Mieszkańcy warmińsko-mazurskiego najbardziej zainteresowani oszczędzaniem wody
Jesteśmy coraz bardziej świadomi konsekwencji, które może przynieść brak opadów.
Zespół https://CouponDojo.com przeanalizował popularności zapytań użytkowników przeglądarki Google, sprawdziliśmy zainteresowanie Polaków tematem oszczędzania wody w kontekście już odczuwalnej suszy. Opracowaliśmy infografikę, która pokazuje wzrost zapytań internautów na słowa związane z tym tematem w perspektywie ostatnich 12 miesięcy.
Już w marcu odnotowaliśmy 880% więcej zapytań dotyczących tego jak można oszczędzać wodę, zaś o 1160% użytkowników Google więcej szukało przykładów jak to robić. Popularność zapytania oszczędzanie wody sposoby zwiększyła się o 100%, podobnie jak oszczędzanie wody w gospodarstwie domowym. Chcemy także wiedzieć dlaczego oszczędzanie wody jest ważne. Aż 600% więcej zapytań w porównaniu rok do roku dotyczyło właśnie tego zagadnienia.
W 2019 roku istotny wzrost zainteresowania tematem suszy i oszczędzania wody rozpoczął się z końcem czerwca. W tym roku widzimy tę zależność już od marca.
Mieszkańcy warmińsko-mazurskiego najbardziej zainteresowani oszczędzaniem wody
Wykres popularności tematem oszczędzania wody w perspektywie ostatnich 12 miesięcy wskazuje, że to właśnie mieszkańcy województwa warmińsko-mazurskiego najczęściej wpisują w wyszukiwarkę Google zapytania z tym związane. W drugiej kolejności są to województwa kujawsko-pomorskie i podkarpackie. Z kolei najmniejsze zainteresowanie tematyką oszczędzania wody zaobserwowaliśmy dla województwa lubuskiego, podlaskiego i opolskiego.
W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc
Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.