy zmagali się „JesteśmyRazemMW – razem choć osobno w trakcie pracy zdalnej” to odpowiedź segmentu Mars Wrigley na zmiany systemu pracy jakie spowodowała pandemia. Sytuacja wymagała dostosowania działań komunikacji wewnętrznej, by zapewnić wysoki poziom informowania i stworzenia digitalowych narzędzi do komunikacji. Celem było nieprzerwane dbanie o bezpieczeństwo i dobre samopoczucie współpracowników, a jednocześnie minimalizowanie ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa. Kolejnym wyróżnionym projektem jest społeczny program edukacyjny „Dziel się Uśmiechem” – od lat organizowany przez Polski Czerwony Krzyż oraz Mars Polska i markę Orbit® we współpracy Mars Polska w ramach realizacji swojej misji społecznej „Tworzenia lepszego świata dla zwierząt” od ponad 20 lat wspiera schroniska i fundacje na terenie całej Polski opiekujące się bezdomnymi zwierzętami. W 2020 roku, Kolejną praktyką opublikowaną w raporcie jest ogólnopolski program zajęć dogoterapii połączonej z „Terapią śmiechem”, który Mars Polska realizuje od 2017 roku razem z Fundacją „Dr Clown”. Programowi przyświecają badania naukowe, które potwierdzają, że obecność psa pozytywnie wpływa m.in. na zdrowie fizyczne, samopoczucie i wiarę we własne możliwości, stanowiąc cenne uzupełnienie procesu leczenia dzieci i dorosłych. W 2020 roku, pomimo restrykcji odwiedzin w szpitalach, udało się zorganizować 42 spotkania dogoterapeutów i psów z dziećmi na oddziałach psychiatrii i onkologii. Natomiast w poprzednim roku odbyło się aż 327 spotkań w 20 szpitalach i ośrodkach terapeutycznych na terenie całego kraju, w których wzięło udział prawie 4900 dzieci. Link do raportu: http://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2020/ O raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu wydawana od 2002 roku. Raport jest przeglądem aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce. Tegoroczna edycja to podsumowanie 2020 roku, czyli roku pandemii oraz ocena roli biznesu w walce z jej skutkami. |

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.