Motorola uruchamia otwarty program beta testów moto ai. Dostępny także w Polsce
27 listopada 2024 r.: Motorola wystartowała z programem moto ai beta, który daje możliwość testowania najnowszych rozwiązań sztucznej inteligencji na wybranych modelach smartfonów producenta. Nadchodzące funkcje moto ai można sprawdzić także w Polsce – wystarczy zarejestrować się w programie.
Sztuczna inteligencja moto ai jest już dostępna na większości smartfonów Motorola. Odpowiada między innymi za ulepszanie zdjęć oraz za optymalizację wydajności baterii i pracy ekranu. Ułatwia również codzienne korzystanie z urządzeń, dostarczając użytkownikom choćby zaawansowane możliwości personalizacji. Wraz z kolejnymi odsłonami usługi wprowadzane są nowe funkcje, a program moto ai beta powstał po to, aby zaprezentować możliwości sztucznej inteligencji szerszemu gronu użytkowników i przyspieszyć jej rozwój.
Nowości w moto ai beta
Opinie i wrażenia zebrane w ramach beta testów moto ai będą mieć wpływ na kierunek rozwoju sztucznej inteligencji w smartfonach Motorola. Osoby, które zdecydują się zarejestrować w programie, jako pierwsze otrzymają dostęp do zaawansowanych funkcji moto ai - takich jak:
- Catch me up – funkcja, która pozwala być zawsze na bieżąco, dostarczając przygotowanego z pomocą sztucznej inteligencji podsumowania wiadomości oraz powiadomień. Niezależnie od tego na jak długo użytkownik odłoży swój smartfon, aby odpocząć od ekranu, otrzyma krótkie i treściwe podsumowanie tego, co w tym czasie się wydarzyło;
- Pay attention – rozwiązanie, które eliminuje konieczność robienia notatek podczas spotkań i prowadzonych rozmów, pomagając użytkownikowi skupić się na kluczowych wątkach. Po włączeniu nagrywania, moto ai rejestruje, a następnie podsumowuje spotkanie w formie łatwych do przyswojenia notatek i punktów;
- Remember this – inteligentny towarzysz oraz wirtualny asystent, który pozwala zapisać ważne momenty na smartfonie. Moto ai analizuje zdjęcia oraz zrzuty ekranu, interpretując je i zapisując w prywatnym dzienniku użytkownika. Dodając kolejne zdjęcia lub zrzuty ekranu można tworzyć szerszy kontekst, który pozwala sztucznej inteligencji na głębszą interpretację danego wątku.
Ulepszony interfejs i szybszy dostęp do informacji
Niezależnie od tego czy użytkownicy smartfonów Motorola wyszukują informacje korzystając z przeglądarki internetowej, czy też poprzez systemowego asystenta, w ramach moto ai beta mają do dyspozycji nowo zaprojektowany, łatwo dostępny pasek wyszukiwania. Pozwala on szybko znaleźć informacje w sieci oraz ułatwia korzystanie z aplikacji i kontaktów. Daje on również dostęp do nowych zakładek oraz dziennika użytkownika. Dzięki temu, wszystko znajduje się w jednym miejscu, a korzystanie ze smartfona staje się bardziej intuicyjne. Nowe funkcje moto ai można także wywołać za pomocą przyporządkowanego im nowego gestu moto.
Jak wziąć udział w otwartym programie beta testów moto ai?
Obecnie w programie moto ai beta mogą wziąć udział użytkownicy smartfonów: motorola edge 50 ultra, razr 50 ultra oraz razr 50. W pierwszej fazie beta testów usługa dostępna jest w trzech językach: angielskim, hiszpańskim oraz portugalskim – użytkownicy z Polski mogą więc testować nowe rozwiązania wybierając jeden z tych języków. Aby uzyskać szczegółowe informacje oraz zarejestrować się w programie wystarczy odwiedzić stronę moto ai beta.
Dodatkowe informacje dla mediów:
- Oficjalna strona programu moto ai beta: https://www.motorola.com/pl/moto-ai
- Przewodnik wideo po funkcji Catch me up: https://youtu.be/EMYqwH8e2Qo
- Przewodnik wideo po funkcji Pay attention: https://youtu.be/FsyX6kPFLeY
Przewodnik wideo po funkcji Remember this: https://youtu.be/py-pjqjgG5M
realme GT 7 Pro znów dostępne w Polsce
Nowa generacja niedrogich smartfonów Motorola
Motorola moto e15. Pojemna bateria i niezawodność za jedyne 399 złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.