Komunikaty PR

MLEKOVITA numerem 1 w najbardziej prestiżowych rankingach

2020-12-08  |  15:00
Biuro prasowe

MLEKOVITA – największa grupa mleczarska w Europie Środkowo-Wschodniej – kontynuuje swój dynamiczny rozwój, umacniając się na pozycji lidera. Sukcesy firmy potwierdzają wielokrotne zwycięstwa w branżowych rankingach i zestawieniach. Grupa MLEKOVITA kolejny rok z rzędu zajęła 1. miejsce na Liście Najlepszych i Największych Spółdzielni Mleczarskich w 2019 roku, przygotowanej przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich. Firma została również zwycięzcą Platynowej Piątki Mleczarni, ogłoszonej w ramach tegorocznej Złotej Setki Polskiego Rolnictwa, oraz okazała się liderem branży w zestawieniu 2000 największych przedsiębiorstw.

Grupa MLEKOVITA po raz kolejny została zwycięzcą Listy Najlepszych i Największych Spółdzielni Mleczarskich w 2019 roku. Opracowana przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich lista stanowi ranking zbiorczy z 15 rankingów szczegółowych, w której w skali punktowej oceniano różne wskaźniki, m.in. ilość skupionego i przerobionego mleka, wartość przychodów ze sprzedaży, dynamika sprzedaży 2019/2018, wskaźnik eksportu, czyli udziału wartości przychodów uzyskanych z eksportu do wartości przychodów ogółem czy wysokość poniesionych nakładów inwestycyjnych w 2019 r.

Grupa MLEKOVITA nie miała sobie równych także wśród firm z sektora mleczarskiego w Złotej Setce Polskiego Rolnictwa – firma została zwycięzcą Platynowej Piątki Mleczarni. Zestawienie, uwzględniające wyłącznie podmioty z branży rolnej, opublikowała redakcja tygodnika „Wprost”. O pozycji przedsiębiorstw w rankingu decydował odpowiedni algorytm, który przelicza wyniki ich działalności na końcowy rezultat.

– MLEKOVITA, znajdując się na podium zestawienia 100 największych przedsiębiorstw branży rolno-spożywczej, po raz kolejny potwierdziła pozycję lidera mleczarstwa, czołowego gracza na rynku spożywczym i w całej polskiej gospodarce. Jesteśmy dumni, że mimo wielu perturbacji w naszej branży cały czas dynamicznie się rozwijamy, inwestujemy w nasze zakłady produkcyjne, nowe technologie i kanały sprzedaży, dzięki którym możemy jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA, Dariusz Sapiński. – A nasze starania dają znakomite wyniki. Rok 2019 był dla nas rekordowy pod względem przychodów i wartości eksportu. Jednak mogę już śmiało powiedzieć, że rok 2020 zamkniemy jeszcze lepiej, z dużym wzrostem przychodów rok do roku. Nasza Grupa bardzo mocno postawiła na najnowocześniejsze światowe technologie, dzięki czemu już co trzecia zarobiona przez nas złotówka pochodzi z eksportu. Nam pandemia nie jest straszna, a nasze ambicje sięgają wysoko. Mierzymy wysoko i liczymy, że dzięki odważnym i trafnym decyzjom biznesowym w najbliższych latach uda nam się jeszcze bardziej wzmocnić pozycję lidera  – dodaje.

Istotny wkład Grupy MLEKOVITA w rozwój polskiej gospodarki potwierdza również jej silna pozycja w tegorocznej edycji prestiżowego rankingu „Lista 2000” redakcji dziennika „Rzeczpospolita”. MLEKOVITA, plasując się najwyżej spośród firm mleczarskich, umocniła swoją pozycję w setce największych firm w kraju. Przygotowane już po raz 19. zestawienie obejmuje 2000 największych przedsiębiorstw w Polsce, uszeregowanych według wielkości przychodów za poprzedni rok.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Biznes na słodko, czyli miód jako idealny dodatek do słodkości reklamowych Biuro prasowe
2024-05-15 | 13:00

Biznes na słodko, czyli miód jako idealny dodatek do słodkości reklamowych

Miód, od wieków ceniony jest zarówno ze względu na swój wyjątkowy smak, jak i właściwości zdrowotne. Jego obecność w słodyczach, takich jak miodowe karmelki, to
Przemysł spożywczy Sport, owoce i warzywa – co Polacy myślą o zdrowym trybie życia?
2024-05-13 | 17:00

Sport, owoce i warzywa – co Polacy myślą o zdrowym trybie życia?

30. kwietnia br. w Paryżu odbyło się spotkanie, będące jednocześnie inauguracją kampanii GOOD MOVE, którego jednym z organizatorów było Stowarzyszenie Polskich
Przemysł spożywczy VEGETA przyprawą numer 1 na rynku europejskim
2024-05-09 | 01:00

VEGETA przyprawą numer 1 na rynku europejskim

VEGETA liderem w Europie [1] Marka VEGETA od 65 lat jest obecna na polskim rynku i towarzyszy konsumentom w codziennym przygotowywaniu posiłków. VEGETA Uniwersalna, to znana mieszanka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.