Komunikaty PR

Jak zoptymalizować zasięg pojazdów elektrycznych zimą?

2021-12-01  |  14:45
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania docx ( 0.25 MB )

Przejście na bezemisyjną mobilność trwa. Obiecujące przyjemną podróż i większy komfort dzięki niemal bezgłośnym układom napędowym, pojazdy elektryczne (EV) zyskują na popularności. Jednak większość akumulatorów elektryków działa najefektywniej w temperaturach zbliżonych do tych optymalnych dla człowieka, zimowe warunki zdecydowanie im nie służą. Są jednak sposoby, które mogą pomóc zmaksymalizować zasięg pojazdów elektrycznych w zimowych warunkach.

Ujemne temperatury zmniejszają zasięg akumulatorów pojazdów elektrycznych, co teoretycznie skraca odległość, jaką można pokonać na jednym ładowaniu. I chociaż obawy o krótki zasięg szybko odchodzą w przeszłość, istnieją proste czynności, które mogą zmaksymalizować dystans aut elektrycznych zimą.

Naładuj

Gdy jest zimno, ładowanie akumulatorów pojazdów elektrycznych trwa dłużej. Dlatego nie należy doprowadzać akumulatora do całkowitego rozładowania. Przy ostrzejszych temperaturach, początkowy proces nagrzewania samochodu wykorzysta część dostępnego ładunku, aby pojazd mógł ruszyć. Zimą ładuj akumulator na noc, a jeśli to możliwe, zaparkuj samochód elektryczny w garażu, aby nie był narażony na działanie niskich temperatur.

Przygotuj

Możesz oszczędzić energię, zanim jeszcze wyjdziesz z domu i rozpoczniesz podróż. Jeśli twój samochód jest podłączony do prądu i ładuje się, uruchom rozmrażanie i nagrzewanie, gdy jest szczególnie zimno. Zwykle można to zrobić jeszcze z poziomu domu za pomocą dedykowanej aplikacji. Dzięki temu samochód nie będzie zużywał cennej energii z akumulatora, tym samym zostanie jej więcej do wykorzystania w podróży.

Jedź płynnie

Dla niektórych kierowców jednym z najbardziej atrakcyjnych aspektów płynących z jazdy samochodem elektrycznym jest błyskawiczne przyspieszenie. Trzeba jednak pamiętać, że w zimowych warunkach, gdy nawierzchnia drogi jest śliska, łatwiej o utratę przyczepności. Dlatego warto zadbać o dobrej jakości zimowe opony, jak na przykład Goodyear UltraGrip Performance+ z technologią Winter Grip. W ich konstrukcji wykorzystano mieszankę nowych składników, które zapewniają lepszą elastyczność gumy w niskich temperaturach i zarazem większą przyczepność na śniegu. Inną zaletą opony Goodyear UltraGrip Performance+ jest technologia Traction Protect bazująca na nowej żywicy, która poprawia jej zdolność do odkształcania, co przekłada się na zwiększenie siły hamowania. Dzięki oponom UltraGrip Performance+ łatwiej zachować równowagę między właściwościami jezdnymi, a większą mocą i momentem obrotowym aut elektrycznych.

Co ważne, opony Goodyear UltraGrip Performance+ pasują do wielu pojazdów elektrycznych i stanowią standardowe wyposażenie takich popularnych modeli, jak chociażby Volkswagen ID.3. Inni czołowi producenci aut elektrycznych, jak np. Audi, Porsche i Tesla, również wybrali opony Goodyear, marki dającej wyraz swojemu zaangażowaniu w tworzenie produktów zapewniających osiągi, jakich wymagają elektryki. Dzięki współpracy ze wszystkimi głównymi markami w branży pojazdów elektrycznych i hybrydowych, połowa produkcji opon Goodyear na oryginalne wyposażenie w Europie przeznaczona jest właśnie do tego segmentu aut.

Utrzymuj ciśnienie

Trzeba jednak pamiętać, że nawet najnowocześniejsze technologie mogą okazać się niewystarczające, jest nie będziemy utrzymywać właściwego poziomu ciśnienia w oponach w miarę spadku temperatur. Niższe temperatury sprawiają, że obniża się poziom ciśnienia w oponach. Gdy jego wartość jest poniżej zalecanej normy wydłuża się droga hamowania oraz pogarsza przyczepność i kierowalność auta na zakrętach. Dodatkowo zwiększają się opory toczenia, co ma bezpośrednie przełożenie na mniejszy zasięg pojazdu elektrycznego. Zauważalny jest też większy hałas generowany przez opony, a więc podróż staje się mniej komfortowa.

Laurent Colantonio, regionalny dyrektor Goodyear ds. technicznych w pionie opon osobowych w regionie EMEA, mówi: „Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym, czy doświadczonym kierowcą samochodu elektrycznego, wielokrotnie nagradzana rodzina opon Goodyear UltraGrip jest przeznaczona dla wszystkich typów pojazdów elektrycznych. Oprócz zwiększonej trakcji, lepszej skuteczności hamowania i znakomitego przebiegu, osiągają one niskie opory toczenia, co oznacza niższe zużycie energii, a więc większy zasięg auta elektrycznego w trudnych warunkach zimowych."

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.