Milisystem publikuje wyniki za I kwartał 2024 r.
Milisystem, podmiot z branży obronności i strzelectwa, w minionym kwartale zakończył fazę testową nowych replik broni krótkiej o napędzie elektrycznym, co ma być istotną przewagą konkurencyjną
w nadchodzącym sezonie sprzedażowym. Spółka przygotowuje się na znaczący wzrost sprzedaży w III i IV kwartale br., przez co w ostatnim czasie skupiała się na udoskonaleniu swojego produktu, aby spełniał nowe wymagania konkursu „Strzelnica w powiecie 2024”. W I kwartale br. Milisystem nie podpisał jednak nowych kontraktów na sprzedaż swojego trenażera strzeleckiego, co wiązało się ze stratą netto w wysokości 600 tys. PLN.
- Stale monitorujemy bieżącą sytuację na rynku i w odpowiedni sposób na nią reagujemy. W minionym kwartale przygotowywaliśmy się do nadchodzącego sezonu sprzedażowego, który przewidujemy na III i IV kwartał br. Udoskonalaliśmy nasz produkt, aby w pełni spełniał wymagania konkursu „Strzelnica w powiecie 2024” oraz żebyśmy zwiększyli jeszcze bardziej naszą konkurencyjność na rynku. Spodziewamy się bardzo dobrej sprzedaży naszych trenażerów w następnych miesiącach – mówi Jan Kempara prezes zarządu Milisystem SA.
Spółka zaznacza, że w ostatnim czasie obserwuje zwiększoną liczbę postępowań przetargowych w ramach programu „Olimpia” dofinansowanego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, co powinno w najbliższej przyszłości przełożyć się na zamówienia od generalnych wykonawców przyszkolnych hal sportowych, którzy będą zobowiązani do dostarczania strzelnic laserowych w nowo wybudowanych obiektach. Zarząd przewiduje także znaczne zwiększenie sprzedaży w związku z programem „Strzelnica w powiecie 2024”.
- Wciąż widzimy bardzo duży potencjał we współpracy przy programach dofinansowywanych przez Ministerstwa. Zeszły rok i pierwsze zrealizowane kontrakty w tym zakresie pozwoliły nam zdobyć cenne doświadczenie, które zaprocentuje w drugiej połowie tego roku w postaci znaczącego wzrostu sprzedaży. W celu dywersyfikacji portfolio klientów i zwiększenia przychodów, oprócz prac związanych z realizacją wspomnianych programów, jesteśmy także w kontakcie z innymi potencjalnymi klientami z innych branż. Mam nadzieję, że będziemy mogli w kolejnych kwartałach zakomunikować w tym zakresie pozytywne informacje – dodaje Jan Kempara.
Milisystem chcąc poszerzyć grupę odbiorców, pod koniec zeszłego roku nabył 50 proc. udziałów w firmie GGO Defence, która posiada koncesję na prowadzenie działalności w tzw. obrocie specjalnym.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.