Komunikaty PR

Jak sprawdzić, jaki masz typ cery? Dermokonsultacje trendem w sektorze beauty.

2022-04-01  |  12:05
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Nowakowska
Festcom

ul. Admiralska
00-910 Warszawa
agnieszka.nowakowska|festcom.pl| |agnieszka.nowakowska|festcom.pl
660777909
www.festcom.pl

Wyróżniamy cztery główne typy cery – suchą, normalną, tłustą i mieszaną. Do tego dochodzi pięć fototypów i indywidualne skłonności organizmu. Od tego, jakie właściwości ma Twoja skóra, zależy to, jakie kosmetyki są dla Ciebie odpowiednie, a także – jakie zabiegi kosmetyczne mogą być wskazane. Jak rozpoznać swój typ cery? Przy udziale kosmetyczki lub kosmetologa. Dermokonsultacje to obecnie prawdziwy must-have rynku beauty.

Cztery typy cery plus pięć fototypów skóry – nie trzeba być matematykiem, żeby już na tym etapie zauważyć, że możemy otrzymać kilkadziesiąt kombinacji odpowiedzi na pytanie: „jaką mam skórę”. A jeśli dodamy do tego proces starzenia, który wprowadza do cery kolejne parametry i skłonności (takie jak utrata napięcia skóry, odwodnienie, zmarszczki) oraz rozmaite dolegliwości (atopię, alergię, rozszerzone naczynka)… wybór kosmetyku do demakijażu lub kremu do twarzy może przyprawić o zawrót głowy! Co wybrać? Właściwe pytanie nie brzmi „co?”, a „z kim?”. Najlepiej z kosmetyczką lub kosmetolożką.

Dermokonsultacja, czyli spotkanie 1:1 ze specjalistą

Rynek beauty w ostatnim czasie opanował termin: dermokonsultacja. Co to takiego? – Dermokonsultacje to indywidualne spotkania z kosmetyczką lub kosmetolożką, które zwykle składają się z dwóch etapów. Pierwszy z nich to wnikliwy wywiad obejmujący tendencje skóry, jej reakcje na kosmetyki, a także zwyczaje pacjentki w odniesieniu do pielęgnacji ciała. Drugi etap obejmuje analizę samego wyglądu i kondycji skóry, przeprowadzane przy użyciu dermatoskopu lub innych urządzeń diagnostycznychpowiedziała Agnieszka Kowalska, Medical Advisor, ekspert marki SOLVERX®.Po spotkaniu z kosmetolożką pacjentka otrzymuje diagnozę dotyczącą typu skóry oraz rekomendację odnośnie do doboru odpowiednich dla niej kosmetyków pielęgnacyjnych – dodaje.

Cera mieszana, sucha… czy wrażliwa?

Jak wskazują specjaliści, do czterech głównych typów cery, jakie wyróżniamy, musimy dodać jej indywidualne predyspozycje. Jakie? Skłonność do rozszerzonych naczynek lub jej brak. Wrażliwość, czy nawet skłonność do atopii lub alergii. Nasza skóra może także, przecież, cierpieć na dolegliwości związane ze stanami zapalnymi – jak w przypadku trądziku młodzieńczego lub różowatego. Wskazane przez lekarza sposoby leczenia schorzenia można dodatkowo łagodzić poprzez odpowiednią pielęgnację.

W takiej sytuacji konieczne jest stosowanie kosmetyków pielęgnacyjnych przeznaczonych do skóry wrażliwej lub atopowej, czy linii do pielęgnacji cery trądzikowej. Naszym kapitałem jest zawsze dokładna wiedza na temat rodzaju skóry oraz jej indywidualnych parametrów. Świadomość w tym zakresie i zapotrzebowanie na dermokonsultacje ciągle rośnie. To bardzo pozytywne zjawisko. Dermokonsultantki SOLVERX® regularnie spotykają się z pacjentkami – ostatnio w drogeriach Jawa i Hebe. Terminy spotkań są na bieżąco zamieszczane na naszym Instagramie powiedziała Agnieszka Kowalska. – Panie (nie tylko, bo także panowie, co niezmiernie nas cieszy) zadają rzeczowe pytania, analizują potrzeby swojej cery i coraz skuteczniej dobierają kosmetyki. Skóra to bardzo reaktywny organ. Szybko „daje znać”, kiedy stosowane preparaty są dla niej właściwe, odpłacając pięknym i zdrowym wyglądem. Dlatego właśnie odpowiedni wybór preparatów jest tak ważny – dodaje.

