Komunikaty PR

Nowe życie kampanii full page w przeglądarce? Trwają testy reklamy bez krzyżyka

2021-05-11  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania mat.pras. ( 0.03 MB )

Grupa Open Mobi, właściciel platformy adQuery, wprowadziła na rynek nowy format reklamowy. Ma on być następcą reklamy full page, ale po mocnym „tuningu”.

 

Kiedy kilka lat temu Google zaczął blokować w wyszukiwarce Chrome formaty reklam, które w jego ocenie były zbyt inwazyjne, kampanie na stronach internetowych z wykorzystaniem m.in. full page powoli zaczęły odchodzić do lamusa. Wydawcy obawiali się bowiem spadku w rankingu giganta. Kreacje zajmujące cały ekran zostały więc prawie całkowicie „zepchnięte” do poziomu aplikacji mobilnych, ponieważ Google nie może w nich narzucać polityki reklam, a użytkownicy zgadzają się na nie w zamian za bezpłatny dostęp.

 

Teraz jednak, za sprawą Grupy Open Mobi, właściciela platformy adQuery, ten format reklamowy może zyskać drugie życie, dzięki mocnemu „tuningowi”. Agencja wprowadziła bowiem na rynek Friendly Ad, który jak nazwa wskazuje, jest przyjazny dla użytkownika. Spełnia też standardy wyznaczone przez branżę i jest zgodny z wytycznymi Google’a. Nowy format zajmuje więc nie cały, a około 80% wyświetlacza. – Dzięki temu nawet z reklamą na ekranie będziemy wiedzieli, na jakiej stronie się znajdujemy. Nie musimy się już obawiać, że niechcący przenieśliśmy się na zupełnie inny serwis – mówi Marek Naruszewicz, CEO Grupy Open Mobi.

 

Reklamę można również w łatwy sposób wyłączyć. Na górze, po lewej stronie widoczny jest bowiem przycisk „Wróć na stronę”, a po prawej licznik odliczający 15 sekund. Po upływie tego czasu reklama sama zniknie. – Chcieliśmy wyeliminować problem z poszukiwaniem ukrytego „krzyżyka”, który w klasycznym full page-u niejednokrotnie kończył się fiaskiem i łatwiej było wyłączyć całą przeglądarkę niż cofnąć się do oglądanej wcześniej strony. We Friendly Ad układ górnego panelu reklamy będzie niezmienny, dzięki czemu ta nawigacja będzie bardziej intuicyjna – dodaje Marek Naruszewicz.

 

Nowy format jest dostępny wyłącznie na urządzenia mobilne, co jest zgodne z zauważalną tendencją rynkową. Kampanie na mobile stanowią coraz większy kawałek „tortu” reklamy online. Według badania AdEx w pierwszych trzech kwartałach ub.r. nakłady na reklamę internetową w tym obszarze wzrosły o 13% r/r. i stanowiły prawie 1/3 wszystkich wydatków (32,9%)[1]. Ponadto, jak wynika z raportu Digital 2021 Poland, ponad połowa użytkowników internetu (53,8%) sięga po przeglądarki dostępne właśnie na telefonach i tabletach[2].

 

Pierwsze testy Friendly Ad z wydawcami już trwają.

 

***

Grupa Open Mobi to synergia wiedzy i kompetencji agencji mobile marketingowej moBehave oraz agencji digitalowej Open Mobi. Bazując na własnym know-how oraz nowoczesnych technologiach, realizuje kampanie, które swoim zasięgiem obejmują miliony unikalnych użytkowników. Do precyzyjnego targetowania wykorzystuje autorską platformę DMP oraz ponad 30 zewnętrznych, z którymi współpracuje. Jej nowatorskie rozwiązanie – adQuery, służy do prowadzenia i monitorowania kampanii reklamowych w ramach zweryfikowanych stron internetowych, z gwarancją Brand Safety oraz anty-fraud. Dostępne poprzez platformę adQuery formaty reklamowe nastawione są na zaangażowanie użytkowników, a wśród nich Display Chat Bot – nagrodzony w konkursie INNOVATION 2020 w kategorii Innowacyjne Media oraz wyróżniony w MIXX Awards 2020 jako Innovation & Smart Solution.

Więcej informacji: openmobi.pl, mobehave.com oraz adquery.io.

 


[1] AdEx 2020 Q3, IAB Polska, PwC, styczeń 2021

[2] Digital 2021 Poland, Hootsuite, we are social, luty 2021, slajd 28

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.