Komunikaty PR

Mobilna rewolucja dopiero się zaczyna

2023-02-27  |  12:15

Według raportu na początku 2023 roku w Polsce było ponad 36 mln (3 mln więcej niż rok wcześniej) aktywnych internautów, co stanowi nieco ponad 88 proc. społeczeństwa. Do czego Polacy najchętniej wykorzystując sieć? Prawie ⅔ najczęściej do celów zakupowych - wyszukują  produkty i marki. Dodatkowo wzrósł ruch w sieci z urządzeń mobilnych. Aktualnie wynosi on prawie 61 proc., (o ponad  18 proc. więcej niż w 2021 roku). Dla porównania ruch z desktopu zanotował spadek i obecnie wynosi zaledwie 38 proc., Raport Digital 2023 jest kolejnym badaniem, które dowodzi, że ruch mobilny zyskuje na znaczeniu. 

Sprzedawcy, którzy nie zainwestują w m-commerce, wypadną z rynku

Smartfony zaspokajają wiele podstawowych potrzeb współczesnego człowieka - umożliwiają kontakt z bliskim, dostarczają rozrywki, pozwalają dokonać koniecznych operacji bankowych i zrobić szybkie bezpieczne zakupy. W tym świecie każda firma jest zmuszona optymalizować kanały mobilne - giganci branży, jak i lokalni gracze. W e-commerce dominację smartfona widać wyraźnie. Zachowania konsumentów zmieniają się na oczach sprzedawców. W wielu sklepach urządzenia mobilne stają się pomostem pomiędzy światem offline a online, w ten sposób realizując strategię omnichannel ー Ta zmiana wśród klientów, czyli przewaga wyboru smartfona nad desktopem do robienia zakupów jest coraz lepiej widoczna. Według ostatnich badań Gemiusa nawet klienci, którzy mają niewielkie doświadczenie z zakupami w internecie, wybierają smartfona. - komentuje Tomasz Łysoń badacz nowych mediów z Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz marketing specialist w AtomStore.

Dlatego w e-handlu funkcjonuje pojęcie jak m-commerce (od mobile commerce), które polega na skupieniu się na użytkownikach mobilnych w każdym aspekcie. M-commerce oznacza nie tylko podejście do projektowania (mobile first), ale również łatwe płatności, zapamiętywanie informacji o użytkowniku, eliminowanie wyskakujących okienek i wszystkiego co może irytować, wydajność witryny nawet przy słabym dostępie do internetu, a nawet poprawę wyszukiwania czy nawigacji w sklepie internetowym - tłumaczy Łysoń i dodaje: - Obserwując dynamiczne zmiany w mobilnym kanale sprzedaży, mogę stwierdzić z dużą pewnością, że sprzedawcy online, którzy nie zainwestują w m-commerce, wkrótce wypadną z rynku.  

Współczesny konsument oczekuje, że sklep w sieci zaoferuje mu nie tylko szerszy asortyment, ale i wygodny proces zakupowy. Sprzedawcy internetowi, aby zachować konkurencyjność, są zmuszeni sprostać nieustannie rosnącym wymaganiom klientów. Odpowiedzią na potrzeby biznesowe związane z m-commerce są aplikacje mobilne. Jednak stworzenie takiego narzędzia i połączenia go ze sklepem internetowym jest czasochłonne i drogie. W świecie technologii istnieje jednak rozwiązanie, które może zaspokoić potrzeby dużego i małego sprzedawcy. Jest to Progressive Web App (progresywne aplikacje webowe), czyli standard dla witryn internetowych, który pozwala na dostarczenie klientowi mobilnemu zupełnie nowego doświadczenia. Samą ideę PWA od 2015 roku promuje Google. Obecnie zarówno na świecie, jak i w Polsce z powodzeniem wdrożono sklepy internetowe oparte o PWA. 

Czym są progresywne aplikacje webowe i jakie przynoszą korzyści dla sklepów internetowych?

Pojęcie Progressive Web App wprowadziło w 2015 roku Google. Od tego czasu powstało wiele projektów wykorzystujących PWA. Progresywne aplikacje webowe to witryna, która działa jak aplikacja mobilna, ale oferuje dostęp z przeglądarki. Dzięki korzystaniu z pamięci podręcznej przeglądarki, możliwe jest diametralnie szybsze serwowanie treści i zdjęć odbiorcy. Wydajniesze wyszukiwanie, sortowania i filtrowanie produktów w sklepie jest możliwe przez konieczności przeładowania się strony. Przyspieszenie działania PWA jest widoczne gołym okiem. PWA pozwalają na optymalizację licznych procesów, których wydajne działanie ma bezpośredni wpływ na zysk. Po pierwsze, witrynę internetową można pobrać na swój smartfon w postaci aplikacji.

Możliwość pobierania witryny internetowej w postaci aplikacji mobilnej jest w tym przypadku kluczowe. Badania pokazują, że ponad 50 proc. użytkowników smartfonów w ciągu miesiąca nie pobiera żadnej aplikacji mobilnej. Wiąże się to z samym procesem pobrania, aktualizacją, założeniem konta itd. PWA rozwiązuje ten problem całkowicie. Wystarczy jedno kliknięcie, a witryna sklepowa instaluje się na ekranie smartfona klienta. To jest kartą przetargową PWA - wskazuje specjalista od marketingu i badacz. 

Dzięki PWA poszerzają się możliwości marketingowe m.in. wysyłanie powiadomień push, geolokalizacja, dostęp do aparatu w telefonie. Dodatkowo PWA niweluje problem długiego ładowania się strony i wysokich współczynników odrzuceń (czyli opuszczenia sklepu). Na podstawie rzeczywistych wdrożeń opartych o PWA, rozwiązanie to zwiększa wzrost zamówień o 30 proc., zwiększa liczbę sesji i poprawia wydajność sklepu nawet o 38 proc.

Skoro wyniki są tak dobre, dlaczego wciąż tak niewiele sklepów decyduje się przejść na PWA? 

Problemem jest dostępność rozwiązań PWA. Obecnie jest ich niewiele na rynku lub są bardzo drogie do wdrożenia dla średnich i małych sprzedawców. Naszym celem przy tworzeniu produktu AtomStore Headless Front jest zmiana tej sytuacji. Nasz szablon dla sklepu internetowego będzie spełniał wszystkie standardy progresywnych aplikacji, ale będzie dostępny w modelu biznesowym SaaS, czyli w formie abonamentu - wyjaśnia Łukasz Plutecki, CEO AtomStore, gdzie powstaje pierwsze w Polsce headlessowe rozwiązanie dla sklepu internetowego w formie SaaS. AtomStore Headless Front jest kompatybilny z rozbudowaną platformą sprzedażową dla sklepów internetowych AtomStore. Przeniesienie sklepu i uruchomienie sprzedaży w nowym standardzie będzie możliwe w kilka tygodni. 

 

Informacje o firmie:

ATOMSTORE to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. 

Dane kontaktowe:

Diana Drobniak

Marketing Manager 

diana.drobniak@atomstore.pl

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI? Biuro prasowe
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów

Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.

Firma

Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.

Ochrona środowiska

Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.