Kampania 1% Fundacji Tesco na zakup sprzętu dla dzieci z zespołem pocovidowym
„1% dla życia na sto procent” to hasło kampanii 1%, w ramach której Fundacja Tesco wspiera Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Krakowie. Celem tegorocznej akcji jest zakup kardiomonitora dla Kliniki Chorób Dzieci, potrzebnego m.in. w leczeniu zespołu pocovidowego u najmłodszych pacjentów.
Tegoroczną zbiórką 1% Fundacja Tesco zamierza ponownie wesprzeć Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Krakowie, największą placówkę pediatryczną na południu Polski oraz jeden z najważniejszych ośrodków medycznych i badawczych w kraju. Tym razem wspólnym celem Fundacji i jej darczyńców jest zakup kardiomonitora, który umożliwi diagnostykę i leczenie zespołu pocovidowego u małych pacjentów z Kliniki Chorób Dzieci. Choroba ta rozwija się od dwóch do czterech tygodni po zakażeniu wirusem COVID-19 i jest wyjątkowo trudna do zdiagnozowania – dotyka ona również pacjentów, którzy przeszli chorobę bezobjawowo. Kardiomonitor ma wspomóc szpital w walce z chorobą i ułatwić jej wykrycie. Umożliwi on m.in. monitorowanie, analizę, rejestrację i sygnalizowanie parametrów życiowych, co pomoże lekarzom skuteczniej ratować życie pacjentów.
- Kardiomonitor to urządzenie, którego nasza placówka potrzebuje do codziennej pracy. Jest niezbędny szczególnie dzisiaj, w dobie pandemii, która każdego dnia wpływa na życie tysięcy osób. Choć dzieci zarażają się SARS-CoV-2 rzadziej niż dorośli i zwykle przechodzą chorobę łagodnie, niekiedy w następstwie zakażenia powstaje wieloukładowy zespół zapalny, który może doprowadzić do bardzo ciężkich powikłań – to właśnie zespół pocovidowy. To nowa jednostka chorobowa, której mogą towarzyszyć objawy ze strony różnych narządów. Dzięki dostępności kardiomonitorów będziemy sprawniej diagnozować chorobę, dlatego już teraz jesteśmy wdzięczni wszystkim osobom, które zdecydowały lub zdecydują się przeznaczyć swój 1% na pomoc dla naszego szpitala – mówi prof. dr hab. med. Przemko Kwinta, Kierownik Kliniki Chorób Dzieci w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie.
Pomoc niesiona nie od dzisiaj
Fundacja wspiera Szpital od początku swojej działalności. Każdego roku organizowano Bieg Charytatywny, z którego dochód przeznaczany był na poprawę warunków leczenia pacjentów (łącznie zebrano blisko 1,3 mln zł na zakup wysokospecjalistycznego sprzętu). W 2020 roku środki z 1% podatku darczyńców przeznaczono na sfinalizowanie zakupu dwóch aparatów EKG dla działającej w Szpitalu Poradni Kardiologicznej.
- Osoby przekazujące 1% podatku na naszą Fundację mogą być pewne, że tym gestem realnie przyczynią się do poprawy zdrowia i jakości życia podopiecznych Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie. Zawsze staramy się wspierać szpital tam, gdzie tego najbardziej potrzebuje i takim właśnie potrzebnym sprzętem jest kardiomonitor. Dzięki naszym wspólnym wysiłkom pacjenci mają szansę odbywać leczenie w przyjaznych warunkach, korzystając z nowoczesnej aparatury, która pozwala im szybciej wracać do zdrowia. Już teraz dziękujemy wszystkich darczyńcom za wsparcie – mówi Katarzyna Bąk z Fundacji Tesco.
Aby przekazać swój 1% Fundacji Tesco i wesprzeć zakup kardiomonitora dla Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie, należy w odpowiedniej rubryce zeznania podatkowego wpisać numer KRS Fundacji: 0000 418 218. Można także wejść na stronę: www.fundacjatesco.pl/jedenprocent, na której znajduje się darmowy program do rozliczenia PIT (który automatycznie uzupełni rubrykę o właściwy numer KRS) oraz możliwość wypełnienia dokumentu online.
Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy
Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.