Inicjatywy Mars Polska w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu
15 kwietnia Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) już po raz 19 opublikowało największy Tegoroczna edycja raportu FOB jest podsumowaniem działań firm w 2020 roku oraz odpowiedzią na pytanie ostan odpowiedzialnego biznesu w trakcie pandemii. W dokumencie zamieszczono opisy dobrych praktyk firmy Mars Polska - producenta wyrobów czekoladowych, gum do żucia i miętusów oraz jedzenia dla zwierząt domowych. Wśród projektów realizowanych przez Mars, Zespół Forum Odpowiedzialnego Biznesu docenił „Wsparcie społeczności w okresie pandemii C-19”, realizowany od lat program edukacyjny Orbit® „Dziel się Uśmiechem” oraz wieloletnie działania segmentu Mars Petcare wspierające schroniska i fundacje, które opiekują się bezdomnymi psami i kotami - „Tworzymy lepszy świat dla zwierząt”, a także ogólnopolski program zajęć dogoterapii prowadzony wraz z Fundacją „Dr Clown” w szpitalach i ośrodkach terapeutycznych dla dzieci. - Wyróżnienie naszych dobrych praktyk w raporcie FOB uważam za powód do dumy, ale przede wszystkim motywację do dalszych działań, ponieważ w Mars wierzymy, że świat, jakiego pragniemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzimy nasz biznes dzisiaj – komentuje Marzena Ignaczak, dyrektor ds. korporacyjnych w Mars Polska. W ramach akcji „Wsparcie społeczności w okresie pandemii C-19” Mars Polska przekazała blisko 1,9 mln opakowań produktów czekoladowych i bezcukrowych gumy do żucia oraz 8500 produktów marki Ben’s Original ratownikom medycznym z Pogotowia Ratunkowego w Warszawie, Poznaniu, Sochaczewie oraz Krakowie. Odpowiadały one na realną potrzebę tych, którzy pomagali pacjentom na „pierwszej linii frontu” - dostarczenie energetycznej, przekąski, którą można zjeść w każdej chwili. Blisko 135 ton produktów przekazano także Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi oraz Bankom Żywności z myślą o ich podopiecznych, którzy zmagali się „JesteśmyRazemMW – razem choć osobno w trakcie pracy zdalnej” to odpowiedź segmentu Mars Wrigley na zmiany systemu pracy jakie spowodowała pandemia. Sytuacja wymagała dostosowania działań komunikacji wewnętrznej, by zapewnić wysoki poziom informowania i stworzenia digitalowych narzędzi do komunikacji. Celem było nieprzerwane dbanie o bezpieczeństwo i dobre samopoczucie współpracowników, a jednocześnie minimalizowanie ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa. Kolejnym wyróżnionym projektem jest społeczny program edukacyjny „Dziel się Uśmiechem” – od lat organizowany przez Polski Czerwony Krzyż oraz Mars Polska i markę Orbit® we współpracy Mars Polska w ramach realizacji swojej misji społecznej „Tworzenia lepszego świata dla zwierząt” od ponad 20 lat wspiera schroniska i fundacje na terenie całej Polski opiekujące się bezdomnymi zwierzętami. W 2020 roku, Kolejną praktyką opublikowaną w raporcie jest ogólnopolski program zajęć dogoterapii połączonej z „Terapią śmiechem”, który Mars Polska realizuje od 2017 roku razem z Fundacją „Dr Clown”. Programowi przyświecają badania naukowe, które potwierdzają, że obecność psa pozytywnie wpływa m.in. na zdrowie fizyczne, samopoczucie i wiarę we własne możliwości, stanowiąc cenne uzupełnienie procesu leczenia dzieci i dorosłych. W 2020 roku, pomimo restrykcji odwiedzin w szpitalach, udało się zorganizować 42 spotkania dogoterapeutów i psów z dziećmi na oddziałach psychiatrii i onkologii. Natomiast w poprzednim roku odbyło się aż 327 spotkań w 20 szpitalach i ośrodkach terapeutycznych na terenie całego kraju, w których wzięło udział prawie 4900 dzieci. Link do raportu: http://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2020/ O raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu wydawana od 2002 roku. Raport jest przeglądem aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce. Tegoroczna edycja to podsumowanie 2020 roku, czyli roku pandemii oraz ocena roli biznesu w walce z jej skutkami. |

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.