MLP Pruszków II z nowym najemcą
Dystrybutor odzieży wynajął 8,7 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni w ramach centrum logistycznego MLP Pruszków II. Przekazanie gotowego obiektu planowane jest w sierpniu 2024 r. W zawartej transakcji najemcę wspierała agencja MAXON Nieruchomości.
Spółka z grupy kapitałowej MLP Group zawarła umowę najmu z dystrybutorem odzieży na wynajem obiektu magazynowego w parku logistycznym MLP Pruszków II. Najemca prowadzący sprzedaż poprzez sieć sklepów tradycyjnych oraz sklep online będzie korzystał łącznie z 8,7 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni w ramach największego kompleksu magazynowego w regionie. Z tego ponad 8,1 tys. mkw. będzie przeznaczone na cele magazynowe oraz prowadzenie sklepu internetowego, a pozostałą część wynoszącą 550 mkw. stanowić będą nowoczesne powierzchnie biurowe i socjalne. Zgodnie z ustaleniami przekazanie nowego obiektu jest planowane w sierpniu 2024 roku. W zawarciu transakcji najemcę wspierała agencja MAXON Nieruchomości.
„Witamy nowego Klienta w gronie najemców największego kompleksu logistycznego w regionie. Budowa nowej hali już jest w zaawansowanej fazie, a przekazanie gotowej powierzchni zakładamy w sierpniu przyszłego roku. Pomimo intensywnej rozbudowy park logistyczny dysponuje wciąż sporym potencjałem do dalszego rozwoju. Warto podkreślić, że wszystkie oferowane przez nas nieruchomości spełniają najwyższe wymagania. Olbrzymim atutem przyciągającym do nas nowe podmioty jest również doskonała lokalizacja. Zgodnie ze strategią wszystkie powstające obiekty, są poddawane procesowi certyfikacji BREEAM. Stosujemy rozwiązania mające pozytywny wpływ na środowisko naturalne i zwiększające komfort dla pracowników” – powiedziała Agnieszka Góźdź, Członek Zarządu, Chief Development Officer w MLP Group S.A.
„Bardzo długo i wnikliwie analizowaliśmy rynek nieruchomości. Braliśmy pod uwagę wiele aspektów, które są kluczowe dla działalności klienta, a także uwzględniają rozwiązania gwarantujące bezpieczeństwo najmu. Równie ważną kwestią była lokalizacja zapewniająca sprawną komunikację z firmami kurierskimi oraz bliskość istotnych węzłów komunikacyjnych i lotniska. Wybór padł na powierzchnię w MLP Pruszków II. Zarówno położenie jak i proponowane rozwiązania, spełniły oczekiwania klienta.” – powiedziała Barbara Stańczak, Senior Land Acquisition & Property Negotiator w MAXON Nieruchomości.
MLP Pruszków II to nowoczesne centrum logistyczne położone w okolicach Warszawy, w gminie Brwinów, w odległości 5 km od Pruszkowa. Jest to największy kompleks w regionie, którego docelowa powierzchnia najmu to 420 tys. mkw. Wszystkie nowe budynki posiadają prestiżowy certyfikat BREEAM. Zgodnie ze strategią MLP Group w zakresie ESG na dachach montowane są instalacje fotowoltaiczne. MLP Pruszków II posiada rozwinięte połączenia komunikacyjne zarówno z centrum Warszawy, jak i z głównymi arteriami łączącymi stolicę z innymi miastami.
Park położony jest między drogą lokalną nr 760, a odcinkiem autostrady A2, 3 km od węzła komunikacyjnego zlokalizowanego w rejonie Pruszkowa-Żbikowa. W jego pobliżu przebiegają linie kolejowe o charakterze międzynarodowym, które umożliwiają doskonałe warunki logistyczne zarówno dla dystrybucji krajowej, jak i międzynarodowej. Na terenie parku znajduje się przystanek autobusowy oraz działa samoobsługowa stacja wynajmu rowerów Nextbike.
Zgodnie ze strategią „build & hold” MLP Group po zakończeniu budowy parków logistycznych utrzymuje je w swoim portfelu i samodzielnie nimi zarządza. Wszystkie projekty realizowane przez Grupę wyróżnia również bardzo atrakcyjna lokalizacja parków logistycznych, stosowanie rozwiązania typu built-to-suit oraz wsparcie najemcy w trakcie trwania umowy najmu.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.