Sukces McCANN Poland – agencja została doceniona w Webby Awards
Weber Shandwick
ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
ooo|webershandwick.pl| |ooo|webershandwick.pl
600000000
webershandwick.com
Dwa projekty McCANN Poland zostały finalistami najnowszej edycji Webby Awards – najbardziej prestiżowego konkursu digitalowego na świecie.
Webby Awards, nazywane niekiedy Oskarami Internetu, to wiodący międzynarodowy konkurs i najbardziej prestiżowe wydarzenie honorujące dokonania reklamowe w Internecie. W tegorocznej, już 25-tej edycji, zgłoszonych zostało 13,5 tys. prac ze wszystkich kontynentów.
Z tego grona jury konkursowe doceniło dwie prace zgłoszone przez McCANN Poland:
1. Foot Traffic dla Mastercard, który to projekt został uhonorowany tytułem Webby Honoree w kategorii Apps and Software: Financial Services / Banking.
Foot Traffic to rozwiązanie wykorzystujące narzędzie www.kiedydosklepu.pl od Mastercard (kalkulator liczby osób w sklepie stworzony z myślą o bezpiecznych zakupach w czasie pandemii), połączone z aplikacją do nawigacji WAZE. Dzięki temu kierowcy - użytkownicy nawigacji - wiedzieli, w których sklepach Carrefour na ich drodze był najmniejszy tłok. Było to szczególnie przydatne w okresie wakacyjnym ubiegłego roku, kiedy to za sprawą zamkniętych granic Polacy w większości spędzali swoje urlopy w kraju.
Foot Traffic jest też nominowany do nagrody głównej w kategorii Apps and Software: Integrated Mobile Experience:
2. Chłopi 2050, stworzone wspólnie ze Storytel, Mastercard i Gazeta.pl walczą z kolei o nagrodę główną w kategorii Apps and Software: Education & Reference (tu lista nominowanych prac).
„Chłopi 2050, czyli Agronauci w czasach katastrofy klimatycznej” to słuchowisko Storytel, które w warstwie literackiej nawiązuje do klasyki literatury polskiej - „Chłopów” Władysława Reymonta. Inspiracją do powstania fabuły był raport WWF „2050 Polska dla pokoleń”, w którym przedstawiona została tragiczna wizja przyszłości, jaka czeka naszą planetę, jeśli społeczeństwo nie zmieni swojego sposobu życia.
– To dla McCANN Poland bardzo ważne wyróżnienie. Jestem niezmiernie dumny, że nasza agencja została doceniona w tak prestiżowym konkursie, jakim bez wątpienia jest Webby Awards, udowadniając nasze kompetencje w obszarze digital. To zdecydowanie efekt ciężkiej pracy i doskonałej współpracy zespołu niesamowicie kreatywnych ludzi. Dzięki nim oraz dzięki naszym partnerom po stronie klienta, po raz kolejny udowadniamy, że nie ma rzeczy niemożliwych nawet w tak nieprzewidywalnym czasie, jakim niewątpliwie był dla wszystkich rok 2020. Tym bardziej zachęcam do głosowania w ramach „People Voice Awards” – powiedział Wojciech Borowski, Group CEO, McCANN Poland.
Na nominowane projekty głosować można do 6 maja br. Zwycięzcy, czyli Webby Winners zostaną ogłoszeni i uhonorowani już 18 maja, podczas dorocznej – w tym roku wirtualnej – gali Webby Awards.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.