Komunikaty PR

Kiszonki na zdrowie z Ewą Wachowicz i Appetitą! Autorskie przepisy ekspertki sma

2021-02-01  |  01:00
Biuro prasowe

Popularne od wieków kiszonki obecnie przeżywają prawdziwy renesans. Nic dziwnego, bo trudno o metody konserwacji żywności, które gwarantują uzyskanie równie zdrowego i pysznego jedzenia. Podczas procesu fermentacji cukry proste zostają zamienione na kwas mlekowy, co nie tylko przedłuża świeżość, ale także znacznie obniża kaloryczność produktu i pozytywnie wpływa na pracę układu pokarmowego oraz odpornościowego.

 

W polskich domach kisi się już nie tylko ogórki czy kapustę, ale niemal wszystkie produkty spożywcze, które można znaleźć w kuchni – od warzyw i owoców poprzez orzechy aż po… ryż czy kaszę! Swoimi sprawdzonymi przepisami na nietypowe kiszonki dzieli się Ewa Wachowicz, ekspertka kulinarna oraz ikona dobrego smaku i stylu. Ambasadorka Appetity specjalnie dla marki przygotowała propozycje na kiszone cytryny i marchewki. Jej autorskie przepisy to prawdziwa gratka dla fanów zdrowego odżywiania oraz eksperymentów w kuchni, a także ciekawa alternatywa dla sałatek, dodatków do mięs czy samodzielnych przekąsek.

 

Kiszone cytryny

Składniki :

• sól

• 4 cytryny

• 4 Goździki Appetita

• 4 szczypty Cynamonu Appetita

• 2 Liście laurowe Appetita

 

Opis przygotowania:

Cytryny wyszorować i sparzyć, a następnie naciąć do połowy. W nacięcie włożyć goździk, szczyptę cynamonu i łyżeczkę soli. Na dno słoika dać liście laurowe, ułożyć cytryny i zasypać solą tak, aby przykryła owoce. Odstawić na 5-6 tygodni w chłodne, zacienione miejsce. Ukiszone cytryny przechowywać w lodówce. Podawać jako dodatek do mięs (również do pieczenia). Kiszone cytryny są też świetnym składnikiem sałatek.

 

Kiszone marchewki

Składniki:

• 2 kg marchewek

• 2 Liście laurowe Appetita

• 1 cebula

• kilka ziaren Ziela angielskiego Appetita

• ½ łyżeczki Imbiru mielonego Appetita

Zalewa:

• 1 łyżka soli kamiennej na litr wody źródlanej

• 6 ząbków czosnku

 

Opis przygotowania:

Marchewkę pokroić w plasterki lub słupki, a cebulę w plasterki. Warzywa przełożyć do kamionki lub słoika, a następnie zalać przegotowaną i przestudzoną wodą z solą. Dodać przyprawy. Przykryć talerzykiem i obciążyć tak, by marchewki znajdowały się pod zalewą. Przykryć ściereczką i zostawić na 5-6 dni. Aby przyspieszyć proces kiszenia, można wlać trochę wody spod kiszonych ogórków i/lub kapusty. Spożywać jako przekąskę lub dodatek do dań.

 

Po więcej kulinarnych inspiracji zapraszamy na stronę www.smakistyl.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Oranżada Hellena Party rusza z nową kampanią „Jest okazja? Jest Party!” Biuro prasowe
2024-12-03 | 10:30

Oranżada Hellena Party rusza z nową kampanią „Jest okazja? Jest Party!”

Z końcem listopada Oranżada Hellena Party rozpoczęła kampanię reklamową pod hasłem „Jest okazja? Jest Party!”, w ramach której marka zachęca konsumentów do
Media i PR Marcin Wysocki objął stanowisko Head of E-commerce w portalu RynekPierwotny.pl
2024-12-03 | 10:00

Marcin Wysocki objął stanowisko Head of E-commerce w portalu RynekPierwotny.pl

Property Group, właściciel popularnych portali RynekPierwotny.pl oraz Gethome.pl, zapowiada kolejne istotne kroki w rozwoju spółki. Po niedawnych zmianach w strukturze zarządu oraz
Media i PR WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024!
2024-11-28 | 15:20

WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024!

Superbrands wyłoniło najsilniejsze marki na polskim rynku już po raz 18. Pośród znanych brandów takich jak: Rossmann, Onet, Apart, Thermomix czy Velvet znalazła się marka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.