Jak zoptymalizować zasięg pojazdów elektrycznych zimą?
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Przejście na bezemisyjną mobilność trwa. Obiecujące przyjemną podróż i większy komfort dzięki niemal bezgłośnym układom napędowym, pojazdy elektryczne (EV) zyskują na popularności. Jednak większość akumulatorów elektryków działa najefektywniej w temperaturach zbliżonych do tych optymalnych dla człowieka, zimowe warunki zdecydowanie im nie służą. Są jednak sposoby, które mogą pomóc zmaksymalizować zasięg pojazdów elektrycznych w zimowych warunkach.
Ujemne temperatury zmniejszają zasięg akumulatorów pojazdów elektrycznych, co teoretycznie skraca odległość, jaką można pokonać na jednym ładowaniu. I chociaż obawy o krótki zasięg szybko odchodzą w przeszłość, istnieją proste czynności, które mogą zmaksymalizować dystans aut elektrycznych zimą.
Naładuj
Gdy jest zimno, ładowanie akumulatorów pojazdów elektrycznych trwa dłużej. Dlatego nie należy doprowadzać akumulatora do całkowitego rozładowania. Przy ostrzejszych temperaturach, początkowy proces nagrzewania samochodu wykorzysta część dostępnego ładunku, aby pojazd mógł ruszyć. Zimą ładuj akumulator na noc, a jeśli to możliwe, zaparkuj samochód elektryczny w garażu, aby nie był narażony na działanie niskich temperatur.
Przygotuj
Możesz oszczędzić energię, zanim jeszcze wyjdziesz z domu i rozpoczniesz podróż. Jeśli twój samochód jest podłączony do prądu i ładuje się, uruchom rozmrażanie i nagrzewanie, gdy jest szczególnie zimno. Zwykle można to zrobić jeszcze z poziomu domu za pomocą dedykowanej aplikacji. Dzięki temu samochód nie będzie zużywał cennej energii z akumulatora, tym samym zostanie jej więcej do wykorzystania w podróży.
Jedź płynnie
Dla niektórych kierowców jednym z najbardziej atrakcyjnych aspektów płynących z jazdy samochodem elektrycznym jest błyskawiczne przyspieszenie. Trzeba jednak pamiętać, że w zimowych warunkach, gdy nawierzchnia drogi jest śliska, łatwiej o utratę przyczepności. Dlatego warto zadbać o dobrej jakości zimowe opony, jak na przykład Goodyear UltraGrip Performance+ z technologią Winter Grip. W ich konstrukcji wykorzystano mieszankę nowych składników, które zapewniają lepszą elastyczność gumy w niskich temperaturach i zarazem większą przyczepność na śniegu. Inną zaletą opony Goodyear UltraGrip Performance+ jest technologia Traction Protect bazująca na nowej żywicy, która poprawia jej zdolność do odkształcania, co przekłada się na zwiększenie siły hamowania. Dzięki oponom UltraGrip Performance+ łatwiej zachować równowagę między właściwościami jezdnymi, a większą mocą i momentem obrotowym aut elektrycznych.
Co ważne, opony Goodyear UltraGrip Performance+ pasują do wielu pojazdów elektrycznych i stanowią standardowe wyposażenie takich popularnych modeli, jak chociażby Volkswagen ID.3. Inni czołowi producenci aut elektrycznych, jak np. Audi, Porsche i Tesla, również wybrali opony Goodyear, marki dającej wyraz swojemu zaangażowaniu w tworzenie produktów zapewniających osiągi, jakich wymagają elektryki. Dzięki współpracy ze wszystkimi głównymi markami w branży pojazdów elektrycznych i hybrydowych, połowa produkcji opon Goodyear na oryginalne wyposażenie w Europie przeznaczona jest właśnie do tego segmentu aut.
Utrzymuj ciśnienie
Trzeba jednak pamiętać, że nawet najnowocześniejsze technologie mogą okazać się niewystarczające, jest nie będziemy utrzymywać właściwego poziomu ciśnienia w oponach w miarę spadku temperatur. Niższe temperatury sprawiają, że obniża się poziom ciśnienia w oponach. Gdy jego wartość jest poniżej zalecanej normy wydłuża się droga hamowania oraz pogarsza przyczepność i kierowalność auta na zakrętach. Dodatkowo zwiększają się opory toczenia, co ma bezpośrednie przełożenie na mniejszy zasięg pojazdu elektrycznego. Zauważalny jest też większy hałas generowany przez opony, a więc podróż staje się mniej komfortowa.
Laurent Colantonio, regionalny dyrektor Goodyear ds. technicznych w pionie opon osobowych w regionie EMEA, mówi: „Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym, czy doświadczonym kierowcą samochodu elektrycznego, wielokrotnie nagradzana rodzina opon Goodyear UltraGrip jest przeznaczona dla wszystkich typów pojazdów elektrycznych. Oprócz zwiększonej trakcji, lepszej skuteczności hamowania i znakomitego przebiegu, osiągają one niskie opory toczenia, co oznacza niższe zużycie energii, a więc większy zasięg auta elektrycznego w trudnych warunkach zimowych."

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.