Komunikaty PR

Miliard bułek rocznie z piekarni Lantmännen Unibake w Nowej Soli

2022-05-17  |  12:00
Biuro prasowe

 

Lantmännen Unibake, wiodący globalny dostawca świeżych i mrożonych produktów piekarniczych, kończy kolejny etap inwestycji w Polsce – w Nowej Soli i znacząco zwiększa swoje możliwości i ofertę produktową.

 

Lantmännen Unibake poinformował o zakończeniu kolejnego etapu swojej inwestycji w Nowej Soli. Obejmowała ona rozbudowę piekarni, zainstalowanie nowej, już trzeciej linii do produkcji wysokiej jakości pieczywa do hamburgerów i hot-dogów oraz montaż urządzeń do pakowania pieczywa na rynek detaliczny.

 

Piekarnia w Nowej Soli została oddana do użytku w 2018 roku i od tego czasu systematycznie zwiększa swoje zdolności produkcyjne i ofertę - w takich kategoriach jak bułki do hamburgerów, hot dogów klasycznych (tzw. amerykańskich) i hot dogów w stylu francuskim (bagietka z wydrążonym otworem na dodatki). Piekarnia ma też szerokie możliwości różnicowania bułek – m.in. poprzez stosowanie różnorodnych receptur, posypywanie (np. sezamem), nacinanie czy glazurowanie (np. bułki brioche). Po zainstalowaniu trzeciej linii zdolności produkcyjne piekarni w Nowej Soli wzrosną do miliarda bułek rocznie.

 

Nowa linia produkcyjna znacząco zwiększy nie tylko zdolności produkcyjne piekarni w Nowej Soli, ale też - dzięki możliwości elastycznego konfigurowania linii produkcyjnych - jej ofertę asortymentową pieczywa marki Schulstad.

 

- Zakończenie kolejnego etapu inwestycji w Nowej Soli otwiera nam drogę do dalszego rozwoju, pozwoli nam zaoferować klientom na rynku gastronomicznym jeszcze większy asortyment pieczywa o wysokiej i powtarzalnej jakości, a dodatkowo – przyspieszyć ekspansję na rynku detalicznym. Tym samym umocnimy naszą pozycję – jako wiodącego dostawcy pieczywa nie tylko w Polsce, ale też w tej części Europy, mówi Jacek Górecki, Dyrektor Zarządzający Lantmännen Unibake Poland.

 

Zakończenie kolejnego etapu inwestycji Lantmännen Unibake to także nowe miejsca pracy. Obecnie piekarnia w Nowej Soli zatrudnia ponad 190 pracowników, jej rozbudowa stworzy jeszcze kolejnych 40-50 miejsc pracy. Piekarnia w Nowej Soli zaopatruje się w większość surowców na polskim rynku, dlatego inwestycja przekłada się też na szereg, nowych pośrednich miejsc pracy u dostawców i kontrahentów.

 

- Bardzo się cieszymy z kontynuacji inwestycji Lantmannen Unibake w Nowej Soli. To znaczący inwestor, tworzący wiele wartościowych miejsc pracy, a także firma od lat zaangażowana w rozwój naszego miasta i regionu, z którą świetnie nam się współpracuje. Rozbudowa i rozwój piekarni to także dowód na to, że Nowa Sól jest przyjaznym miejscem dla biznesu i doskonałą lokalizacją dla dużych inwestycji, powiedział Jacek Milewski, Prezydent Nowej Soli.

 

Lantmännen Unibake jest jedną z największych grup piekarniczych w Europie - posiada 32 piekarnie w 14 krajach. Firma zatrudnia ponad 6 tys. pracowników i dostarcza mrożone i świeże produkty piekarnicze na rynek detaliczny i gastronomiczny, w ponad 60 krajach na całym świecie.

 

W Polsce Lantmännen Unibake jest obecny od początku lat dziewięćdziesiątych. Obecnie produkcja odbywa się w dwóch piekarniach - w Nowej Soli i Stanisławowie Pierwszym w gminie Nieporęt koło Warszawy. Spółka oferuje szeroki wybór różnorodnych wyrobów piekarskich, w tym pieczywo dla gastronomii - m.in. bułki dla fast food, do hamburgerów i hot dogów czy pieczywo do kanapek. Lantmännen Unibake systematycznie wzbogaca receptury pieczywa o błonnik, ziarna i nasiona oraz dba o obniżanie zawartości cukru i soli.

