Komunikaty PR

Kiszonki na zdrowie z Ewą Wachowicz i Appetitą! Autorskie przepisy ekspertki sma

2021-02-01  |  01:00
Biuro prasowe

Popularne od wieków kiszonki obecnie przeżywają prawdziwy renesans. Nic dziwnego, bo trudno o metody konserwacji żywności, które gwarantują uzyskanie równie zdrowego i pysznego jedzenia. Podczas procesu fermentacji cukry proste zostają zamienione na kwas mlekowy, co nie tylko przedłuża świeżość, ale także znacznie obniża kaloryczność produktu i pozytywnie wpływa na pracę układu pokarmowego oraz odpornościowego.

 

W polskich domach kisi się już nie tylko ogórki czy kapustę, ale niemal wszystkie produkty spożywcze, które można znaleźć w kuchni – od warzyw i owoców poprzez orzechy aż po… ryż czy kaszę! Swoimi sprawdzonymi przepisami na nietypowe kiszonki dzieli się Ewa Wachowicz, ekspertka kulinarna oraz ikona dobrego smaku i stylu. Ambasadorka Appetity specjalnie dla marki przygotowała propozycje na kiszone cytryny i marchewki. Jej autorskie przepisy to prawdziwa gratka dla fanów zdrowego odżywiania oraz eksperymentów w kuchni, a także ciekawa alternatywa dla sałatek, dodatków do mięs czy samodzielnych przekąsek.

 

Kiszone cytryny

Składniki :

• sól

• 4 cytryny

• 4 Goździki Appetita

• 4 szczypty Cynamonu Appetita

• 2 Liście laurowe Appetita

 

Opis przygotowania:

Cytryny wyszorować i sparzyć, a następnie naciąć do połowy. W nacięcie włożyć goździk, szczyptę cynamonu i łyżeczkę soli. Na dno słoika dać liście laurowe, ułożyć cytryny i zasypać solą tak, aby przykryła owoce. Odstawić na 5-6 tygodni w chłodne, zacienione miejsce. Ukiszone cytryny przechowywać w lodówce. Podawać jako dodatek do mięs (również do pieczenia). Kiszone cytryny są też świetnym składnikiem sałatek.

 

Kiszone marchewki

Składniki:

• 2 kg marchewek

• 2 Liście laurowe Appetita

• 1 cebula

• kilka ziaren Ziela angielskiego Appetita

• ½ łyżeczki Imbiru mielonego Appetita

Zalewa:

• 1 łyżka soli kamiennej na litr wody źródlanej

• 6 ząbków czosnku

 

Opis przygotowania:

Marchewkę pokroić w plasterki lub słupki, a cebulę w plasterki. Warzywa przełożyć do kamionki lub słoika, a następnie zalać przegotowaną i przestudzoną wodą z solą. Dodać przyprawy. Przykryć talerzykiem i obciążyć tak, by marchewki znajdowały się pod zalewą. Przykryć ściereczką i zostawić na 5-6 dni. Aby przyspieszyć proces kiszenia, można wlać trochę wody spod kiszonych ogórków i/lub kapusty. Spożywać jako przekąskę lub dodatek do dań.

 

Po więcej kulinarnych inspiracji zapraszamy na stronę www.smakistyl.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:30

Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy

Współczesne przedsiębiorstwa działające w modelu B2B muszą stawić czoła rosnącej konkurencji oraz zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Kluczowym elementem
Media i PR Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
2024-12-27 | 08:30

Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?

Marketing internetowy to potężne narzędzie, które nieustannie ewoluuje wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się zachowaniami konsumentów. Dynamiczny
Media i PR Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
2024-12-19 | 15:17

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.