 

PODSTAWOWE TYPY CERY:

  • CERA MIESZANA

Najbardziej charakterystyczne dla tego typu cery jest błyszczenie „strefy T”, czyli obszaru obejmującego nos, czoło i środkową część policzków. Skóra wykazuje skłonność do powstawania zaskórników, nadmiernego rozszerzenia porów, a także do przesuszania.

  • CERA SUCHA

Cera sucha bywa szorstka, ze skłonnością do złuszczania się wierzchnich warstw naskórka. Skóra jest mało elastyczna i matowa, w skrajnych przypadkach – może być zaczerwieniona i podrażniona. Wykazuje skłonność do mikrouszkodzeń.

  • CERA NORMALNA

Skóra jędrna, delikatna, bez widocznych naczynek. Nie wykazuje problemów ze stopniem nawodnienia, ani z powstawaniem zaskórników i stanów zapalnych.

  • CERA TŁUSTA

Charakteryzuje ją nadmierne błyszczenie i ziemisty lub nierówny koloryt. Często taka skóra ma skłonność do powstawania zaskórników.

WYRÓŻNIAMY TAKŻE:

  • CERĘ NACZYNKOWĄ

Charakterystyczne są dla niej popękane lub mocno rozszerzone naczynka. Skóra jest zaczerwieniona i nadwrażliwa na bodźce – szczególnie negatywnie reaguje na ekspozycję na słońce.

  • CERĘ WRAŻLIWĄ

Czyli nadreaktywną. Skóra bardzo mocno reaguje na bodźce, takie jak np. temperatura, dobór kosmetyków, alkohol, ostre przyprawy. Często występują na niej podrażnienia, zaczerwienienia, w ekstremalnych przypadkach może dochodzić do alergii i atopii. Skóra wrażliwa może przyjmować cechy tłustej, suchej lub naczynkowej.

 

PIANKA DO MYCIA I DEMAKIJAŻU twarz i oczy, skóra atopowa i bardzo sucha

SERIA ATOPIC SKIN

  • Łagodna pianka do mycia i demakijażu twarzy i oczu przeznaczona do skóry atopowej i bardzo suchej.
  • Pozostawia skórę doskonale oczyszczoną i przygotowaną na przyjęcie kolejnych produktów pielęgnacyjnych.
  • Zawarty w składzie olej z otrąb ryżowych zmiękcza i wygładza skórę. 
  • Olej z nasion wiesiołka wykazuje silne działanie nawilżające, a olej z nasion smoczego owocu ujędrnia skórę, uelastyczniają i wyrównuje koloryt.
  • Receptura została wzbogacona w prebiotyki wspierające naturalny mikrobiom skóry.

 

Pojemność: 200 ml

Cena: 16,99zł

 

OLEJEK DO DEMAKIJAŻU twarz i oczy, skóra wrażliwa i naczynkowa

SERIA SENSITIVE SKIN

  • Doskonale oczyszcza skórę, regeneruje ją i pomaga odbudować jej warstwę hydrolipidową.
  • Zawarty w recepturze olej z nasion słonecznika wykazuje działanie regenerujące i zmiękczające naskórek.
  • Olej z otrąb ryżowych tworzy na powierzchni skóry warstwę okluzyjną, która zapobiega nadmiernemu odparowywaniu wody.
  • Po zastosowaniu produktu skóra jest perfekcyjnie oczyszczona, pozostaje miękka i przyjemna w dotyku, odpowiednio przygotowana do przyjęcia kolejnych kroków pielęgnacyjnych.

 

Pojemność: 150 ml

Cena: 19,99zł

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Festcom
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Uroda 3 mity o kosmetykach naturalnych, w które nie warto wierzyć Biuro prasowe
2025-06-09 | 08:40

3 mity o kosmetykach naturalnych, w które nie warto wierzyć

Kosmetyki naturalne cieszą się rosnącą popularnością, ale wokół nich narosło wiele mitów, które mogą wprowadzać w błąd. Oto trzy powszechne przekonania,
Uroda Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu
2025-01-30 | 15:30

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

W 2024 roku marka Rituals osiągnęła przychody w wysokości 2,1 miliarda euro, notując organiczny wzrost o 21% we wszystkich kanałach sprzedaży i krajach. Fundamentami
Uroda 4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry
2025-01-28 | 12:00

4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry

Z wiekiem kondycja skóry słabnie, a jej pielęgnacja niesie ze sobą nieco więcej wyzwań. Chociaż starzenie się jest procesem naturalnym i niemożliwym do zatrzymania, istnieją

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.