Komunikaty PR

Kampania 1% Fundacji Tesco na zakup sprzętu dla dzieci z zespołem pocovidowym

2021-03-03  |  08:00

„1% dla życia na sto procent” to hasło kampanii 1%, w ramach której Fundacja Tesco wspiera Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Krakowie. Celem tegorocznej akcji jest zakup kardiomonitora dla Kliniki Chorób Dzieci, potrzebnego m.in. w leczeniu zespołu pocovidowego u najmłodszych pacjentów.

Tegoroczną zbiórką 1% Fundacja Tesco zamierza ponownie wesprzeć Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Krakowie, największą placówkę pediatryczną na południu Polski oraz jeden z najważniejszych ośrodków medycznych i badawczych w kraju. Tym razem wspólnym celem Fundacji i jej darczyńców jest zakup kardiomonitora, który umożliwi diagnostykę i leczenie zespołu pocovidowego u małych pacjentów z Kliniki Chorób Dzieci. Choroba ta rozwija się od dwóch do czterech tygodni po zakażeniu wirusem COVID-19 i jest wyjątkowo trudna do zdiagnozowania – dotyka ona również pacjentów, którzy przeszli chorobę bezobjawowo. Kardiomonitor ma wspomóc szpital w walce z chorobą i ułatwić jej wykrycie. Umożliwi on m.in. monitorowanie, analizę, rejestrację i sygnalizowanie parametrów życiowych, co pomoże lekarzom skuteczniej ratować życie pacjentów.

- Kardiomonitor to urządzenie, którego nasza placówka potrzebuje do codziennej pracy. Jest niezbędny szczególnie dzisiaj, w dobie pandemii, która każdego dnia wpływa na życie tysięcy osób. Choć dzieci zarażają się SARS-CoV-2 rzadziej niż dorośli i zwykle przechodzą chorobę łagodnie, niekiedy w następstwie zakażenia powstaje wieloukładowy zespół zapalny, który może doprowadzić do bardzo ciężkich powikłań – to właśnie zespół pocovidowy. To nowa jednostka chorobowa, której mogą towarzyszyć objawy ze strony różnych narządów. Dzięki dostępności kardiomonitorów będziemy sprawniej diagnozować chorobę, dlatego już teraz jesteśmy wdzięczni wszystkim osobom, które zdecydowały lub zdecydują się przeznaczyć swój 1% na pomoc dla naszego szpitala – mówi prof. dr hab. med. Przemko Kwinta, Kierownik Kliniki Chorób Dzieci w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie.


Pomoc niesiona nie od dzisiaj

Fundacja wspiera Szpital od początku swojej działalności. Każdego roku organizowano Bieg Charytatywny, z którego dochód  przeznaczany był na poprawę warunków leczenia pacjentów (łącznie zebrano blisko 1,3 mln zł na zakup wysokospecjalistycznego sprzętu). W 2020 roku środki z 1% podatku darczyńców przeznaczono na sfinalizowanie zakupu dwóch aparatów EKG dla działającej w Szpitalu Poradni Kardiologicznej.

- Osoby przekazujące 1% podatku na naszą Fundację mogą być pewne, że tym gestem realnie  przyczynią się do poprawy zdrowia i jakości życia podopiecznych Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie. Zawsze staramy się wspierać szpital tam, gdzie tego najbardziej potrzebuje i takim właśnie potrzebnym sprzętem jest kardiomonitor. Dzięki naszym wspólnym wysiłkom pacjenci mają szansę odbywać leczenie w przyjaznych warunkach, korzystając z nowoczesnej aparatury, która pozwala im szybciej wracać do zdrowia. Już teraz dziękujemy wszystkich darczyńcom za wsparcie – mówi Katarzyna Bąk z Fundacji Tesco.


Aby przekazać swój 1% Fundacji Tesco i wesprzeć zakup kardiomonitora dla Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie, należy w odpowiedniej rubryce zeznania podatkowego wpisać numer KRS Fundacji: 0000 418 218. Można także wejść na stronę: www.fundacjatesco.pl/jedenprocent, na której znajduje się darmowy program do rozliczenia PIT (który automatycznie uzupełni rubrykę o właściwy numer KRS) oraz możliwość wypełnienia dokumentu online.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.