Komunikaty PR

Nowe życie kampanii full page w przeglądarce? Trwają testy reklamy bez krzyżyka

2021-05-11  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania mat.pras. ( 0.03 MB )

Grupa Open Mobi, właściciel platformy adQuery, wprowadziła na rynek nowy format reklamowy. Ma on być następcą reklamy full page, ale po mocnym „tuningu”.

 

Kiedy kilka lat temu Google zaczął blokować w wyszukiwarce Chrome formaty reklam, które w jego ocenie były zbyt inwazyjne, kampanie na stronach internetowych z wykorzystaniem m.in. full page powoli zaczęły odchodzić do lamusa. Wydawcy obawiali się bowiem spadku w rankingu giganta. Kreacje zajmujące cały ekran zostały więc prawie całkowicie „zepchnięte” do poziomu aplikacji mobilnych, ponieważ Google nie może w nich narzucać polityki reklam, a użytkownicy zgadzają się na nie w zamian za bezpłatny dostęp.

 

Teraz jednak, za sprawą Grupy Open Mobi, właściciela platformy adQuery, ten format reklamowy może zyskać drugie życie, dzięki mocnemu „tuningowi”. Agencja wprowadziła bowiem na rynek Friendly Ad, który jak nazwa wskazuje, jest przyjazny dla użytkownika. Spełnia też standardy wyznaczone przez branżę i jest zgodny z wytycznymi Google’a. Nowy format zajmuje więc nie cały, a około 80% wyświetlacza. – Dzięki temu nawet z reklamą na ekranie będziemy wiedzieli, na jakiej stronie się znajdujemy. Nie musimy się już obawiać, że niechcący przenieśliśmy się na zupełnie inny serwis – mówi Marek Naruszewicz, CEO Grupy Open Mobi.

 

Reklamę można również w łatwy sposób wyłączyć. Na górze, po lewej stronie widoczny jest bowiem przycisk „Wróć na stronę”, a po prawej licznik odliczający 15 sekund. Po upływie tego czasu reklama sama zniknie. – Chcieliśmy wyeliminować problem z poszukiwaniem ukrytego „krzyżyka”, który w klasycznym full page-u niejednokrotnie kończył się fiaskiem i łatwiej było wyłączyć całą przeglądarkę niż cofnąć się do oglądanej wcześniej strony. We Friendly Ad układ górnego panelu reklamy będzie niezmienny, dzięki czemu ta nawigacja będzie bardziej intuicyjna – dodaje Marek Naruszewicz.

 

Nowy format jest dostępny wyłącznie na urządzenia mobilne, co jest zgodne z zauważalną tendencją rynkową. Kampanie na mobile stanowią coraz większy kawałek „tortu” reklamy online. Według badania AdEx w pierwszych trzech kwartałach ub.r. nakłady na reklamę internetową w tym obszarze wzrosły o 13% r/r. i stanowiły prawie 1/3 wszystkich wydatków (32,9%)[1]. Ponadto, jak wynika z raportu Digital 2021 Poland, ponad połowa użytkowników internetu (53,8%) sięga po przeglądarki dostępne właśnie na telefonach i tabletach[2].

 

Pierwsze testy Friendly Ad z wydawcami już trwają.

 

***

Grupa Open Mobi to synergia wiedzy i kompetencji agencji mobile marketingowej moBehave oraz agencji digitalowej Open Mobi. Bazując na własnym know-how oraz nowoczesnych technologiach, realizuje kampanie, które swoim zasięgiem obejmują miliony unikalnych użytkowników. Do precyzyjnego targetowania wykorzystuje autorską platformę DMP oraz ponad 30 zewnętrznych, z którymi współpracuje. Jej nowatorskie rozwiązanie – adQuery, służy do prowadzenia i monitorowania kampanii reklamowych w ramach zweryfikowanych stron internetowych, z gwarancją Brand Safety oraz anty-fraud. Dostępne poprzez platformę adQuery formaty reklamowe nastawione są na zaangażowanie użytkowników, a wśród nich Display Chat Bot – nagrodzony w konkursie INNOVATION 2020 w kategorii Innowacyjne Media oraz wyróżniony w MIXX Awards 2020 jako Innovation & Smart Solution.

Więcej informacji: openmobi.pl, mobehave.com oraz adquery.io.

 


[1] AdEx 2020 Q3, IAB Polska, PwC, styczeń 2021

[2] Digital 2021 Poland, Hootsuite, we are social, luty 2021, slajd 28

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.