Nowe życie kampanii full page w przeglądarce? Trwają testy reklamy bez krzyżyka
Grupa Open Mobi, właściciel platformy adQuery, wprowadziła na rynek nowy format reklamowy. Ma on być następcą reklamy full page, ale po mocnym „tuningu”.
Kiedy kilka lat temu Google zaczął blokować w wyszukiwarce Chrome formaty reklam, które w jego ocenie były zbyt inwazyjne, kampanie na stronach internetowych z wykorzystaniem m.in. full page powoli zaczęły odchodzić do lamusa. Wydawcy obawiali się bowiem spadku w rankingu giganta. Kreacje zajmujące cały ekran zostały więc prawie całkowicie „zepchnięte” do poziomu aplikacji mobilnych, ponieważ Google nie może w nich narzucać polityki reklam, a użytkownicy zgadzają się na nie w zamian za bezpłatny dostęp.
Teraz jednak, za sprawą Grupy Open Mobi, właściciela platformy adQuery, ten format reklamowy może zyskać drugie życie, dzięki mocnemu „tuningowi”. Agencja wprowadziła bowiem na rynek Friendly Ad, który jak nazwa wskazuje, jest przyjazny dla użytkownika. Spełnia też standardy wyznaczone przez branżę i jest zgodny z wytycznymi Google’a. Nowy format zajmuje więc nie cały, a około 80% wyświetlacza. – Dzięki temu nawet z reklamą na ekranie będziemy wiedzieli, na jakiej stronie się znajdujemy. Nie musimy się już obawiać, że niechcący przenieśliśmy się na zupełnie inny serwis – mówi Marek Naruszewicz, CEO Grupy Open Mobi.
Reklamę można również w łatwy sposób wyłączyć. Na górze, po lewej stronie widoczny jest bowiem przycisk „Wróć na stronę”, a po prawej licznik odliczający 15 sekund. Po upływie tego czasu reklama sama zniknie. – Chcieliśmy wyeliminować problem z poszukiwaniem ukrytego „krzyżyka”, który w klasycznym full page-u niejednokrotnie kończył się fiaskiem i łatwiej było wyłączyć całą przeglądarkę niż cofnąć się do oglądanej wcześniej strony. We Friendly Ad układ górnego panelu reklamy będzie niezmienny, dzięki czemu ta nawigacja będzie bardziej intuicyjna – dodaje Marek Naruszewicz.
Nowy format jest dostępny wyłącznie na urządzenia mobilne, co jest zgodne z zauważalną tendencją rynkową. Kampanie na mobile stanowią coraz większy kawałek „tortu” reklamy online. Według badania AdEx w pierwszych trzech kwartałach ub.r. nakłady na reklamę internetową w tym obszarze wzrosły o 13% r/r. i stanowiły prawie 1/3 wszystkich wydatków (32,9%)[1]. Ponadto, jak wynika z raportu Digital 2021 Poland, ponad połowa użytkowników internetu (53,8%) sięga po przeglądarki dostępne właśnie na telefonach i tabletach[2].
Pierwsze testy Friendly Ad z wydawcami już trwają.
***
Grupa Open Mobi to synergia wiedzy i kompetencji agencji mobile marketingowej moBehave oraz agencji digitalowej Open Mobi. Bazując na własnym know-how oraz nowoczesnych technologiach, realizuje kampanie, które swoim zasięgiem obejmują miliony unikalnych użytkowników. Do precyzyjnego targetowania wykorzystuje autorską platformę DMP oraz ponad 30 zewnętrznych, z którymi współpracuje. Jej nowatorskie rozwiązanie – adQuery, służy do prowadzenia i monitorowania kampanii reklamowych w ramach zweryfikowanych stron internetowych, z gwarancją Brand Safety oraz anty-fraud. Dostępne poprzez platformę adQuery formaty reklamowe nastawione są na zaangażowanie użytkowników, a wśród nich Display Chat Bot – nagrodzony w konkursie INNOVATION 2020 w kategorii Innowacyjne Media oraz wyróżniony w MIXX Awards 2020 jako Innovation & Smart Solution.
Więcej informacji: openmobi.pl, mobehave.com oraz adquery.io.
[1] AdEx 2020 Q3, IAB Polska, PwC, styczeń 2021
[2] Digital 2021 Poland, Hootsuite, we are social, luty 2021, slajd 28

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

Medialna siła marki – praktyczny poradnik dla PR i marketingu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.