 

Klientami Lantmännen Unibake są w Polsce sieci restauracji szybkiej obsługi, duże sieci handlowe, sieci stacji benzynowych oraz sieci sklepów detalicznych. Oprócz podmiotów krajowych odbiorcami produktów są także klienci działający na kilkudziesięciu rynkach europejskich, m.in. w Niemczech, Belgii, Szwajcarii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Holandii, Włoszech, Czechach, Słowacji, Rumunii, w krajach skandynawskich (Norwegia, Szwecja, Dania i Finlandia) oraz na Bliskim Wschodzie czy w Azji (Arabia Saudyjska, Japonia, Korea Południowa).

 

Lantmännen Unibake Polska zatrudnia obecnie ponad 450 osób.

 

 

Lantmännen Unibake  

Lantmännen Unibake jest wiodącą międzynarodową firmą piekarniczą należącą do Grupy Lantmännen. Dzięki doświadczeniu w zakresie świeżych i mrożonych produktów piekarniczych, a także wysokiej jakości produktom i innowacyjnym rozwiązaniom, opartym na zrównoważonym podejściu i najwyższych standardach bezpieczeństwa żywności, wspiera swoich klientów z branży gastronomicznej i handlu detalicznego w rozwoju ich biznesu. Z siedzibą w Kopenhadze w Danii, Lantmännen Unibake posiada 32 piekarni na całym świecie i prowadzi sprzedaż w ponad 60 krajach. Portfolio marki obejmuje szereg uznanych marek: Schulstad, Schulstad Bakery Solutions, Hatting, Pastridor, Americna, Bonjour i inne. Lantmännen Unibake osiąga obroty w wysokości 1,1, miliarda euro i zatrudnia ponad 6 tys. osób w ponad 20 krajach.

www.lantmannenunibake.com 
 

 

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rząd zapowiada nową strategię wspierającą polski kapitał. Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji państwowych

Premier Donald Tusk podczas otwarcia wiosennej odsłony Europejskiego Forum Nowych Idei zapowiedział nową politykę gospodarczą, opartą na odbudowie i repolonizacji krajowej gospodarki. Przy wyborze wykonawców w państwowych inwestycjach mają być promowane polskie firmy, a zadaniem administracji ma być dbanie o interes narodowy. – Wydaje mi się, że powinniśmy jednak przede wszystkim patrzeć na to, kto i jak skutecznie będzie wspierał polskie firmy, inwestycje, bo to jest to, czego potrzebujemy – ocenia dr Henryka Bochniarz, przewodnicząca Rady Głównej Konfederacji Lewiatan.

Finanse

Członek RPP spodziewa się obniżki stóp procentowych już w maju, może nawet o 50 pb. Potem dyskusja o kolejnej obniżce możliwa w lipcu

Nie najlepsze dane z gospodarki w I kwartale roku oraz inflacja o połowę niższa niż w chwili ostatniej obniżki stóp – to zdaniem Ludwika Koteckiego, członka RPP, wystarczająco mocne powody przemawiające za cięciem kosztu pieniądza już na majowym posiedzeniu. W grze może być nawet 50 punktów bazowych na początek, a do końca roku dwa razy tyle. Podwyższona niepewność w globalnej gospodarce spowodowana polityką administracji w Waszyngtonie to dodatkowy czynnik, który powinien wesprzeć decyzję o poluzowaniu polityki pieniężnej.

Prawo

Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP. Urząd zyska nowe kompetencje

Zgodnie z procedowaną ustawą Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców stanie się Rzecznikiem Praw Przedsiębiorców i zyska nowe uprawnienia. Wśród nich najważniejsze to możliwość reprezentowania wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości, i rolników, a także inicjatywa ustawodawcza. Ustawą w kolejnych tygodniach ma się zająć rząd.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.