Komunikaty PR

MLEKOVITA numerem 1 w najbardziej prestiżowych rankingach

2020-12-08  |  15:00
Biuro prasowe

MLEKOVITA – największa grupa mleczarska w Europie Środkowo-Wschodniej – kontynuuje swój dynamiczny rozwój, umacniając się na pozycji lidera. Sukcesy firmy potwierdzają wielokrotne zwycięstwa w branżowych rankingach i zestawieniach. Grupa MLEKOVITA kolejny rok z rzędu zajęła 1. miejsce na Liście Najlepszych i Największych Spółdzielni Mleczarskich w 2019 roku, przygotowanej przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich. Firma została również zwycięzcą Platynowej Piątki Mleczarni, ogłoszonej w ramach tegorocznej Złotej Setki Polskiego Rolnictwa, oraz okazała się liderem branży w zestawieniu 2000 największych przedsiębiorstw.

Grupa MLEKOVITA po raz kolejny została zwycięzcą Listy Najlepszych i Największych Spółdzielni Mleczarskich w 2019 roku. Opracowana przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich lista stanowi ranking zbiorczy z 15 rankingów szczegółowych, w której w skali punktowej oceniano różne wskaźniki, m.in. ilość skupionego i przerobionego mleka, wartość przychodów ze sprzedaży, dynamika sprzedaży 2019/2018, wskaźnik eksportu, czyli udziału wartości przychodów uzyskanych z eksportu do wartości przychodów ogółem czy wysokość poniesionych nakładów inwestycyjnych w 2019 r.

Grupa MLEKOVITA nie miała sobie równych także wśród firm z sektora mleczarskiego w Złotej Setce Polskiego Rolnictwa – firma została zwycięzcą Platynowej Piątki Mleczarni. Zestawienie, uwzględniające wyłącznie podmioty z branży rolnej, opublikowała redakcja tygodnika „Wprost”. O pozycji przedsiębiorstw w rankingu decydował odpowiedni algorytm, który przelicza wyniki ich działalności na końcowy rezultat.

– MLEKOVITA, znajdując się na podium zestawienia 100 największych przedsiębiorstw branży rolno-spożywczej, po raz kolejny potwierdziła pozycję lidera mleczarstwa, czołowego gracza na rynku spożywczym i w całej polskiej gospodarce. Jesteśmy dumni, że mimo wielu perturbacji w naszej branży cały czas dynamicznie się rozwijamy, inwestujemy w nasze zakłady produkcyjne, nowe technologie i kanały sprzedaży, dzięki którym możemy jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA, Dariusz Sapiński. – A nasze starania dają znakomite wyniki. Rok 2019 był dla nas rekordowy pod względem przychodów i wartości eksportu. Jednak mogę już śmiało powiedzieć, że rok 2020 zamkniemy jeszcze lepiej, z dużym wzrostem przychodów rok do roku. Nasza Grupa bardzo mocno postawiła na najnowocześniejsze światowe technologie, dzięki czemu już co trzecia zarobiona przez nas złotówka pochodzi z eksportu. Nam pandemia nie jest straszna, a nasze ambicje sięgają wysoko. Mierzymy wysoko i liczymy, że dzięki odważnym i trafnym decyzjom biznesowym w najbliższych latach uda nam się jeszcze bardziej wzmocnić pozycję lidera  – dodaje.

Istotny wkład Grupy MLEKOVITA w rozwój polskiej gospodarki potwierdza również jej silna pozycja w tegorocznej edycji prestiżowego rankingu „Lista 2000” redakcji dziennika „Rzeczpospolita”. MLEKOVITA, plasując się najwyżej spośród firm mleczarskich, umocniła swoją pozycję w setce największych firm w kraju. Przygotowane już po raz 19. zestawienie obejmuje 2000 największych przedsiębiorstw w Polsce, uszeregowanych według wielkości przychodów za poprzedni rok.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.