Kampania 1% Fundacji Tesco na zakup sprzętu dla dzieci z zespołem pocovidowym
„1% dla życia na sto procent” to hasło kampanii 1%, w ramach której Fundacja Tesco wspiera Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Krakowie. Celem tegorocznej akcji jest zakup kardiomonitora dla Kliniki Chorób Dzieci, potrzebnego m.in. w leczeniu zespołu pocovidowego u najmłodszych pacjentów.
Tegoroczną zbiórką 1% Fundacja Tesco zamierza ponownie wesprzeć Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Krakowie, największą placówkę pediatryczną na południu Polski oraz jeden z najważniejszych ośrodków medycznych i badawczych w kraju. Tym razem wspólnym celem Fundacji i jej darczyńców jest zakup kardiomonitora, który umożliwi diagnostykę i leczenie zespołu pocovidowego u małych pacjentów z Kliniki Chorób Dzieci. Choroba ta rozwija się od dwóch do czterech tygodni po zakażeniu wirusem COVID-19 i jest wyjątkowo trudna do zdiagnozowania – dotyka ona również pacjentów, którzy przeszli chorobę bezobjawowo. Kardiomonitor ma wspomóc szpital w walce z chorobą i ułatwić jej wykrycie. Umożliwi on m.in. monitorowanie, analizę, rejestrację i sygnalizowanie parametrów życiowych, co pomoże lekarzom skuteczniej ratować życie pacjentów.
- Kardiomonitor to urządzenie, którego nasza placówka potrzebuje do codziennej pracy. Jest niezbędny szczególnie dzisiaj, w dobie pandemii, która każdego dnia wpływa na życie tysięcy osób. Choć dzieci zarażają się SARS-CoV-2 rzadziej niż dorośli i zwykle przechodzą chorobę łagodnie, niekiedy w następstwie zakażenia powstaje wieloukładowy zespół zapalny, który może doprowadzić do bardzo ciężkich powikłań – to właśnie zespół pocovidowy. To nowa jednostka chorobowa, której mogą towarzyszyć objawy ze strony różnych narządów. Dzięki dostępności kardiomonitorów będziemy sprawniej diagnozować chorobę, dlatego już teraz jesteśmy wdzięczni wszystkim osobom, które zdecydowały lub zdecydują się przeznaczyć swój 1% na pomoc dla naszego szpitala – mówi prof. dr hab. med. Przemko Kwinta, Kierownik Kliniki Chorób Dzieci w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie.
Pomoc niesiona nie od dzisiaj
Fundacja wspiera Szpital od początku swojej działalności. Każdego roku organizowano Bieg Charytatywny, z którego dochód przeznaczany był na poprawę warunków leczenia pacjentów (łącznie zebrano blisko 1,3 mln zł na zakup wysokospecjalistycznego sprzętu). W 2020 roku środki z 1% podatku darczyńców przeznaczono na sfinalizowanie zakupu dwóch aparatów EKG dla działającej w Szpitalu Poradni Kardiologicznej.
- Osoby przekazujące 1% podatku na naszą Fundację mogą być pewne, że tym gestem realnie przyczynią się do poprawy zdrowia i jakości życia podopiecznych Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie. Zawsze staramy się wspierać szpital tam, gdzie tego najbardziej potrzebuje i takim właśnie potrzebnym sprzętem jest kardiomonitor. Dzięki naszym wspólnym wysiłkom pacjenci mają szansę odbywać leczenie w przyjaznych warunkach, korzystając z nowoczesnej aparatury, która pozwala im szybciej wracać do zdrowia. Już teraz dziękujemy wszystkich darczyńcom za wsparcie – mówi Katarzyna Bąk z Fundacji Tesco.
Aby przekazać swój 1% Fundacji Tesco i wesprzeć zakup kardiomonitora dla Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie, należy w odpowiedniej rubryce zeznania podatkowego wpisać numer KRS Fundacji: 0000 418 218. Można także wejść na stronę: www.fundacjatesco.pl/jedenprocent, na której znajduje się darmowy program do rozliczenia PIT (który automatycznie uzupełni rubrykę o właściwy numer KRS) oraz możliwość wypełnienia dokumentu online.
Znaczenie stref brandowych podczas eventów
FDI przywraca sprawczość dzieciom z domów dziecka
Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.