Komunikaty PR

Milisystem publikuje wyniki za I kwartał 2024 r.

2024-05-16  |  12:22

Milisystem, podmiot z branży obronności i strzelectwa, w minionym kwartale zakończył fazę testową nowych replik broni krótkiej o napędzie elektrycznym, co ma być istotną przewagą konkurencyjną
w nadchodzącym sezonie sprzedażowym. Spółka przygotowuje się na znaczący wzrost sprzedaży w III i IV kwartale br., przez co w ostatnim czasie skupiała się na udoskonaleniu swojego produktu, aby spełniał nowe wymagania konkursu „Strzelnica w powiecie 2024”. W I kwartale br. Milisystem nie podpisał jednak nowych kontraktów na sprzedaż swojego trenażera strzeleckiego, co wiązało się ze stratą netto w wysokości 600 tys. PLN.

- Stale monitorujemy bieżącą sytuację na rynku i w odpowiedni sposób na nią reagujemy. W minionym kwartale przygotowywaliśmy się do nadchodzącego sezonu sprzedażowego, który przewidujemy na III i IV kwartał br. Udoskonalaliśmy nasz produkt, aby w pełni spełniał wymagania konkursu „Strzelnica w powiecie 2024” oraz żebyśmy zwiększyli jeszcze bardziej naszą konkurencyjność na rynku. Spodziewamy się bardzo dobrej sprzedaży naszych trenażerów w następnych miesiącach – mówi Jan Kempara prezes zarządu Milisystem SA.

Spółka zaznacza, że w ostatnim czasie obserwuje zwiększoną liczbę postępowań przetargowych w ramach programu „Olimpia” dofinansowanego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, co powinno w najbliższej przyszłości przełożyć się na zamówienia od generalnych wykonawców przyszkolnych hal sportowych, którzy będą zobowiązani do dostarczania strzelnic laserowych w nowo wybudowanych obiektach. Zarząd przewiduje także znaczne zwiększenie sprzedaży w związku z programem „Strzelnica w powiecie 2024”.

- Wciąż widzimy bardzo duży potencjał we współpracy przy programach dofinansowywanych przez Ministerstwa. Zeszły rok i pierwsze zrealizowane kontrakty w tym zakresie pozwoliły nam zdobyć cenne doświadczenie, które zaprocentuje w drugiej połowie tego roku w postaci znaczącego wzrostu sprzedaży. W celu dywersyfikacji portfolio klientów i zwiększenia przychodów, oprócz prac związanych z realizacją wspomnianych programów, jesteśmy także w kontakcie z innymi potencjalnymi klientami z innych branż. Mam nadzieję, że będziemy mogli w kolejnych kwartałach zakomunikować w tym zakresie pozytywne informacje – dodaje Jan Kempara.

Milisystem chcąc poszerzyć grupę odbiorców, pod koniec zeszłego roku nabył 50 proc. udziałów w firmie GGO Defence, która posiada koncesję na prowadzenie działalności w tzw. obrocie specjalnym.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie Biuro prasowe
2024-06-05 | 10:00

DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie

DNA Medical Group - firma medyczna działająca w branży badań genetycznych, planuje debiut na rynku NewConnect. Wcześniej spółka chce pozyskać finansowanie od inwestorów na
Giełda Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?
2024-05-29 | 10:30

Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?

Spółki amerykańskie reprezentowane w indeksie S&P 500 notowały wyniki lepsze od oczekiwań; tymczasem w europejskim indeksie Stoxx 600 również jest poprawa, ale niejednorodna
Giełda MediSensonic przygotowuje się do procesu certyfikacji dla Touchwave’
2024-05-29 | 08:45

MediSensonic przygotowuje się do procesu certyfikacji dla Touchwave’

MediSensonic planuje w 2025 roku przeprowadzenie procesu szybkiej ścieżki certyfikacji dla jednego ze swoich wiodących projektów – ‘Touchwave’. To efekt pomyślnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.