Komunikaty PR

Inicjatywy Mars Polska w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu

2021-04-15  |  16:45
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.06 MB )

15 kwietnia Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) już po raz 19 opublikowało największy
w Polsce przegląd działań CSR i zrównoważonego rozwoju – raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”.
W publikacji doceniono aż pięć inicjatyw zrealizowanych przez Mars Polska.

Tegoroczna edycja raportu FOB jest podsumowaniem działań firm w 2020 roku oraz odpowiedzią na pytanie ostan odpowiedzialnego biznesu w trakcie pandemii. W dokumencie zamieszczono opisy  dobrych praktyk firmy Mars Polska - producenta wyrobów czekoladowych, gum do żucia i miętusów oraz jedzenia dla zwierząt domowych. Wśród projektów realizowanych przez Mars, Zespół Forum Odpowiedzialnego Biznesu docenił „Wsparcie społeczności w okresie pandemii C-19”, realizowany od lat program edukacyjny  Orbit® „Dziel się Uśmiechem”  oraz wieloletnie działania segmentu Mars Petcare wspierające schroniska i fundacje, które opiekują się bezdomnymi psami i kotami - „Tworzymy lepszy świat dla zwierząt”, a także ogólnopolski program zajęć dogoterapii prowadzony wraz z Fundacją „Dr Clown” w szpitalach i ośrodkach terapeutycznych dla dzieci.

- Wyróżnienie naszych dobrych praktyk w raporcie FOB uważam za powód do dumy, ale przede wszystkim motywację do dalszych działań, ponieważ w Mars wierzymy, że świat, jakiego pragniemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzimy nasz biznes dzisiaj – komentuje Marzena Ignaczak, dyrektor ds. korporacyjnych w Mars Polska.

W ramach akcji „Wsparcie społeczności w okresie pandemii C-19” Mars Polska przekazała blisko 1,9 mln opakowań  produktów czekoladowych i bezcukrowych gumy do żucia oraz 8500 produktów marki Ben’s Original ratownikom medycznym z Pogotowia Ratunkowego w Warszawie, Poznaniu, Sochaczewie oraz Krakowie. Odpowiadały one na realną potrzebę tych, którzy pomagali pacjentom na „pierwszej linii frontu” -  dostarczenie energetycznej, przekąski, którą można zjeść w każdej chwili. Blisko 135 ton produktów przekazano także Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi oraz Bankom Żywności z myślą o ich podopiecznych, którzy zmagali się
z ekonomicznymi następstwami pandemii. Obydwa te podmioty otrzymały również od Fundacji Mars Wrigley granty o łącznej wartości 191 000 zł na realizację zadań związanych z walką z pandemią oraz przeciwdziałaniem jej skutkom. Banki Żywności za tę pomoc nagrodziły Mars tytułem „Partner na każdy czas”. Z kolei ramach wielkanocnej akcji zorganizowanej z Miastem St. Warszawa i Fundacją Wolne Miejsce Mars ofiarował ponad 8000 saszetek Whiskas i Pedigree dla zwierząt będących pod opieką osób starszych i samotnych. Równolegle schroniska i fundacje opiekujące się bezdomnymi psami i kotami otrzymały od firmy ponad 12 ton zbilansowanych posiłków dla zwierząt.

„JesteśmyRazemMW – razem choć osobno w trakcie pracy zdalnej” to odpowiedź segmentu Mars Wrigley na zmiany systemu pracy jakie spowodowała pandemia. Sytuacja wymagała dostosowania działań komunikacji wewnętrznej, by zapewnić wysoki poziom informowania i stworzenia digitalowych narzędzi do komunikacji. Celem było nieprzerwane dbanie o bezpieczeństwo i dobre samopoczucie współpracowników, a jednocześnie minimalizowanie ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa.

Kolejnym wyróżnionym projektem jest społeczny program edukacyjny „Dziel się Uśmiechem” – od lat organizowany przez Polski Czerwony Krzyż oraz Mars Polska i markę Orbit® we współpracy
z Polskim Towarzystwem Stomatologicznym oraz Polskim Towarzystwem Stomatologii Dziecięcej. Program ma na celu  edukację na temat prawidłowej higieny jamy ustanej oraz promowanie 4 kroków do zdrowych zębów. Co roku akcja obejmuje tysiące uczniów szkół podstawowych w całej Polsce. Łącznie wzięło już udział ponad 600 000 dzieci.

Mars Polska w ramach realizacji swojej misji społecznej „Tworzenia lepszego świata dla zwierząt” od ponad 20 lat wspiera schroniska i fundacje na terenie całej Polski opiekujące się bezdomnymi zwierzętami. W 2020 roku,
w związku z trudną sytuacją tych organizacji, segment Mars Petcare kontynuował pomoc przeznaczając na ten cel milion złotych w postaci pełnoporcjowych posiłków dla zwierząt oraz dofinansowania kosztów zabiegów weterynaryjnych. Ponad 100 schronisk i fundacji otrzymało w 2020 roku m.in. od marek Pedigree i Whiskas ponad 170 ton pełnowartościowego jedzenia, co można przeliczyć na aż 2,5 miliona zbilansowanych posiłków dla bezdomnych psów i kotów.

Kolejną praktyką opublikowaną w raporcie jest ogólnopolski program zajęć dogoterapii połączonej z „Terapią śmiechem”, który Mars Polska realizuje od 2017 roku razem z Fundacją „Dr Clown”. Programowi przyświecają badania naukowe, które potwierdzają, że obecność psa pozytywnie wpływa m.in. na zdrowie fizyczne, samopoczucie i wiarę we własne możliwości, stanowiąc cenne uzupełnienie procesu leczenia dzieci i dorosłych. W 2020 roku, pomimo restrykcji odwiedzin w szpitalach, udało się zorganizować 42 spotkania dogoterapeutów i psów z dziećmi na oddziałach psychiatrii i onkologii. Natomiast w poprzednim roku odbyło się aż 327 spotkań w 20 szpitalach i ośrodkach terapeutycznych na terenie całego kraju, w których wzięło udział prawie 4900 dzieci.

Link do raportu: http://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2020/

O raporcie

„Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu wydawana od 2002 roku. Raport jest przeglądem aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce. Tegoroczna edycja to podsumowanie 2020 roku, czyli roku pandemii oraz ocena roli biznesu w walce z jej skutkami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024 Biuro prasowe
2024-07-25 | 16:30

WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024

Pierwsza okazja, aby zobaczyć billboardy sponsorskie polskiego producenta bram, okien, drzwi i ogrodzeń z Małopolski, nadarzy się już pierwszego dnia Igrzysk, czyli 26 lipca o godz. 19:30,
Media i PR Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów
2024-07-17 | 01:00

Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów

Firma Bright Side Solutions sp. z o. o. sp. k. wybiera firmy na podstawie opinii w sieci, głównie social mediach, więcej informacji znajdzie na stronie wraz z pełną listą
Media i PR Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
2024-07-08 | 11:00

Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu

Sanofi, we współpracy z agencją FCB Health Spark, wystartowała z przełomową kampanią „Miej na to Magne B6 Forte” łączącą kreatywność z edukacją zdrowotną. Kampania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.