Komunikaty PR

Inicjatywy Mars Polska w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu

2021-04-15  |  16:45
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.06 MB )

15 kwietnia Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) już po raz 19 opublikowało największy
w Polsce przegląd działań CSR i zrównoważonego rozwoju – raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”.
W publikacji doceniono aż pięć inicjatyw zrealizowanych przez Mars Polska.

Tegoroczna edycja raportu FOB jest podsumowaniem działań firm w 2020 roku oraz odpowiedzią na pytanie ostan odpowiedzialnego biznesu w trakcie pandemii. W dokumencie zamieszczono opisy  dobrych praktyk firmy Mars Polska - producenta wyrobów czekoladowych, gum do żucia i miętusów oraz jedzenia dla zwierząt domowych. Wśród projektów realizowanych przez Mars, Zespół Forum Odpowiedzialnego Biznesu docenił „Wsparcie społeczności w okresie pandemii C-19”, realizowany od lat program edukacyjny  Orbit® „Dziel się Uśmiechem”  oraz wieloletnie działania segmentu Mars Petcare wspierające schroniska i fundacje, które opiekują się bezdomnymi psami i kotami - „Tworzymy lepszy świat dla zwierząt”, a także ogólnopolski program zajęć dogoterapii prowadzony wraz z Fundacją „Dr Clown” w szpitalach i ośrodkach terapeutycznych dla dzieci.

- Wyróżnienie naszych dobrych praktyk w raporcie FOB uważam za powód do dumy, ale przede wszystkim motywację do dalszych działań, ponieważ w Mars wierzymy, że świat, jakiego pragniemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzimy nasz biznes dzisiaj – komentuje Marzena Ignaczak, dyrektor ds. korporacyjnych w Mars Polska.

W ramach akcji „Wsparcie społeczności w okresie pandemii C-19” Mars Polska przekazała blisko 1,9 mln opakowań  produktów czekoladowych i bezcukrowych gumy do żucia oraz 8500 produktów marki Ben’s Original ratownikom medycznym z Pogotowia Ratunkowego w Warszawie, Poznaniu, Sochaczewie oraz Krakowie. Odpowiadały one na realną potrzebę tych, którzy pomagali pacjentom na „pierwszej linii frontu” -  dostarczenie energetycznej, przekąski, którą można zjeść w każdej chwili. Blisko 135 ton produktów przekazano także Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi oraz Bankom Żywności z myślą o ich podopiecznych, którzy zmagali się
z ekonomicznymi następstwami pandemii. Obydwa te podmioty otrzymały również od Fundacji Mars Wrigley granty o łącznej wartości 191 000 zł na realizację zadań związanych z walką z pandemią oraz przeciwdziałaniem jej skutkom. Banki Żywności za tę pomoc nagrodziły Mars tytułem „Partner na każdy czas”. Z kolei ramach wielkanocnej akcji zorganizowanej z Miastem St. Warszawa i Fundacją Wolne Miejsce Mars ofiarował ponad 8000 saszetek Whiskas i Pedigree dla zwierząt będących pod opieką osób starszych i samotnych. Równolegle schroniska i fundacje opiekujące się bezdomnymi psami i kotami otrzymały od firmy ponad 12 ton zbilansowanych posiłków dla zwierząt.

„JesteśmyRazemMW – razem choć osobno w trakcie pracy zdalnej” to odpowiedź segmentu Mars Wrigley na zmiany systemu pracy jakie spowodowała pandemia. Sytuacja wymagała dostosowania działań komunikacji wewnętrznej, by zapewnić wysoki poziom informowania i stworzenia digitalowych narzędzi do komunikacji. Celem było nieprzerwane dbanie o bezpieczeństwo i dobre samopoczucie współpracowników, a jednocześnie minimalizowanie ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa.

Kolejnym wyróżnionym projektem jest społeczny program edukacyjny „Dziel się Uśmiechem” – od lat organizowany przez Polski Czerwony Krzyż oraz Mars Polska i markę Orbit® we współpracy
z Polskim Towarzystwem Stomatologicznym oraz Polskim Towarzystwem Stomatologii Dziecięcej. Program ma na celu  edukację na temat prawidłowej higieny jamy ustanej oraz promowanie 4 kroków do zdrowych zębów. Co roku akcja obejmuje tysiące uczniów szkół podstawowych w całej Polsce. Łącznie wzięło już udział ponad 600 000 dzieci.

Mars Polska w ramach realizacji swojej misji społecznej „Tworzenia lepszego świata dla zwierząt” od ponad 20 lat wspiera schroniska i fundacje na terenie całej Polski opiekujące się bezdomnymi zwierzętami. W 2020 roku,
w związku z trudną sytuacją tych organizacji, segment Mars Petcare kontynuował pomoc przeznaczając na ten cel milion złotych w postaci pełnoporcjowych posiłków dla zwierząt oraz dofinansowania kosztów zabiegów weterynaryjnych. Ponad 100 schronisk i fundacji otrzymało w 2020 roku m.in. od marek Pedigree i Whiskas ponad 170 ton pełnowartościowego jedzenia, co można przeliczyć na aż 2,5 miliona zbilansowanych posiłków dla bezdomnych psów i kotów.

Kolejną praktyką opublikowaną w raporcie jest ogólnopolski program zajęć dogoterapii połączonej z „Terapią śmiechem”, który Mars Polska realizuje od 2017 roku razem z Fundacją „Dr Clown”. Programowi przyświecają badania naukowe, które potwierdzają, że obecność psa pozytywnie wpływa m.in. na zdrowie fizyczne, samopoczucie i wiarę we własne możliwości, stanowiąc cenne uzupełnienie procesu leczenia dzieci i dorosłych. W 2020 roku, pomimo restrykcji odwiedzin w szpitalach, udało się zorganizować 42 spotkania dogoterapeutów i psów z dziećmi na oddziałach psychiatrii i onkologii. Natomiast w poprzednim roku odbyło się aż 327 spotkań w 20 szpitalach i ośrodkach terapeutycznych na terenie całego kraju, w których wzięło udział prawie 4900 dzieci.

Link do raportu: http://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2020/

O raporcie

„Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu wydawana od 2002 roku. Raport jest przeglądem aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce. Tegoroczna edycja to podsumowanie 2020 roku, czyli roku pandemii oraz ocena roli biznesu w walce z jej skutkami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu Biuro prasowe
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań
Media i PR IMM - Medialna siła marki
2025-02-04 | 11:30

Medialna siła marki – praktyczny poradnik dla PR i marketingu

Wydana przez IMM publikacja Medialna siła marki. Sprawdź, jak i dlaczego medialność wpływa na sprzedaż autorstwa Anny Sanowskiej i Roberta Sadowskiego to praktyczny przewodnik

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.