Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2021!
Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska twórczo pobudza środowisko artystyczne. Do IV edycji akcji, promującej i odkrywającego talenty z dziedziny szeroko pojętej grafiki i designu, zgłoszono niemal 2400 prac. Jury wyłoniło 12 najlepszych prac inspirowanych hasłem „Śliwka Nałęczowska – sztuka łączenia”.
Rozstrzygnięto IV odsłonę konkursu Design by Śliwka Nałęczowska, wspierającego młodych, choć niekoniecznie metryką, twórców. Akcja adresowana do pasjonatów grafiki, designu oraz projektowania, cieszy się dużym uznaniem w środowisku artystów, zarówno wśród profesjonalistów, jak i amatorów. W tym roku zgłoszono niemal 2400 interpretacji wskazanego tematu!
Uczestnicy konkursu przygotowywali nadruki na T-shirty, inspirowane hasłem „Śliwka Nałęczowska – sztuka łączenia”. Ich autorzy wykazali się dużą dozą kreatywności, pomysłowością i świetnym warsztatem. Korzystali z różnych stylów, technik oraz narzędzi. Zaowocowało to wieloma nieszablonowymi, atrakcyjnymi wizualnie projektami, oddającymi charakter Śliwki Nałęczowskiej i łączącymi w sobie aspekt komercyjny.
Spośród 2315 prac, spełniających regulaminowe wymagania, wyłoniono 12 laureatów. Wyboru dokonało jury złożone ze specjalistów grafiki i designu, w tym m.in. Mateusz Suda, ilustrator mody i projektant graficzny, prof. Ksawery Piwocki, były rektor warszawskiej ASP oraz eksperci projektowania i designu z ramienia partnerów i patronów akcji.
Design by Śliwka Nałęczowska 2021 wygrała Anita Tomala-Cygan, która otrzymała 10 tys. zł i zapas Śliwki Nałęczowskiej. Dla kolejnych laureatów przewidziano nagrody finansowe i produktowe: (odpowiednio 7 tys., 5 tys. i 5 x 500 zł i zestawy pralin, a dla dalszych miejsc – zestawy Śliwki Nałęczowskiej). Wybrane projekty stworzą limitowaną kolekcję T-shirtów, która będzie dostępna w salonach sieci Medicine.
Tegoroczna odsłona Design by Śliwka Nałęczowska była nastawiona na autentyczną sztukę łączenia. Połączyliśmy siły z siecią Medicine, by mocniej zaakcentować artystyczny, edukacyjny i komercyjny wymiar konkursu. Genialne zestawienie owocu polskiej śliwki i wytrawnej czekolady pobudziło kreatywność uczestników akcji i wyzwoliło w nich twórczą postawę. Wspierając sztukę i artystów, Śliwka Nałęczowska konsekwentnie buduje swój wizerunek mecenasa twórców i sama zyskuje coraz bardziej aspirujące oblicze – podkreśla Bożena Piotrowska, odpowiedzialna za markę.
IV edycja Design by Śliwka Nałęczowska została zrealizowana we współpracy z partnerami: marką odzieżową Medicine, Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie i Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej. Patronami medialnymi konkursem zostali: NOIZZ, Grafmag i K MAG.
Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska otrzymał szerokie wsparcie medialne i PR. Zrealizowano zasięgową kampanię internetową, w tym w social mediach, promocję w kanałach patronów medialnych oraz w kanałach własnych marki Śliwka Nałęczowska. Kreacje na potrzeby promocji akcji przygotowała agencja Expansja Advertising, Działania PR prowadzi Kolterman Media Communications.
Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy
Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.