Komunikaty PR

Mars #HereToBeHeard – globalna kampania na rzecz równości płci

2021-03-08  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.56 MB )

W nowej kampanii crowdsourcingowej #HereToBeHeard Victoria Mars, Członkini Zarządu i ambasadorka programu Mars - Full Potential, wzywa globalny biznes, aby wysłuchał głosów kobiet z całego świata i podjął działania, które pomogą im rozwijać w pełni ich potencjał. Wszystko po to, by kształtować bardziej otwarte społeczeństwa. Kampania to także wyraźne wsparcie celu na rzecz równości płci, zdefiniowanego w ramach Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

Kobiety stanowią 51% populacji świata i mogłyby wypracować o 28 bilionów dolarów więcej globalnego PKB, ale ich głosy wciąż nie zostają wysłuchane. Przed kryzysem spowodowanym przez COVID-19, ONZ szacowało, że wyrównanie szans pomiędzy płciami zajmie ponad 100 lat. Obecnie pandemia cofnęła postęp na rzecz równości płci o dodatkowe 25 lat. Jej wpływ jest szczególnie dotkliwy dla kobiet reprezentujących mniejszości, które zbyt długo były ignorowane w dyskursie.

Chcąc walczyć z tym zjawiskiem Mars, Incorporated rozpoczął nową globalną kampanię crowdsourcingową #HereToBeHeard. Pyta w niej kobiety na całym świecie: „Co powinno się zmienić, żeby więcej kobiet mogło rozwinąć swój pełny potencjał?” Odpowiedzi przełożą się na realne działania podejmowane przez firmę – zarówno w ramach łańcucha wartości, jak i wobec otaczającej go społeczności. Kampania jest częścią platformy Full Potential firmy Mars, skoncentrowanej na działaniach na rzecz równości płci w miejscu pracy, w społecznościach, skąd pozyskiwane są surowce oraz na sposobie tworzenia przekazów reklamowych.

Pierwszy etap programu #HeretoBeHeard, w czasie którego będą gromadzone opinie kobiet, potrwa do końca marca. Następnie zgłoszenia przeanalizuje Oxford Future of Marketing Initiative (FOMI) w Saïd Business School Uniwersytetu Oxfordzkiego. Rezultaty zostaną przedstawione w raporcie z badań latem i przełożą się na plan działań w ramach Platformy Full Potential. Dzięki temu Mars będzie mógł realizować swoje zobowiązanie wyrównywania szans kobiet.

Link do filmu promującego kampanię #HereToBeHeard​​: Add Your Voice: https://youtu.be/JLSZ1kDt9OI

Kobiety odgrywają niezwykle ważne role w naszej historii i w zarządzaniu Mars. Ale mamy jeszcze wiele do zrobienia. Staramy się wzmacniać pozycję kobiet w miejscach pracy oraz w całym naszym łańcuchu wartości. Ogrom i potrzeba pilnego zaadresowania kwestii związanych z nierównością płci w społeczeństwie wymaga działania. Biznes może mieć olbrzymi wpływ na wprowadzanie zmian na dużą skalę. W Mars wykorzystujemy tę możliwość, żeby zachęcać do dyskusji i działania. Ruch #HereToBeHeard opiera się na zagwarantowaniu, że każdy kobiecy głos ma szansę zostać usłyszany, i na przekładaniu tego, co słyszymy, na strategię, która zwiększy równość płci – mówi Victoria Mars, Członkini Zarządu Mars i ambasadorka programu Mars Full Potential.

W akcję włączyło się wiele inspirujących kobiet. Aby rozpocząć dyskusję, laureatka nagrody Emmy aktorka i prezenterka Tamera Mowry-Housley wspólnie z  m.in. Poppy Jamie, Hani Sidow, Helen Wu & Kellie Gerardi, opowiedziała o swoich doświadczeniach oraz zaprosiła kobiety do dzielenia się swoimi głosami i wizją na platformie crowdsourcingowej beheard.mars.com.

To niedopuszczalne, że tak wiele kobiet wciąż spotyka się z tak dużymi ograniczeniami w pracy, w domu i w codziennym życiu. Jeśli naprawdę chcemy, aby każda kobieta rozwinęła swój pełen potencjał, musimy brać pod uwagę różnorodność naszego pochodzenia, talentów i doświadczeń. Wszystkie nasze głosy zasługują na wysłuchanie. Myślę, że to odważne, że duża korporacja taka jak Mars mówi: nie zrobiliśmy dość dużo i czas posłuchać. Dlatego cieszę się, że mogę pomóc Marsowi nieść dalej głosy kobiet, które do tej pory były niesłyszane - mówi aktorka i prezenterka Tamera Mowry-Housley.

Kampania jest elementem uruchomionego w ubiegłym roku programu Full Potential, którego celem jest budowanie równość płci. Stawiając jedność i różnorodność w centrum swoich dążeń, w ujęciu globalnym Mars jak dotąd:

  • Osiągnął równość płac bez względu na płeć wśród swoich 133 000 Współpracowników, których ponad połowę stanowią kobiety.
  • Osiągnął 43% równowagi płci wśród zespołów zarządzających, przy celu 100% równowagi płci wśród tych zespołów.  
  • Rozszerzył swoje partnerstwo z agencją pomocy humanitarnej CARE, aby wesprzeć 50 000 osób w społecznościach uprawiających kakao. Głównymi beneficjentkami tej pomocy są kobiety.
  • Pracuje z Geena Davis Institute oraz UNStereotype Alliance, aby eliminować stereotypy i uprzedzenia dotyczące płci ze swoich reklam.
  • Przyjął politykę transparentności w ogłaszaniu zaangażowania i postępów firmy w zapewnianiu równości płci, które można znaleźć tutaj.

Chcemy usłyszeć Twój głos. Odwiedź beheard.mars.com, żeby dowiedzieć się więcej, wypełnij krótką ankietę i kontynuuj dyskusję z #HereToBeHeard.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:30

Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy

Współczesne przedsiębiorstwa działające w modelu B2B muszą stawić czoła rosnącej konkurencji oraz zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Kluczowym elementem
Media i PR Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
2024-12-27 | 08:30

Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?

Marketing internetowy to potężne narzędzie, które nieustannie ewoluuje wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się zachowaniami konsumentów. Dynamiczny
Media i PR Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
2024-12-19 | 15:17

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.