Komunikaty PR

Goodyear pozostanie partnerem Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Ciężarówek

2021-12-16  |  11:25
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.25 MB )
  • Goodyear po raz kolejny został wybrany na jedynego i zaufanego dostawcę opon do końca 2024 r.
  • Technologia Goodyear będzie wspomagać realizację celów FIA ETRC w zakresie zerowej emisji dwutlenku węgla.

Goodyear i Federation Internationale de l'Automobile (FIA) odnowiły swoją wieloletnią współpracę, na mocy której producent pozostanie wyłącznym dostawcą opon do Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych (FIA ETRC) przez kolejne trzy lata. Podkreśla to zaangażowanie Goodyear w realizację ekscytującej wizji FIA ETRC na przyszłość, w tym większego nacisku na innowacje, zrównoważony rozwój i wspieranie talentów.

Maciej Szymański, dyrektor marketingu ds. opony użytkowych Goodyear w Europie, powiedział: „Przygotowane do wyścigów ciężarówki o mocy 1500 KM mają niesamowite przyspieszenie - prędkość od 0 do 160 km/h osiągają w zaledwie sześć sekund. Oprócz wykorzystania tej mocy, opony Goodyear muszą radzić sobie także z dużymi przeciążeniami, uderzeniami o krawężniki i wysoką temperaturą na torze. Minęło ponad dwadzieścia lat od wyprodukowania naszej pierwszej opony ETRC i cieszymy się, że zostaliśmy wybrani na wyłącznego dostawcę na kolejne trzy lata.”

Zawody FIA ETRC przyciągnęły w ubiegłych latach łącznie 420 000 widzów i są ważną platformą dla rozwoju opon. Bez wątpienia opony są też istotnym elementem w osiąganiu wyników na torze, podobnie jak w codziennej pracy floty transportowej. Wydajność i czas sprawności są kluczowe dla utrzymania się w czołówce.

Doświadczenia z ekstremalnych sytuacji w sportach motorowych uzupełniają badania i testy prowadzone przez Goodyear na drogach, torach testowych, symulacjach i w laboratoriach. Dane zebrane podczas wyścigów pozwalają inżynierom opracowywać nowe, innowacyjne technologie bieżnika i osnowy, łączące niski opory toczenia z trwałością, co przekłada się na zaawansowane osiągi na szosie.

Wysoka wydajność i zrównoważony rozwój

FIA ETRC jest w toku, aby stać się wiodącą platformą i wzorem do naśladowania w branży transportu drogowego z wdrożoną mapą drogową zrównoważonego rozwoju, podkreślając swoje zaangażowanie poprzez przystąpienie do Ramowego Programu ONZ Działań na rzecz Klimatu, aby pomóc we wdrożeniu Porozumienia Paryskiego i przyspieszyć transformacyjne zmiany niezbędne do osiągnięcia neutralności w emisji gazów cieplarnianych. 

Rolf Werner: „W tym roku wszystkie pojazdy ciężarowe przestawiły się na biopaliwo, co jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w mistrzostwach regulowanych przez FIA. Zasady mistrzostw dotyczące przejścia na zrównoważony rozwój zmierzają do osiągnięcia celu zerowej emisji netto do 2038 r., a Goodyear zobowiązał się do wniesienia swojego wkładu w ten proces. Cieszymy się, że w najbliższych latach będziemy blisko współpracować na rzecz bardziej ekologicznej przyszłości.”

W 2021 roku kalendarz FIA ETRC obejmował wydarzenia na najważniejszych europejskich torach, w tym na obiektach znanych z Formuły 1, takich jak Hungaroring, oraz na legendarnych torze Le Mans, gdzie odbył się finał sezonu.

Kalendarz zmagań FIA ETRC 2022

  • 21-22 maja Włochy (Misano World Circuit)
  • 11-12 czerwca Węgry (Hungaroring)
  • 02-03 lipca Słowacja (Slovakia Ring)
  • 16-17 lipca Niemcy (Nürburgring)
  • 03-04 września Czechy (Autodrom Most)
  • 10-11 września Belgia (Circuit Zolder)
  • 24-25 września Francja (Le Mans Bugatti)
  • 01-02 października Hiszpania (R.A.C.E. Circuito del Jarama)

Więcej informacji na stronie: FIA ETRC.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii

Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).

Handel

Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.