Komunikaty PR

Mleczarze z Tanzanii z wizytą w SM Mlekpol

2023-05-29  |  01:00
Biuro prasowe

Przetwarzają 6 tys. litrów mleka dziennie, w skład ich spółdzielni wchodzi tysiąc rolników mieszkających na zboczach Kilimandżaro, a surowiec codziennie odbiera od dostawców i transportuje do przerobu grupa motocyklistów. Tak w skrócie można opisać działalność niewielkiej mleczarni Kondiki z Tanzanii, której rozwój od 2019 roku wspiera Fundacja Ekonomiczna Polska – Afryka Wschodnia. Przedstawiciele przedsiębiorstwa odwiedzili SM Mlekpol w Grajewie, aby poznać nowoczesne procesy technologiczne i produkcyjne.

W środę, 17 maja, podczas jednodniowej wizyty w Zakładzie Produkcji Mleczarskiej w Grajewie, tanzańscy mleczarze mieli okazję spotkać się z Zarządem SM Mlekpol, odwiedzili także laboratoria i przestrzenie produkcyjne. Przyglądali się m.in. przyjęciu, ocenie i badaniu surowca, jak również produkcji masła czy twarogu. Poznali historię rozwoju grajewskiej spółdzielni, spróbowali produktów z jej oferty i dowiedzieli się więcej na temat marek Mlekpolu.


– Obecnie działamy na niewielką skalę, ale chcemy się rozwijać i oferować konsumentom coraz lepsze produkty nabiałowe. Rynek w Tanzanii ma spory potencjał, dlatego wizyta w Polsce jest dla nas szansą na przyjrzenie się z bliska, jak funkcjonują duże zakłady mleczarskie, wykorzystujące nowe technologie. Poszukujemy inspiracji i zastanawiamy się, co i w jaki sposób wprowadzić w swoich warunkach, aby usprawnić procesy, podnieść jakość wyrobów i zachęcić kolejnych rolników do dołączenia do naszej spółdzielni – mówi Adrian Kimario, Dyrektor Spółdzielni Kondiki.


Tanzańskim mleczarzom towarzyszyli Gonia i Robert Zduńczykowie – założyciele Fundacji Ekonomicznej Polska – Afryka Wschodnia. To właśnie dzięki ich staraniom i wsparciu MSZ z programu „Polska pomoc” – Kondiki w ciągu czterech lat potroiła skup, wprowadziła na rynek nowe produkty, a dziś jej pracownicy szkolą się w naszym kraju.

– Ze spółdzielnią Kondiki współpracujemy od 2019 roku. W jej załodze widzimy ogromny potencjał, chęć uczenia się i zdobywania nowych doświadczeń. Jako fundacja pomagamy mleczarni zwiększać możliwości produkcyjne, podnosić standardy jakościowe, docierać na nowe rynki zbytu. Bardzo się cieszymy, że nasi tanzańscy przyjaciele mieli okazję na własne oczy zobaczyć, jak od środka działa jedna z największych polskich spółdzielni mleczarskich – komentuje Robert Zduńczyk.


Małgorzata Cebelińska, Wiceprezes Zarządu SM Mlekpol dodaje, że z dużym zainteresowaniem wysłuchała historii Kondiki i że docenia obopólne zaangażowanie w rozwój lokalnej przedsiębiorczości na terenie Afryki Wschodniej.


– Podziwiamy entuzjazm i wysiłki pracowników Kondiki, w związku z czym postanowiliśmy podzielić się z nimi swoim doświadczeniem i odpowiedzieć na ich pytania w kwestiach jakościowych i procesowych. Mamy nadzieję, że wizyta w Mlekpolu zaowocuje dalszym rozwojem tanzańskiej mleczarni – podsumowuje Małgorzata Cebelińska.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych

W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.

Transport

Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

Prawo

70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.