Natchnieni szkłem ludzie z pasją
Pilkington IGP
ul. Portowa 24
27-600 Sandomierz
Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com| |Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com
+48 22 548 75 03
https://www.pilkington.com/pl-PL/pl
Na blogu Natchnieni Szkłem prezentowane są najnowsze trendy w technologiach szklanych, jak również przykłady najambitniejszych projektów architektonicznych. Przede wszystkim jednak jest to przestrzeń dla wszystkich pasjonatów szkła; łączą się w niej ludzie zajmujący się nim zawodowo i hobbystycznie.
Platforma do wymiany doświadczeń
Szkło na co dzień jest dla nas przezroczyste – dosłownie i w przenośni. Tymczasem, jest ono jednym z najważniejszych współcześnie stosowanych materiałów, nie tylko w domach, ale również w fabrykach czy – przede wszystkim – wieżowcach, które potrzebują go dziesiątek tysięcy metrów kwadratowych.
Jego znaczenie widać w rozmiarach rynku – w 2019 roku globalny przemysł szklany miał wartość 127 miliardów dolarów; prognozuje się, że w 2027 roku będzie wart 175 miliardów[1]. Takie przewidywania nie dziwią – szkło jest niezbędne nie tylko w architekturze, ale również w samochodach, samolotach czy pociągach. Wraca też do łask jako opakowanie, tym bardziej, że da się go – w przeciwieństwie do plastiku – używać wielokrotnie.
Wszystkie kwestie związane z produkcją, dystrybucją oraz użyciem szkła poruszane są na prowadzonej przez NSG Group stronie – Natchnieni Szkłem. Platforma ta ma za zadanie pokazać, że za szklanymi wyrobami stoją ludzie, którzy poza pracą uprawiają swoje, często niezwykłe, pasje.
NSG Group od lat wspiera swoich pracowników nie tylko w pracy, ale również poza nią. Chcemy pokazać odbiorcom – nie tylko naszym klientom – uniwersalność szkła jako materiału, ale również wszechstronność pracujących przy nim ludzi. Od lat promujemy różnorodność, jak też kreujemy w naszej firmie atmosferę wzajemnego szacunku i współpracy. Wspieramy pasje i zainteresowania naszych pracowników, ponieważ wierzymy, że dzięki temu będą mogli uwolnić cały swój potencjał – mówi Ewelina Wójcicka z firmy Pilkington IGP.
Nie tylko szkło, ale też sport
Jednym z cykli realizowanych w ramach bloga Natchnieni Szkłem jest seria reportaży pokazujących pasje pracowników NSG Group. W najnowszym odcinku możemy poznać Łukasza Rybickiego. Jest on członkiem amatorskiej drużyny sportowej Pilkington Szczecin Team oraz pasjonuje się jazdą na rowerze górskim; jednym z jego osiągnięć jest wjazd na Śnieżkę.
Łukasz Rybicki przeszedł w szczecińskim oddziale Pilkington IGP wszystkie szczeble kariery, aż w końcu został mistrzem spedycji. Oprócz wyczynowej jazdy rowerem MTB (jeździ nawet po 100 kilometrów dziennie!) interesuje się również historią Szczecina.
We wcześniejszych odcinkach można było dowiedzieć się o ręcznym zdobieniu bombek lub poznać historię Huty Szkła w Sandomierzu. Film o Łukaszu Rybickim na pewno nie jest ostatnią częścią serii – pracownicy NSG Group mają wiele ciekawych pasji, którymi chcą podzielić się ze światem. Zapraszamy do odwiedzin strony oraz na kanał Youtube.
KONIEC
O firmie:
Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych, działającym w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Obecnie, NSG Group prowadzi działalność produkcyjną na całym świecie i prowadzi sprzedaż w ponad 100 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2020 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,60 miliarda euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 38% zrealizowano w Europie, 28% w Azji, łącznie z Japonią i 27% w obu Amerykach.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.pilkington.pl.
Kontakt dla dziennikarzy:
Ewelina Wójcicka, Marketing Communications Coordinator, Pilkington IGP
tel.: +48 22 548 75 03
e-mail: Ewelina.Wojcicka@pl.nsg.com
[1] https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/glass-manufacturing-market

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.