Motorola prezentuje moto g85 5G
25 czerwca 2024 r.: Wraz z kolejną generacją składanych smartfonów z serii razr, Motorola zaprezentowała najnowszego lidera z rodziny moto g. Nowością w moto g85 5G jest ekran o zakrzywionych krawędziach, który nie tylko oferuje znakomitą szczegółowość oraz głębię kolorów wyświetlanego obrazu, ale sprawia, że smartfon zyskuje na smukłości.
Moto g85 5G został zainspirowany wzornictwem droższych urządzeń z serii edge, ale wciąż dowodzi zaangażowania firmy Motorola w demokratyzację technologii i udostępnianie najwyższej klasy rozwiązań w przystępnej cenie. Topowy model z rodziny moto g otrzymał wyświetlacz pOLED FHD+ o przekątnej 6,7” i odświeżaniu 120 Hz[1], który chroniony jest teraz szkłem Corning Gorilla Glass 5. Wyróżnia się również wysoką maksymalną jasnością sięgającą 1600 nitów – co jest rzadko spotykaną cechą wśród smartfonów z segmentu do 1500 złotych.
Wśród nowości na pokładzie moto g85 5G znalazł się przeprojektowany moduł głównego aparatu – oparty na 50 Mpx (f/1.79) matrycy LYTIA 600 firmy Sony. Pozwala on na wykonywanie ostrzejszych zdjęć przy słabym oświetleniu, co jest kolejnym ukłonem w kierunku urządzeń ze zdecydowanie wyższej półki. Dzięki stabilizacji optycznej (OIS) zdjęcia można robić również z ręki. Moduł główny jest wspierany przez ultraszerokokątną matrycę 8 Mpx służącą też do wykonywania zdjęć makro, a przedni aparat w moto g85 5G to warty uwagi sensor 32 Mpx (f/2.4).
Nowy smartfon z serii moto g napędzany jest ośmiordzeniowym procesorem Qualcomm Snapdragon 6s Gen 1 wspieranym przez 12 GB pamięci RAM (z możliwością jej rozszerzenia poprzez funkcję RAM Boost). Do dyspozycji użytkownika producent oddaje 256 GB pamięci wewnętrznej UFS 2.2, którą można rozbudować nawet o dodatkowy 1 TB wykorzystując kartę microSD[2]. Smartfon zasilany jest baterią o pojemności 5000 mAh wspierającą szybkie ładowanie TurboPower 30 W. Z wartych uwagi funkcji multimedialnych – w obudowie znalazły się głośniki stereo Dolby Atmos o dużej mocy, będące w stanie wygenerować nawet 4x silniejszy bass w stosunku do poprzedniej generacji. Smartfon wspiera również standard eSIM (fizyczna karta SIM + eSIM).
Kontynuując zapoczątkowaną w ubiegłym roku tradycję zastosowania w serii moto g tej samej klasy wykończenia co w droższej serii edge, moto g85 5G trafia na rynek w wariantach z pleckami z wegańskiej skóry. Użytkownicy mogą wybierać spośród trzech wersji kolorystycznych inspirowanych barwami Pantone: szarej (szkło akrylowe - PMMA), oliwkowej oraz fioletowej (skóra wegańska).
Moto g85 5G w Polsce: cena i dostępność
Smartfon motorola moto g85 5G (12/256 GB) w Polsce będzie dostępny już w nadchodzących dniach, w rekomendowanej cenie detalicznej 1499 zł. Można go będzie zakupić w sieciach sprzedaży: RTV EURO AGD, Media Expert, Media Markt, x-kom, Komputronik i Neonet, ale również na stronach sprzedaży eLenovo oraz Sferis. Moto g85 5G trafi także do oferty operatorów: Play, Orange i T-Mobile.
Dodatkowe informacje dla mediów:
- Oficjalna strona marki Motorola: https://www.motorola.com/pl/
[1] Rzeczywista częstotliwość odświeżania może być niższa (od 60 do 120 Hz) i zmieniać się w zależności od ograniczeń związanych z aplikacjami i zawartością, a także wymagań, ustawień trybu urządzenia i innych czynników.
[2] Dostępna ilość pamięci jest mniejsza ze względu na system operacyjny, oprogramowanie i inne funkcje. Może się zmieniać wraz z aktualizacjami oprogramowania. Funkcje różnią się w zależności od rynku. Funkcja rozszerzonej pamięci operacyjnej RAM Boost wykorzystuje pamięć wewnętrzną telefonu jako wirtualną pamięć operacyjną, zmniejszając pojemność pamięci masowej, dlatego podczas korzystania z niej zmniejsza się ilość dostępnej pamięci dla użytkownika. Funkcja ta jest domyślnie włączona, ale można ją wyłączyć.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.