Mieszkańcy warmińsko-mazurskiego najbardziej zainteresowani oszczędzaniem wody
Jesteśmy coraz bardziej świadomi konsekwencji, które może przynieść brak opadów.
Zespół https://CouponDojo.com przeanalizował popularności zapytań użytkowników przeglądarki Google, sprawdziliśmy zainteresowanie Polaków tematem oszczędzania wody w kontekście już odczuwalnej suszy. Opracowaliśmy infografikę, która pokazuje wzrost zapytań internautów na słowa związane z tym tematem w perspektywie ostatnich 12 miesięcy.
Już w marcu odnotowaliśmy 880% więcej zapytań dotyczących tego jak można oszczędzać wodę, zaś o 1160% użytkowników Google więcej szukało przykładów jak to robić. Popularność zapytania oszczędzanie wody sposoby zwiększyła się o 100%, podobnie jak oszczędzanie wody w gospodarstwie domowym. Chcemy także wiedzieć dlaczego oszczędzanie wody jest ważne. Aż 600% więcej zapytań w porównaniu rok do roku dotyczyło właśnie tego zagadnienia.
W 2019 roku istotny wzrost zainteresowania tematem suszy i oszczędzania wody rozpoczął się z końcem czerwca. W tym roku widzimy tę zależność już od marca.
Mieszkańcy warmińsko-mazurskiego najbardziej zainteresowani oszczędzaniem wody
Wykres popularności tematem oszczędzania wody w perspektywie ostatnich 12 miesięcy wskazuje, że to właśnie mieszkańcy województwa warmińsko-mazurskiego najczęściej wpisują w wyszukiwarkę Google zapytania z tym związane. W drugiej kolejności są to województwa kujawsko-pomorskie i podkarpackie. Z kolei najmniejsze zainteresowanie tematyką oszczędzania wody zaobserwowaliśmy dla województwa lubuskiego, podlaskiego i opolskiego.

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Klątwa jednorazowego plastiku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.