Komunikaty PR

Mars #HereToBeHeard – globalna kampania na rzecz równości płci

2021-03-08  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.56 MB )

W nowej kampanii crowdsourcingowej #HereToBeHeard Victoria Mars, Członkini Zarządu i ambasadorka programu Mars - Full Potential, wzywa globalny biznes, aby wysłuchał głosów kobiet z całego świata i podjął działania, które pomogą im rozwijać w pełni ich potencjał. Wszystko po to, by kształtować bardziej otwarte społeczeństwa. Kampania to także wyraźne wsparcie celu na rzecz równości płci, zdefiniowanego w ramach Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

Kobiety stanowią 51% populacji świata i mogłyby wypracować o 28 bilionów dolarów więcej globalnego PKB, ale ich głosy wciąż nie zostają wysłuchane. Przed kryzysem spowodowanym przez COVID-19, ONZ szacowało, że wyrównanie szans pomiędzy płciami zajmie ponad 100 lat. Obecnie pandemia cofnęła postęp na rzecz równości płci o dodatkowe 25 lat. Jej wpływ jest szczególnie dotkliwy dla kobiet reprezentujących mniejszości, które zbyt długo były ignorowane w dyskursie.

Chcąc walczyć z tym zjawiskiem Mars, Incorporated rozpoczął nową globalną kampanię crowdsourcingową #HereToBeHeard. Pyta w niej kobiety na całym świecie: „Co powinno się zmienić, żeby więcej kobiet mogło rozwinąć swój pełny potencjał?” Odpowiedzi przełożą się na realne działania podejmowane przez firmę – zarówno w ramach łańcucha wartości, jak i wobec otaczającej go społeczności. Kampania jest częścią platformy Full Potential firmy Mars, skoncentrowanej na działaniach na rzecz równości płci w miejscu pracy, w społecznościach, skąd pozyskiwane są surowce oraz na sposobie tworzenia przekazów reklamowych.

Pierwszy etap programu #HeretoBeHeard, w czasie którego będą gromadzone opinie kobiet, potrwa do końca marca. Następnie zgłoszenia przeanalizuje Oxford Future of Marketing Initiative (FOMI) w Saïd Business School Uniwersytetu Oxfordzkiego. Rezultaty zostaną przedstawione w raporcie z badań latem i przełożą się na plan działań w ramach Platformy Full Potential. Dzięki temu Mars będzie mógł realizować swoje zobowiązanie wyrównywania szans kobiet.

Link do filmu promującego kampanię #HereToBeHeard​​: Add Your Voice: https://youtu.be/JLSZ1kDt9OI

Kobiety odgrywają niezwykle ważne role w naszej historii i w zarządzaniu Mars. Ale mamy jeszcze wiele do zrobienia. Staramy się wzmacniać pozycję kobiet w miejscach pracy oraz w całym naszym łańcuchu wartości. Ogrom i potrzeba pilnego zaadresowania kwestii związanych z nierównością płci w społeczeństwie wymaga działania. Biznes może mieć olbrzymi wpływ na wprowadzanie zmian na dużą skalę. W Mars wykorzystujemy tę możliwość, żeby zachęcać do dyskusji i działania. Ruch #HereToBeHeard opiera się na zagwarantowaniu, że każdy kobiecy głos ma szansę zostać usłyszany, i na przekładaniu tego, co słyszymy, na strategię, która zwiększy równość płci – mówi Victoria Mars, Członkini Zarządu Mars i ambasadorka programu Mars Full Potential.

W akcję włączyło się wiele inspirujących kobiet. Aby rozpocząć dyskusję, laureatka nagrody Emmy aktorka i prezenterka Tamera Mowry-Housley wspólnie z  m.in. Poppy Jamie, Hani Sidow, Helen Wu & Kellie Gerardi, opowiedziała o swoich doświadczeniach oraz zaprosiła kobiety do dzielenia się swoimi głosami i wizją na platformie crowdsourcingowej beheard.mars.com.

To niedopuszczalne, że tak wiele kobiet wciąż spotyka się z tak dużymi ograniczeniami w pracy, w domu i w codziennym życiu. Jeśli naprawdę chcemy, aby każda kobieta rozwinęła swój pełen potencjał, musimy brać pod uwagę różnorodność naszego pochodzenia, talentów i doświadczeń. Wszystkie nasze głosy zasługują na wysłuchanie. Myślę, że to odważne, że duża korporacja taka jak Mars mówi: nie zrobiliśmy dość dużo i czas posłuchać. Dlatego cieszę się, że mogę pomóc Marsowi nieść dalej głosy kobiet, które do tej pory były niesłyszane - mówi aktorka i prezenterka Tamera Mowry-Housley.

Kampania jest elementem uruchomionego w ubiegłym roku programu Full Potential, którego celem jest budowanie równość płci. Stawiając jedność i różnorodność w centrum swoich dążeń, w ujęciu globalnym Mars jak dotąd:

  • Osiągnął równość płac bez względu na płeć wśród swoich 133 000 Współpracowników, których ponad połowę stanowią kobiety.
  • Osiągnął 43% równowagi płci wśród zespołów zarządzających, przy celu 100% równowagi płci wśród tych zespołów.  
  • Rozszerzył swoje partnerstwo z agencją pomocy humanitarnej CARE, aby wesprzeć 50 000 osób w społecznościach uprawiających kakao. Głównymi beneficjentkami tej pomocy są kobiety.
  • Pracuje z Geena Davis Institute oraz UNStereotype Alliance, aby eliminować stereotypy i uprzedzenia dotyczące płci ze swoich reklam.
  • Przyjął politykę transparentności w ogłaszaniu zaangażowania i postępów firmy w zapewnianiu równości płci, które można znaleźć tutaj.

Chcemy usłyszeć Twój głos. Odwiedź beheard.mars.com, żeby dowiedzieć się więcej, wypełnij krótką ankietę i kontynuuj dyskusję z #HereToBeHeard.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju

Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.

Polityka

Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.

Przemysł

Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.