Komunikaty PR

Kampania 1% Fundacji Tesco na zakup sprzętu dla dzieci z zespołem pocovidowym

2021-03-03  |  08:00

„1% dla życia na sto procent” to hasło kampanii 1%, w ramach której Fundacja Tesco wspiera Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Krakowie. Celem tegorocznej akcji jest zakup kardiomonitora dla Kliniki Chorób Dzieci, potrzebnego m.in. w leczeniu zespołu pocovidowego u najmłodszych pacjentów.

Tegoroczną zbiórką 1% Fundacja Tesco zamierza ponownie wesprzeć Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Krakowie, największą placówkę pediatryczną na południu Polski oraz jeden z najważniejszych ośrodków medycznych i badawczych w kraju. Tym razem wspólnym celem Fundacji i jej darczyńców jest zakup kardiomonitora, który umożliwi diagnostykę i leczenie zespołu pocovidowego u małych pacjentów z Kliniki Chorób Dzieci. Choroba ta rozwija się od dwóch do czterech tygodni po zakażeniu wirusem COVID-19 i jest wyjątkowo trudna do zdiagnozowania – dotyka ona również pacjentów, którzy przeszli chorobę bezobjawowo. Kardiomonitor ma wspomóc szpital w walce z chorobą i ułatwić jej wykrycie. Umożliwi on m.in. monitorowanie, analizę, rejestrację i sygnalizowanie parametrów życiowych, co pomoże lekarzom skuteczniej ratować życie pacjentów.

- Kardiomonitor to urządzenie, którego nasza placówka potrzebuje do codziennej pracy. Jest niezbędny szczególnie dzisiaj, w dobie pandemii, która każdego dnia wpływa na życie tysięcy osób. Choć dzieci zarażają się SARS-CoV-2 rzadziej niż dorośli i zwykle przechodzą chorobę łagodnie, niekiedy w następstwie zakażenia powstaje wieloukładowy zespół zapalny, który może doprowadzić do bardzo ciężkich powikłań – to właśnie zespół pocovidowy. To nowa jednostka chorobowa, której mogą towarzyszyć objawy ze strony różnych narządów. Dzięki dostępności kardiomonitorów będziemy sprawniej diagnozować chorobę, dlatego już teraz jesteśmy wdzięczni wszystkim osobom, które zdecydowały lub zdecydują się przeznaczyć swój 1% na pomoc dla naszego szpitala – mówi prof. dr hab. med. Przemko Kwinta, Kierownik Kliniki Chorób Dzieci w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie.


Pomoc niesiona nie od dzisiaj

Fundacja wspiera Szpital od początku swojej działalności. Każdego roku organizowano Bieg Charytatywny, z którego dochód  przeznaczany był na poprawę warunków leczenia pacjentów (łącznie zebrano blisko 1,3 mln zł na zakup wysokospecjalistycznego sprzętu). W 2020 roku środki z 1% podatku darczyńców przeznaczono na sfinalizowanie zakupu dwóch aparatów EKG dla działającej w Szpitalu Poradni Kardiologicznej.

- Osoby przekazujące 1% podatku na naszą Fundację mogą być pewne, że tym gestem realnie  przyczynią się do poprawy zdrowia i jakości życia podopiecznych Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie. Zawsze staramy się wspierać szpital tam, gdzie tego najbardziej potrzebuje i takim właśnie potrzebnym sprzętem jest kardiomonitor. Dzięki naszym wspólnym wysiłkom pacjenci mają szansę odbywać leczenie w przyjaznych warunkach, korzystając z nowoczesnej aparatury, która pozwala im szybciej wracać do zdrowia. Już teraz dziękujemy wszystkich darczyńcom za wsparcie – mówi Katarzyna Bąk z Fundacji Tesco.


Aby przekazać swój 1% Fundacji Tesco i wesprzeć zakup kardiomonitora dla Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie, należy w odpowiedniej rubryce zeznania podatkowego wpisać numer KRS Fundacji: 0000 418 218. Można także wejść na stronę: www.fundacjatesco.pl/jedenprocent, na której znajduje się darmowy program do rozliczenia PIT (który automatycznie uzupełni rubrykę o właściwy numer KRS) oraz możliwość wypełnienia dokumentu online.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.